Show simple item record

Communication of teacher with parents of pupils
dc.contributor.advisorTomková, Anna
dc.creatorŠebková, Adéla
dc.date.accessioned2018-09-27T09:38:12Z
dc.date.available2018-09-27T09:38:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101112
dc.description.abstractThis thesis contains theorethical facts about communication of teachers with parents. The thesis is focused on effective cooperation between school and parents. Defines actual forms and other possible forms of communication at primary school.Provides different ways of involving parents in school activities. The aim of this thesis is to find out which measures can teachers use in communication with parents for successful educational and personal development of pupils. Practical part of the thesis is aimed at effective leading of tripartite meetings. Conclusion of thesis contains advices for effective leading of tripartite meetings. These advices were formulated according to results of interviews with experienced and starting teachers from primary schools. Key words: Communication, school, teacher, parent, pupil, forms of cooperation, tripartite meetingsen_US
dc.description.abstractV diplomové práci jsou shromážděná teoretická fakta zaměřená na komunikaci učitele s rodiči žáků. Práce se zabývá efektivní spoluprací mezi školou a rodiči. Vymezuje aktuální formy komunikace a další možné způsoby komunikace na základní škole. Nabízí různé způsoby zapojení rodičů do aktivit škol. Cílem práce je zjistit, jaká opatření mohou učitelé použít, aby komunikace mezi pedagogem a rodičem žáka byla užitečná a vedla k úspěšnému vzdělávacímu i osobnímu rozvoji žáků. V praktické části se práce zabývá efektivním vedením tripartitních schůzek jako jednou z možností vedení třídních schůzek na základní škole. Závěr práce nabízí soubor doporučení pro efektivní způsob vedení tripartitních schůzek. Efektivní způsob vedení tripartitních schůzek je zjišťován pomocí metody dotazování zkušených i začínajících učitelů. Klíčová slova: Komunikace, škola, učitel, rodič, žák, formy spolupráce, tripartitní schůzkycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectparenten_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectforms of cooperationen_US
dc.subjecttripartite meetingsen_US
dc.subjectKomunikacecs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectrodičcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectformy spoluprácecs_CZ
dc.subjecttripartitní schůzkycs_CZ
dc.titleKomunikace učitele s rodiči žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174445
dc.title.translatedCommunication of teacher with parents of pupilsen_US
dc.contributor.refereePoche Kargerová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV diplomové práci jsou shromážděná teoretická fakta zaměřená na komunikaci učitele s rodiči žáků. Práce se zabývá efektivní spoluprací mezi školou a rodiči. Vymezuje aktuální formy komunikace a další možné způsoby komunikace na základní škole. Nabízí různé způsoby zapojení rodičů do aktivit škol. Cílem práce je zjistit, jaká opatření mohou učitelé použít, aby komunikace mezi pedagogem a rodičem žáka byla užitečná a vedla k úspěšnému vzdělávacímu i osobnímu rozvoji žáků. V praktické části se práce zabývá efektivním vedením tripartitních schůzek jako jednou z možností vedení třídních schůzek na základní škole. Závěr práce nabízí soubor doporučení pro efektivní způsob vedení tripartitních schůzek. Efektivní způsob vedení tripartitních schůzek je zjišťován pomocí metody dotazování zkušených i začínajících učitelů. Klíčová slova: Komunikace, škola, učitel, rodič, žák, formy spolupráce, tripartitní schůzkycs_CZ
uk.abstract.enThis thesis contains theorethical facts about communication of teachers with parents. The thesis is focused on effective cooperation between school and parents. Defines actual forms and other possible forms of communication at primary school.Provides different ways of involving parents in school activities. The aim of this thesis is to find out which measures can teachers use in communication with parents for successful educational and personal development of pupils. Practical part of the thesis is aimed at effective leading of tripartite meetings. Conclusion of thesis contains advices for effective leading of tripartite meetings. These advices were formulated according to results of interviews with experienced and starting teachers from primary schools. Key words: Communication, school, teacher, parent, pupil, forms of cooperation, tripartite meetingsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV