Show simple item record

Akademická mobilita: Motivace a výsledky případové studie FSV Praha a Brno
dc.contributor.advisorTomalová, Eliška
dc.creatorGautier, Vincent
dc.date.accessioned2020-08-27T10:36:19Z
dc.date.available2020-08-27T10:36:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101313
dc.description.abstractSince the beginning of the century, the European Union wants to catch up its lateness in the field of the Higher Education and in the research area. Through diverse programmes and new institutions it is trying to remedy to the problem. The establishment of the Bologna Process and the Erasmus mobility programme helped the Member States to find a solution. Concerning the mobility, most of the studies have a tendency to focus on the student mobility and its impact on the career of the young generation but very few are focused the teaching and research one. This case study aims at focusing on this type of mobility, the one of the academics, and see what are the motivations and the outcomes for the academics of the Faculty of Social Sciences of Prague and Brno. Finally this study based on the respondents' answers and on the previous studies shows us that there was not a big evolution made on the side of the academic institutions. Keywords Academic mobility, Erasmus teaching mobility, Czech Republic, Faculty of Social Sciences, Motivations, Outcomes Title Academic Mobility: Motivations and Outcomes, Case study of the Faculties of Social Sciences of Prague and Brnoen_US
dc.description.abstractOd začátku století chce Evropská Unie dostihnout svou zaostalost v oblasti vysokoškolského vzdělávání a výzkumu. Tento problém se pokouší napravit pomocí rozličných programů a nových institucí. Zavedení Baloňského procesu a programu mobility v rámci programu Erasmus pomohlo členským státům najít řešení. Pokud jde o mobilitu, většina studií má tendenci se zabývat mobilitou studentů a jejím dopadem na budoucí kariéru mladých generací, ale jen málokteré se zaměřují na výuku a výzkum. Tato případová studie má za cíl se zaměřit na tento typ mobility, tedy právě té akademické, a ukázat jaké jsou motivace a výsledky akademiků z Fakulty sociálních studií v Brně a v Praze. Tato studie založená na odpovědích respondentů a na předchozích studiích nám ukazuje, že na straně akademických institucí nedošlo k velkému pokroku. Klíčová slova Akademická mobilita, Erasmus pedagogická mobilita, Česká republika, Fakulta sociálních věd, Motivace, Výsledky Název práce Akademická Mobilita : Motivace a Výsledky, Případové Studie na Fakultě Sociálních Sěd v Praze a Brněcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectErasmusen_US
dc.subjectAcademic Mobilityen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectErasmuscs_CZ
dc.subjectAkademická mobilitacs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.titleAcademic Mobility: Motivations and Outcomes Case study of the Faculties of Social Sciences of Prague and Brnoen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId192422
dc.title.translatedAkademická mobilita: Motivace a výsledky případové studie FSV Praha a Brnocs_CZ
dc.contributor.refereeYoung, Mitchell
dc.identifier.aleph002200916
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEuropean Studiesen_US
thesis.degree.disciplineEvropská studiacs_CZ
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEvropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enEuropean Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csOd začátku století chce Evropská Unie dostihnout svou zaostalost v oblasti vysokoškolského vzdělávání a výzkumu. Tento problém se pokouší napravit pomocí rozličných programů a nových institucí. Zavedení Baloňského procesu a programu mobility v rámci programu Erasmus pomohlo členským státům najít řešení. Pokud jde o mobilitu, většina studií má tendenci se zabývat mobilitou studentů a jejím dopadem na budoucí kariéru mladých generací, ale jen málokteré se zaměřují na výuku a výzkum. Tato případová studie má za cíl se zaměřit na tento typ mobility, tedy právě té akademické, a ukázat jaké jsou motivace a výsledky akademiků z Fakulty sociálních studií v Brně a v Praze. Tato studie založená na odpovědích respondentů a na předchozích studiích nám ukazuje, že na straně akademických institucí nedošlo k velkému pokroku. Klíčová slova Akademická mobilita, Erasmus pedagogická mobilita, Česká republika, Fakulta sociálních věd, Motivace, Výsledky Název práce Akademická Mobilita : Motivace a Výsledky, Případové Studie na Fakultě Sociálních Sěd v Praze a Brněcs_CZ
uk.abstract.enSince the beginning of the century, the European Union wants to catch up its lateness in the field of the Higher Education and in the research area. Through diverse programmes and new institutions it is trying to remedy to the problem. The establishment of the Bologna Process and the Erasmus mobility programme helped the Member States to find a solution. Concerning the mobility, most of the studies have a tendency to focus on the student mobility and its impact on the career of the young generation but very few are focused the teaching and research one. This case study aims at focusing on this type of mobility, the one of the academics, and see what are the motivations and the outcomes for the academics of the Faculty of Social Sciences of Prague and Brno. Finally this study based on the respondents' answers and on the previous studies shows us that there was not a big evolution made on the side of the academic institutions. Keywords Academic mobility, Erasmus teaching mobility, Czech Republic, Faculty of Social Sciences, Motivations, Outcomes Title Academic Mobility: Motivations and Outcomes, Case study of the Faculties of Social Sciences of Prague and Brnoen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV