Zobrazit minimální záznam

The attitudes and experience of Primary school teachers with inclusion of pupils with mental disabilities
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorZikánová, Drahomíra
dc.date.accessioned2018-10-01T12:18:51Z
dc.date.available2018-10-01T12:18:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101380
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities in Czech mainstream schools focusing on attitudes and experiences of teachers of a selected elementary school on this issue. The theoretical part defines the concept of inclusion in the context of the Czech educational system and legislative measures related to this topic. It summarizes the concept of intellectual disability, describes what an intellectual disability is, what families of a child with intellectual disabilities are facing, and defines the specifics of educating a pupil with an intellectual disability. It also deals with special educational needs and measures for the education of pupils with this disability, which are embedded in the education act and aim to support the inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities. The empirical part of the thesis analyses the interviews with teachers of a selected elementary school in the Central Bohemian Region. While conducting the research, the semi-structured interviews were gathered and the attitudes of teachers towards the explored issues were described. The final part summarizes and graphically elaborates findings of the qualitative research and suggests recommendations for possible further research and teaching practice.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách se zaostřením na postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy k této problematice. Teoretická část vymezuje pojem inkluze v kontextu českého vzdělávacího systému a legislativní opatření související s tímto tématem. Shrnuje pojem mentální postižení, popisuje, co je mentální postižení, s čím se potýká rodina dítěte s mentálním postižením a vymezuje specifika edukace žáka s mentálním postižením. Dále se zabývá speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a opatřeními pro vzdělávání žáků s tímto postižením, která jsou zakotvena ve školském zákoně a mají inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením podporovat. Výzkumná část analyzuje rozhovory s pedagogy vybrané základní školy ve Středočeském kraji, které byly v průběhu výzkumu nashromážděny formou polostrukturovaných rozhovorů, a popisuje, jak se vybraní pedagogové k této problematice staví. V závěrečné části jsou shrnuty a graficky zpracovány poznatky z kvalitativního výzkumu a doporučení pro další možné zkoumání i pedagogickou praxi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintellectual disabilityen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectpupils with special educational needsen_US
dc.subjectteachers&aposen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectsupportive measuresen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectmentální postiženícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectpostoje učitelůcs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávánícs_CZ
dc.titlePostoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy s inkluzí žáků s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188031
dc.title.translatedThe attitudes and experience of Primary school teachers with inclusion of pupils with mental disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách se zaostřením na postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy k této problematice. Teoretická část vymezuje pojem inkluze v kontextu českého vzdělávacího systému a legislativní opatření související s tímto tématem. Shrnuje pojem mentální postižení, popisuje, co je mentální postižení, s čím se potýká rodina dítěte s mentálním postižením a vymezuje specifika edukace žáka s mentálním postižením. Dále se zabývá speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a opatřeními pro vzdělávání žáků s tímto postižením, která jsou zakotvena ve školském zákoně a mají inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením podporovat. Výzkumná část analyzuje rozhovory s pedagogy vybrané základní školy ve Středočeském kraji, které byly v průběhu výzkumu nashromážděny formou polostrukturovaných rozhovorů, a popisuje, jak se vybraní pedagogové k této problematice staví. V závěrečné části jsou shrnuty a graficky zpracovány poznatky z kvalitativního výzkumu a doporučení pro další možné zkoumání i pedagogickou praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities in Czech mainstream schools focusing on attitudes and experiences of teachers of a selected elementary school on this issue. The theoretical part defines the concept of inclusion in the context of the Czech educational system and legislative measures related to this topic. It summarizes the concept of intellectual disability, describes what an intellectual disability is, what families of a child with intellectual disabilities are facing, and defines the specifics of educating a pupil with an intellectual disability. It also deals with special educational needs and measures for the education of pupils with this disability, which are embedded in the education act and aim to support the inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities. The empirical part of the thesis analyses the interviews with teachers of a selected elementary school in the Central Bohemian Region. While conducting the research, the semi-structured interviews were gathered and the attitudes of teachers towards the explored issues were described. The final part summarizes and graphically elaborates findings of the qualitative research and suggests recommendations for possible further research and teaching practice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV