Komunikace učitele s rodiči žáků
Communication of teacher with parents of pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101112Identifikátory
SIS: 174445
Kolekce
- Kvalifikační práce [16847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poche Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Komunikace, škola, učitel, rodič, žák, formy spolupráce, tripartitní schůzkyKlíčová slova (anglicky)
Communication, school, teacher, parent, pupil, forms of cooperation, tripartite meetingsV diplomové práci jsou shromážděná teoretická fakta zaměřená na komunikaci učitele s rodiči žáků. Práce se zabývá efektivní spoluprací mezi školou a rodiči. Vymezuje aktuální formy komunikace a další možné způsoby komunikace na základní škole. Nabízí různé způsoby zapojení rodičů do aktivit škol. Cílem práce je zjistit, jaká opatření mohou učitelé použít, aby komunikace mezi pedagogem a rodičem žáka byla užitečná a vedla k úspěšnému vzdělávacímu i osobnímu rozvoji žáků. V praktické části se práce zabývá efektivním vedením tripartitních schůzek jako jednou z možností vedení třídních schůzek na základní škole. Závěr práce nabízí soubor doporučení pro efektivní způsob vedení tripartitních schůzek. Efektivní způsob vedení tripartitních schůzek je zjišťován pomocí metody dotazování zkušených i začínajících učitelů. Klíčová slova: Komunikace, škola, učitel, rodič, žák, formy spolupráce, tripartitní schůzky
This thesis contains theorethical facts about communication of teachers with parents. The thesis is focused on effective cooperation between school and parents. Defines actual forms and other possible forms of communication at primary school.Provides different ways of involving parents in school activities. The aim of this thesis is to find out which measures can teachers use in communication with parents for successful educational and personal development of pupils. Practical part of the thesis is aimed at effective leading of tripartite meetings. Conclusion of thesis contains advices for effective leading of tripartite meetings. These advices were formulated according to results of interviews with experienced and starting teachers from primary schools. Key words: Communication, school, teacher, parent, pupil, forms of cooperation, tripartite meetings