Show simple item record

Artificial Intelligence for Spelunky Computer Game
dc.contributor.advisorGemrot, Jakub
dc.creatorZávorka, Kamil
dc.date.accessioned2018-09-27T10:02:11Z
dc.date.available2018-09-27T10:02:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101236
dc.description.abstractSpelunky is one of the desktop games, where player control agent in labyrinth and his task is to reach the exit. In this labyrinth there are many threats and quests, which makes the game interesting for making artificial intelligence, that can be adjusted for these threats and quests. The goal of this work was to create a framework for comfortable programming of artificial intelligence for this game. Although there is a tool named SpelunkBotAPI for its writing and executing, the API of this tool provides only basic controlling of agent and it is hard to use it. The approach, that I chose for this work, used the existing API and built a framework above it, that will be easier to use. For more intuitive using of the framework, this work crates GOAP (Goal Oriented Action Planner), that uses its functionality for reaching goals specified by the programmer.en_US
dc.description.abstractSpelunky jsou jedna z plošinových her, ve které hráč ovládá panáčka a má za úkol projít bludištěm do cíle. V tomto bludišti čeká spousta nástrah a úkolů, což dělá hru zajímavou pro tvorbu umělé inteligence, kterou je možno na tyto nástrahy a úkoly upravovat. Cílem této práce bylo vytvořit framework pro pohodlné psaní umělé inteligence do této hry. Ačkoliv pro její psaní již existuje nástroj SpelunkBotsAPI, který umožňuje výsledný kód také spouštět, rozhraní tohoto nástroje poskytuje jen základní ovládací prvky a jeho použití je obtížné. Přístup, jaký jsem tedy při řešení této práce zvolil, využil existující API a nad ním vybudoval framework, který bude snáze použitelný. Aby byla intuitivnost použití frameworku vyšší, tato práce nad ním vytváří GOAP (Goal Oriented Action Planner), který jeho funkcionalitu používá přímo pro dosažení cílů, které programátor zadá.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectplanningen_US
dc.subjectGOAPen_US
dc.subjectSpelunkyen_US
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectplánovánícs_CZ
dc.subjectGOAPcs_CZ
dc.subjectSpelunkycs_CZ
dc.titleUmělá inteligence pro hru Spelunkycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId197169
dc.title.translatedArtificial Intelligence for Spelunky Computer Gameen_US
dc.contributor.refereeJežek, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSpelunky jsou jedna z plošinových her, ve které hráč ovládá panáčka a má za úkol projít bludištěm do cíle. V tomto bludišti čeká spousta nástrah a úkolů, což dělá hru zajímavou pro tvorbu umělé inteligence, kterou je možno na tyto nástrahy a úkoly upravovat. Cílem této práce bylo vytvořit framework pro pohodlné psaní umělé inteligence do této hry. Ačkoliv pro její psaní již existuje nástroj SpelunkBotsAPI, který umožňuje výsledný kód také spouštět, rozhraní tohoto nástroje poskytuje jen základní ovládací prvky a jeho použití je obtížné. Přístup, jaký jsem tedy při řešení této práce zvolil, využil existující API a nad ním vybudoval framework, který bude snáze použitelný. Aby byla intuitivnost použití frameworku vyšší, tato práce nad ním vytváří GOAP (Goal Oriented Action Planner), který jeho funkcionalitu používá přímo pro dosažení cílů, které programátor zadá.cs_CZ
uk.abstract.enSpelunky is one of the desktop games, where player control agent in labyrinth and his task is to reach the exit. In this labyrinth there are many threats and quests, which makes the game interesting for making artificial intelligence, that can be adjusted for these threats and quests. The goal of this work was to create a framework for comfortable programming of artificial intelligence for this game. Although there is a tool named SpelunkBotAPI for its writing and executing, the API of this tool provides only basic controlling of agent and it is hard to use it. The approach, that I chose for this work, used the existing API and built a framework above it, that will be easier to use. For more intuitive using of the framework, this work crates GOAP (Goal Oriented Action Planner), that uses its functionality for reaching goals specified by the programmer.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV