Metodika nácviku skoků na trampolíně
Methodololy of trampoline training
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101288Identifiers
Study Information System: 181672
Collections
- Kvalifikační práce [8839]
Author
Advisor
Referee
Novotná, Viléma
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
skoky na trampolíně, didaktika, postup nácvikuKeywords (English)
Trampoline, didactics, trainig drillNázev: Metodika nácviku skoků na trampolíně Cíle: Cílem práce je na základě řízených rozhovorů s předními odborníky České republiky vytvořit metodickou oporu pro nácvik základních skoků na trampolíně. Metody: Pro naplnění stanoveného cíle jsme využili řízených rozhovorů s vybranými trenéry skoků na trampolíně. Výsledky byly konfrontovány s odbornou literaturou. Vytvořený metodický materiál byl zpracován v písemné i obrazové podobě v HD kvalitě. Výběr respondentů stejně i probandů, kteří se podíleli na tvorbě obrazové dokumentace, byl záměrný. Výsledky: Mezi výstupy patří výsledky rozhovorů a textová a obrazová část metodiky. Výsledkem obrazové části je 15 - ti minutové video, které zachycuje nácvik jednotlivý prvků a to od jednodušších, jako jsou přímé skoky, až po náročnější, jako jsou saltové a vrutové rotace. Video obsahuje ukázky korektního provedení i ukázky přímé dopomoci. Klíčová slova: skoky na trampolíně, metodika, didaktika, dopomoc
Title: Methodology of training trampoline jumps Objectives: The aim of the thesis is to create a methodical support for practicing basic jumps on the trampoline on the basis of controlled interviews with leading Czech experts. Methods: To meet the set goal, we used controlled interviews with selected trainer jumps on the trampoline. The results were confronted with professional literature. The methodical material created was written and written in HD quality. The selection of the respondents as well as the probands who participated in the creation of the visual documentation was deliberate. Results: The outputs include the results of the interviews and the text and image part of the methodology. The result of the video is a 15 - minute video that captures individual elements, from simpler ones, such as direct jumps to more challenging ones, such as salt and screw rotation. The video contains examples of correct execution and demonstrations of direct help. Keywords: trampoline,methodology,training,jumps,elements