Marketingová komunikace hokejového klubu HC Energie Karlovy Vary
Marketing communication of the hockey club HC Energie Karlovy Vary
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101465Identifiers
Study Information System: 190279
Collections
- Kvalifikační práce [7967]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, sponzoring, reklama, diváci, sportovní klubKeywords (English)
marketing, sponsoring, advertisement, audience, sports clubNázev: Marketingová komunikace hokejového klubu HC Energie Karlovy Vary Cíle: Hlavním cílem práce je na základě analýzy sestavit konkrétní a realizovatelné návrhy na zlepšení marketingové komunikace v klubu HC Energie Karlovy Vary. Metody: V práci bylo využito metod kvalitativních rozhovorů, které byly provedeny formou polostrukturovaného interview. Tyto rozhovory mi pomohly proniknout do problematiky marketingové komunikace ve sportovním klubu, a také k získání názoru diváků na marketingové aktivity klubu. V práci bylo dále využito metod pozorování a analýzy interních dokumentů. Výsledky: Byla provedena analýza, kterou byly zjištěny slabiny hokejového klubu HC Energie Karlovy Vary. Z analýzy vyplývá, že klub má největší problémy ve sponzoringu a v propagaci. Na základě toho byly sestaveny konkrétní návrhy na vylepšení marketingové komunikace. Klíčová slova: Marketing, sponzoring, reklama, diváci, sportovní klub
1 Abstract Title: Marketing communication of the hockey club HC Energie Karlovy Vary Objectives: The main goal of this thesis is to prepare specific and feasible proposals for improvement of marketing communication of the hockey club HC Energie Karlovy Vary. Methods: In the thesis were used methods of qualitative interviews that were made in the form of semi-structured interview. These interviews helped me to get into the issue of marketing communication at the sports club and also to gain the opinion of the audience on the club's marketing activities. In the thesis were also used methods of observation and analysis of internal documents. Results: In the thesis was made analysis which identified weaknesses of the hockey club HC Energie Karlovy Vary. The analysis shows that the club has the biggest problems in sponsoring and promotion. Based on this were made specific proposals for improving marketing communication. Keywords: Marketing, sponsoring, advertisement, audience, sports club