Show simple item record

Prostorové aspekty vývoje maloobchodu v Rusku v transformačním období a jeho nejnovější trendy
dc.contributor.advisorSpilková, Jana
dc.creatorZhigulina, Anastasiia
dc.date.accessioned2018-10-01T12:31:31Z
dc.date.available2018-10-01T12:31:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101445
dc.description.abstractSpatial aspects of retail development in Russia during the transformation period and the latest trends Abstract The aim of this thesis is to analyze and evaluate the retail development in Russia during the transformation period with a special focus on retail chains in Russia. What regions they focus on, how their expansion took place and whether there is a difference in expansion strategy between Russian and foreign retail chains. These are among the key research areas of this thesis. The top 6 retail chains in Russia have been selected as these represent several types of expansion strategy. The analyzed characteristics of retail chains are: the city and time of establishment in Russia, revenue, number and types of stores, region of presence including region with the biggest concentration of stores, etc. Methods of comparison and mapping are used in the analytical part of this thesis. The results show that the biggest concentration of retail chains, both of Russian and foreign origin, is in the Central Federal District. Foreign retailers prefer to start their business with a focus on the bigger Russian cities, whereas Russian retailers are trying to expand as much as possible throughout all Russian territory and may not always start business in the larger agglomerations in the Central Federal District. Key...en_US
dc.description.abstractProstorové aspekty vývoje maloobchodu v Rusku v transformačním období a jeho nejnovější trendy Abstrakt Cílem této práce je analyzovat a vyhodnotit vývoj maloobchodu v Rusku během transformačního období se speciálním zaměřením na maloobchodní řetězce v Rusku. Práce si klade několik výzkumných otázek. V jakých regionech se koncentrovaly? Jak probíhala jejich expanze? Existuje rozdílná strategie expanze mezi zahraničními a ruskými maloobchodními řetězci? Představeny jsou vybrané maloobchodní řetězce (top 6 v Rusku), které prezentují několik typů strategie expanze. Analyzované charakteristiky maloobchodních řetězců jsou: město a doba založení v Rusku, příjem, počet a typy prodejen, regiony přítomnosti řetězce a oblast s největší koncentrací obchodů. Práce v analytické části používá metody komparace a mapování. Bylo zjištěno, že největší koncentrace obchodních řetězců v Rusku, a to jak zahraničních, tak domácích, je v Centrálním Federálním Distriktu. Zahraniční maloobchodníci dávají přednost zakládání poboček v největších ruských aglomeracích a soustředí se na největší města, zatímco ruští prodejci se pokoušejí co nejvíce rozšířit po celém ruském území, a ne vždy začít podnikat v největších ruských aglomeracích či v Centrálním Federálním Distriktu. Klíčová slova: maloobchod, maloobchodní řetězce, Rusko, trendycs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectretailen_US
dc.subjectretail chainsen_US
dc.subjectRussiaen_US
dc.subjecttrendsen_US
dc.subjectmaloobchodcs_CZ
dc.subjectmaloobchodní řetězcecs_CZ
dc.subjectRuskocs_CZ
dc.subjecttrendycs_CZ
dc.titleSpatial aspects of retail development in Russia during the transformation period and the latest trendsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId197558
dc.title.translatedProstorové aspekty vývoje maloobchodu v Rusku v transformačním období a jeho nejnovější trendycs_CZ
dc.contributor.refereeBartošek, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDemography and Social Geographyen_US
thesis.degree.disciplineDemografie se sociální geografiícs_CZ
thesis.degree.programDemografiecs_CZ
thesis.degree.programDemographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDemografie se sociální geografiícs_CZ
uk.degree-discipline.enDemography and Social Geographyen_US
uk.degree-program.csDemografiecs_CZ
uk.degree-program.enDemographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csProstorové aspekty vývoje maloobchodu v Rusku v transformačním období a jeho nejnovější trendy Abstrakt Cílem této práce je analyzovat a vyhodnotit vývoj maloobchodu v Rusku během transformačního období se speciálním zaměřením na maloobchodní řetězce v Rusku. Práce si klade několik výzkumných otázek. V jakých regionech se koncentrovaly? Jak probíhala jejich expanze? Existuje rozdílná strategie expanze mezi zahraničními a ruskými maloobchodními řetězci? Představeny jsou vybrané maloobchodní řetězce (top 6 v Rusku), které prezentují několik typů strategie expanze. Analyzované charakteristiky maloobchodních řetězců jsou: město a doba založení v Rusku, příjem, počet a typy prodejen, regiony přítomnosti řetězce a oblast s největší koncentrací obchodů. Práce v analytické části používá metody komparace a mapování. Bylo zjištěno, že největší koncentrace obchodních řetězců v Rusku, a to jak zahraničních, tak domácích, je v Centrálním Federálním Distriktu. Zahraniční maloobchodníci dávají přednost zakládání poboček v největších ruských aglomeracích a soustředí se na největší města, zatímco ruští prodejci se pokoušejí co nejvíce rozšířit po celém ruském území, a ne vždy začít podnikat v největších ruských aglomeracích či v Centrálním Federálním Distriktu. Klíčová slova: maloobchod, maloobchodní řetězce, Rusko, trendycs_CZ
uk.abstract.enSpatial aspects of retail development in Russia during the transformation period and the latest trends Abstract The aim of this thesis is to analyze and evaluate the retail development in Russia during the transformation period with a special focus on retail chains in Russia. What regions they focus on, how their expansion took place and whether there is a difference in expansion strategy between Russian and foreign retail chains. These are among the key research areas of this thesis. The top 6 retail chains in Russia have been selected as these represent several types of expansion strategy. The analyzed characteristics of retail chains are: the city and time of establishment in Russia, revenue, number and types of stores, region of presence including region with the biggest concentration of stores, etc. Methods of comparison and mapping are used in the analytical part of this thesis. The results show that the biggest concentration of retail chains, both of Russian and foreign origin, is in the Central Federal District. Foreign retailers prefer to start their business with a focus on the bigger Russian cities, whereas Russian retailers are trying to expand as much as possible throughout all Russian territory and may not always start business in the larger agglomerations in the Central Federal District. Key...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV