dc.contributor.advisor | Kubátová, Gabriela | |
dc.creator | Bendová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2018-10-02T16:52:45Z | |
dc.date.available | 2018-10-02T16:52:45Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/101499 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Korelace talentu a vývoje v houslové hře se zaměřuje na zkoumání nadání a talentu ke hře na housle. V prvé řadě se zabývá obecnými pojmy talent a nadání, jejich různými definicemi a přináší poznatky a názory různých teoretiků. Práce pojednává také o rozdílnosti těchto dvou pojmů. Dále zužuje svoje zaměření na hudební talent a pojmy, které s ním souvisí, zabývá se hudebním vývojem dítěte, dědičností talentu a také genialitou. Další část práce pojednává o specifikách houslového talentu a důležitých předpokladech interpreta pro úspěšný vývoj v houslové hře. Praktická část představuje osm polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů s profesionálními houslovými interprety o jejich hudebním vývoji a talentu. Cílem rozhovorů bylo srovnání teoretických poznatků a reálných prožitků a okolností při houslovém vývoji a jejich následné shrnutí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis called Correlation of Talent and Progression in Violin Playing is focused on the talent and aptitude for playing the violin. In the first place, it is concerned with the general terms of talent and aptitude and their diverse definitions and it brings findings and opinions of various theorists. It also discusses the difference between these two notions. Further, it narrows its focus on musical talent and related concepts, such as musical development of children, the inheritance of talent as well as brilliance. The second part of the theoretical part deals with the specifics of talent for playing the violin and important prerequisites for the interpret successful development of interpret. The practical part introduces eight semi-structured, qualitative interviews with professional violin players about their talent and musical development. The aim was to compare the theoretical findings with the real experience followed by a summary. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | violin playing | en_US |
dc.subject | talent | en_US |
dc.subject | progression in violin playing | en_US |
dc.subject | violin pedagogy | en_US |
dc.subject | hra na housle | cs_CZ |
dc.subject | talent | cs_CZ |
dc.subject | vývoj v houslové hře | cs_CZ |
dc.subject | houslová pedagogika | cs_CZ |
dc.title | Korelace talentu a vývoje v houslové hře | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-11 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 177050 | |
dc.title.translated | Correlation of Talent and Progression in Violin Playing | en_US |
dc.contributor.referee | Perglerová, Marka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Korelace talentu a vývoje v houslové hře se zaměřuje na zkoumání nadání a talentu ke hře na housle. V prvé řadě se zabývá obecnými pojmy talent a nadání, jejich různými definicemi a přináší poznatky a názory různých teoretiků. Práce pojednává také o rozdílnosti těchto dvou pojmů. Dále zužuje svoje zaměření na hudební talent a pojmy, které s ním souvisí, zabývá se hudebním vývojem dítěte, dědičností talentu a také genialitou. Další část práce pojednává o specifikách houslového talentu a důležitých předpokladech interpreta pro úspěšný vývoj v houslové hře. Praktická část představuje osm polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů s profesionálními houslovými interprety o jejich hudebním vývoji a talentu. Cílem rozhovorů bylo srovnání teoretických poznatků a reálných prožitků a okolností při houslovém vývoji a jejich následné shrnutí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis called Correlation of Talent and Progression in Violin Playing is focused on the talent and aptitude for playing the violin. In the first place, it is concerned with the general terms of talent and aptitude and their diverse definitions and it brings findings and opinions of various theorists. It also discusses the difference between these two notions. Further, it narrows its focus on musical talent and related concepts, such as musical development of children, the inheritance of talent as well as brilliance. The second part of the theoretical part deals with the specifics of talent for playing the violin and important prerequisites for the interpret successful development of interpret. The practical part introduces eight semi-structured, qualitative interviews with professional violin players about their talent and musical development. The aim was to compare the theoretical findings with the real experience followed by a summary. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |