Show simple item record

Vliv transnacionálních aktivistických sítí na environmentální politiku a změny
dc.contributor.advisorKarlas, Jan
dc.creatorMorin-Robinson, Thomas
dc.date.accessioned2020-08-24T16:23:45Z
dc.date.available2020-08-24T16:23:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101400
dc.description.abstractAbstraktní Nadnárodní sítě správy klimatu, které se skládají ze substátních a soukromých aktérů, jsou stále více uznávány v mezinárodním klimatickém režimu, naposledy na summitu UNFCCC v Paříži v roce 2015. Městská centra a jejich vlastní sítě, jako jsou ICLEI a C40, byly zvláště ceněny jako decentralizované řešení problémů kolektivních akcí v oblasti změny klimatu na úrovni národního státu. Tyto sítě pomáhají motivovaným městům získat zdroje a politické pokyny, jakož i politiku klimatu, aby se staly univerzálnějšími a města jako vedoucí představitelé klimatu. Ale skutečně zlepšují produkci klimatu? Do měst v mezoměstských sítích prochází více klimatické politiky než nečlenové? Tato studie zkoumá vzorek 190 měst v 26 zemích OECD, které si samy ohlásily své klimatické akce v roce 2017. Pomocí víceúrovňového regresního modelu se studie zabývá kontrolou proměnných na městské i státní úrovni pro klimatickou expozici, dostupné zdroje , a politické faktory, které zjistily, že síťová města dělají více politik než jejich nepodporovaní partneři. Poskytuje také omezené důkazy o tom, že více sítí může tento účinek složit. Faktory státní úrovně obecně nemají významný vliv na politiku na úrovni měst, kromě stupně závislosti na fosilních palivech. Vzhledem k těmto výsledkům a velké roli, kterou hrají města ve výrobě...cs_CZ
dc.description.abstractTransnational climate governance networks, composed of sub-state and private actors, are being increasingly recognized in the international climate regime, most recently at the 2015 UNFCCC summit in Paris. Urban centres and their own networks, trans-municipal climate networks such as ICLEI and C40, have been particularly touted as a decentralized solution to climate policy collective action problems at the level of the nation-state. These networks help motivated cities acquire resources and policy guidance, as well as reframe climate policy as more universal and cities as climate leaders. But do they really improve climate output? Do cities in trans-municipal networks pass more climate policy than non-members? This study examines a sample of 190 cities in 26 OECD countries which self-reported their climate actions in the year 2017. Using a multi-level regression model, the study accounts for control variables at both the urban and state level for climate exposure, available resources, and political factors, finding that networked cities do pass more policies than their non-networked peers. It also provides more limited evidence that more networks may compound this effect. State level factors appear generally not to have a significant effect on city level policy, save for the degree of fossil fuel...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleImpact of transnational advocacy networks on environmental policy and outcomesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentDepartment of International Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra mezinárodních vztahůcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId192132
dc.title.translatedVliv transnacionálních aktivistických sítí na environmentální politiku a změnycs_CZ
dc.contributor.refereeParízek, Michal
dc.identifier.aleph002201139
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní vztahycs_CZ
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of International Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní vztahycs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Relationsen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAbstraktní Nadnárodní sítě správy klimatu, které se skládají ze substátních a soukromých aktérů, jsou stále více uznávány v mezinárodním klimatickém režimu, naposledy na summitu UNFCCC v Paříži v roce 2015. Městská centra a jejich vlastní sítě, jako jsou ICLEI a C40, byly zvláště ceněny jako decentralizované řešení problémů kolektivních akcí v oblasti změny klimatu na úrovni národního státu. Tyto sítě pomáhají motivovaným městům získat zdroje a politické pokyny, jakož i politiku klimatu, aby se staly univerzálnějšími a města jako vedoucí představitelé klimatu. Ale skutečně zlepšují produkci klimatu? Do měst v mezoměstských sítích prochází více klimatické politiky než nečlenové? Tato studie zkoumá vzorek 190 měst v 26 zemích OECD, které si samy ohlásily své klimatické akce v roce 2017. Pomocí víceúrovňového regresního modelu se studie zabývá kontrolou proměnných na městské i státní úrovni pro klimatickou expozici, dostupné zdroje , a politické faktory, které zjistily, že síťová města dělají více politik než jejich nepodporovaní partneři. Poskytuje také omezené důkazy o tom, že více sítí může tento účinek složit. Faktory státní úrovně obecně nemají významný vliv na politiku na úrovni měst, kromě stupně závislosti na fosilních palivech. Vzhledem k těmto výsledkům a velké roli, kterou hrají města ve výrobě...cs_CZ
uk.abstract.enTransnational climate governance networks, composed of sub-state and private actors, are being increasingly recognized in the international climate regime, most recently at the 2015 UNFCCC summit in Paris. Urban centres and their own networks, trans-municipal climate networks such as ICLEI and C40, have been particularly touted as a decentralized solution to climate policy collective action problems at the level of the nation-state. These networks help motivated cities acquire resources and policy guidance, as well as reframe climate policy as more universal and cities as climate leaders. But do they really improve climate output? Do cities in trans-municipal networks pass more climate policy than non-members? This study examines a sample of 190 cities in 26 OECD countries which self-reported their climate actions in the year 2017. Using a multi-level regression model, the study accounts for control variables at both the urban and state level for climate exposure, available resources, and political factors, finding that networked cities do pass more policies than their non-networked peers. It also provides more limited evidence that more networks may compound this effect. State level factors appear generally not to have a significant effect on city level policy, save for the degree of fossil fuel...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022011390106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV