Show simple item record

Inclusion in swimming
dc.contributor.advisorČechovská, Irena
dc.creatorKomárková, Kateřina
dc.date.accessioned2018-10-01T12:29:05Z
dc.date.available2018-10-01T12:29:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101433
dc.description.abstractTitle: Inclusion in Swimming Objectives: The aim of the bachelor thesis is to identify the conditions and success of inclusion of disabled people in the swimming training of healthy athletes. The sub-objective was to collect information on specifications of training of disabled swimmers; coaches' preparation; and advantages and disadvantages of inclusive training. Seven research questions had been identified. Methods: Questionnaire survey method was used to collect information about the process of inclusion, and selected swimming coaches with experience with inclusion were asked to fill it out. Answers were analyzed and interpreted in the results section of the thesis and supported with graphs and tables. Results: Research has shown that inclusion is possible in most cases immediately or within one to four weeks; that there is a lack of barrier-free space for quality training; that clients are able to adapt to a group training of non-disabled and do not require a special training for themselves; that trainers are not actively seeking for a cooperation with clients-athletes, and that the first impulse usually arises from the athlete or a person close to the athlete; that the disabled athletes are often competing in races with healthy swimmers; and, finally, that the trainers are encouraged for...en_US
dc.description.abstractNázev: Inkluze v plaveckém sportu Cíle: Cílem bakalářské práce je zjištění úspěšnosti a podmínek inkluze osob se zdravotním postižením do plaveckého tréninku zdravých sportovců. Dílčími cíli bylo získat informace o specifikách trénování zdravotně postižených plavců, připravenosti trenérů, určení výhod a nevýhod v inkluzívním trénování. Stanoveno bylo sedm výzkumných otázek. Metody: Pro zjištění informací ohledně procesu inkluze byla použita metoda dotazníkového šetření mezi vybranými plaveckými trenéry, kteří mají s inkluzí zkušenosti. Odpovědi na otázky z dotazníku byly analyzovány a zpracovány ve výsledkové části práce a interpretovány v grafech, popřípadě tabulkách. Výsledky: Výzkum prokázal, že: inkluze je možná ve většině případů ihned či již v rámci 1-4 týdnů; nedostatečnost bezbariérových prostor pro kvalitní trénink; klienti jsou schopni se adaptovat na trénink běžné skupiny a není třeba pro ně vytvářet vlastní trénink; trenéři sami aktivně nevyhledávají spolupráci s klienty, první impuls přichází ze strany sportovce nebo osoby jemu blízké; sportovci se v rámci inkluze zapojují často do závodů zdravých plavců; trenéři jsou motivování k další inkluzi. Závěr: Z šetření vyplývá, že inkluze je možná, ale její průběh a úspěšnost vždy ovlivňuje řada faktorů. Mezi ně patří: specifický druh...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectsport swimmingen_US
dc.subjectdisabilityen_US
dc.subjectswimming trainingen_US
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectsportovní plavánícs_CZ
dc.subjectzdravotní postiženícs_CZ
dc.subjectplavecký tréninkcs_CZ
dc.titleInkluze v plaveckém sportucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentPlavecké sportycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId191142
dc.title.translatedInclusion in swimmingen_US
dc.contributor.refereePeslová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Inkluze v plaveckém sportu Cíle: Cílem bakalářské práce je zjištění úspěšnosti a podmínek inkluze osob se zdravotním postižením do plaveckého tréninku zdravých sportovců. Dílčími cíli bylo získat informace o specifikách trénování zdravotně postižených plavců, připravenosti trenérů, určení výhod a nevýhod v inkluzívním trénování. Stanoveno bylo sedm výzkumných otázek. Metody: Pro zjištění informací ohledně procesu inkluze byla použita metoda dotazníkového šetření mezi vybranými plaveckými trenéry, kteří mají s inkluzí zkušenosti. Odpovědi na otázky z dotazníku byly analyzovány a zpracovány ve výsledkové části práce a interpretovány v grafech, popřípadě tabulkách. Výsledky: Výzkum prokázal, že: inkluze je možná ve většině případů ihned či již v rámci 1-4 týdnů; nedostatečnost bezbariérových prostor pro kvalitní trénink; klienti jsou schopni se adaptovat na trénink běžné skupiny a není třeba pro ně vytvářet vlastní trénink; trenéři sami aktivně nevyhledávají spolupráci s klienty, první impuls přichází ze strany sportovce nebo osoby jemu blízké; sportovci se v rámci inkluze zapojují často do závodů zdravých plavců; trenéři jsou motivování k další inkluzi. Závěr: Z šetření vyplývá, že inkluze je možná, ale její průběh a úspěšnost vždy ovlivňuje řada faktorů. Mezi ně patří: specifický druh...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Inclusion in Swimming Objectives: The aim of the bachelor thesis is to identify the conditions and success of inclusion of disabled people in the swimming training of healthy athletes. The sub-objective was to collect information on specifications of training of disabled swimmers; coaches' preparation; and advantages and disadvantages of inclusive training. Seven research questions had been identified. Methods: Questionnaire survey method was used to collect information about the process of inclusion, and selected swimming coaches with experience with inclusion were asked to fill it out. Answers were analyzed and interpreted in the results section of the thesis and supported with graphs and tables. Results: Research has shown that inclusion is possible in most cases immediately or within one to four weeks; that there is a lack of barrier-free space for quality training; that clients are able to adapt to a group training of non-disabled and do not require a special training for themselves; that trainers are not actively seeking for a cooperation with clients-athletes, and that the first impulse usually arises from the athlete or a person close to the athlete; that the disabled athletes are often competing in races with healthy swimmers; and, finally, that the trainers are encouraged for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Plavecké sportycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV