Zobrazit minimální záznam

Drama education in primary prevention programs
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorHejzlarová, Marie
dc.date.accessioned2018-09-27T09:36:56Z
dc.date.available2018-09-27T09:36:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101105
dc.description.abstractThe thesis deals with the preventive programs that would possibly include some methods used in drama education. Its goal is to survey the possibilities that come out of such interconnection. The main task of the thesis is weather these methods are suitable to be implemented in such type of educational work with children. The theoretical part of the thesis maps both forms of education and their interaction. The practical part is divided into different lessons that discuss certain issues. The issues are: Bullying, Attitude to old age and The virtual world. All the issues are, in the introduction, based on the theoretical part. The following are authorial lessons of drama education aimed at particular issues and evaluation of the main study in certain groups: Is drama education able to form socially valuable stances and values? In conclusion, there are answered all the explorative questions: Are the proposed blocs functional and feasible? Are the drama- educational activities used in lessons for students demanding? Is this form of educational programs gripping for pupils of 4th to 5th class? During the research was used not only exploration based on questionnaires, but also the study of certain groups. The realization took place in a variety of classes (the issue of bullying (2), attitude to old age...en_US
dc.description.abstractPráce pojednává o možnosti využití postupů dramatické výchovy v programech prevence. Cílem práce bylo zmapovat možnosti, které toto propojení nabízí. Hlavní otázkou práce je, zda jsou metody dramatické výchovy vhodným metodickým nástrojem v tomto typu edukační práce s dětmi. Teoretická část práce mapuje oba tyto obory a jejich propojení. Praktická část je dělená podle témat, kterými se zabývají konkrétní lekce. Témata jsou: Šikana, Vztah ke stáří a Virtuální svět. Témata jsou v úvodu podložena teoretickou částí. Následují autorské lekce dramatické výchovy na dané téma a vyhodnocení hlavní výzkumné otázky v konkrétních skupinách: Je dramatická výchova schopná utvářet společensky hodnotné postoje a hodnoty? V závěrech jsou zodpovězeny všechny výzkumné otázky: Jsou navržené bloky funkční a realizovatelné? Jsou dramaticko-výchovné aktivity použité v lekci pro žáky náročné? Je pro žáky (4. -5. třída) tato forma preventivních programů poutavá? K výzkumu bylo využito dotazníkového šetření a pozorování dané skupiny. Realizace probíhaly ve více třídách (téma šikana (2), vztah ke stáří (4), virtuální svět (3)). Výsledky výzkumu ukazují, že lekce uvedené v práci jsou funkční a realizovatelné. Žákům nedělalo potíže plnit jednotlivé aktivity a celé lekce považovali za poutavé. Dotazníkové setření poukázalo na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdrama in educationen_US
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjectstructured dramaen_US
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectattitude to old ageen_US
dc.subjectvirtual worden_US
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectstrukturované dramacs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectvztah ke stářícs_CZ
dc.subjectvirtuální světcs_CZ
dc.titleDramatická výchova v programech primární prevencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174869
dc.title.translatedDrama education in primary prevention programsen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Radmila
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce pojednává o možnosti využití postupů dramatické výchovy v programech prevence. Cílem práce bylo zmapovat možnosti, které toto propojení nabízí. Hlavní otázkou práce je, zda jsou metody dramatické výchovy vhodným metodickým nástrojem v tomto typu edukační práce s dětmi. Teoretická část práce mapuje oba tyto obory a jejich propojení. Praktická část je dělená podle témat, kterými se zabývají konkrétní lekce. Témata jsou: Šikana, Vztah ke stáří a Virtuální svět. Témata jsou v úvodu podložena teoretickou částí. Následují autorské lekce dramatické výchovy na dané téma a vyhodnocení hlavní výzkumné otázky v konkrétních skupinách: Je dramatická výchova schopná utvářet společensky hodnotné postoje a hodnoty? V závěrech jsou zodpovězeny všechny výzkumné otázky: Jsou navržené bloky funkční a realizovatelné? Jsou dramaticko-výchovné aktivity použité v lekci pro žáky náročné? Je pro žáky (4. -5. třída) tato forma preventivních programů poutavá? K výzkumu bylo využito dotazníkového šetření a pozorování dané skupiny. Realizace probíhaly ve více třídách (téma šikana (2), vztah ke stáří (4), virtuální svět (3)). Výsledky výzkumu ukazují, že lekce uvedené v práci jsou funkční a realizovatelné. Žákům nedělalo potíže plnit jednotlivé aktivity a celé lekce považovali za poutavé. Dotazníkové setření poukázalo na...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the preventive programs that would possibly include some methods used in drama education. Its goal is to survey the possibilities that come out of such interconnection. The main task of the thesis is weather these methods are suitable to be implemented in such type of educational work with children. The theoretical part of the thesis maps both forms of education and their interaction. The practical part is divided into different lessons that discuss certain issues. The issues are: Bullying, Attitude to old age and The virtual world. All the issues are, in the introduction, based on the theoretical part. The following are authorial lessons of drama education aimed at particular issues and evaluation of the main study in certain groups: Is drama education able to form socially valuable stances and values? In conclusion, there are answered all the explorative questions: Are the proposed blocs functional and feasible? Are the drama- educational activities used in lessons for students demanding? Is this form of educational programs gripping for pupils of 4th to 5th class? During the research was used not only exploration based on questionnaires, but also the study of certain groups. The realization took place in a variety of classes (the issue of bullying (2), attitude to old age...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV