Show simple item record

Relationship between fundamental motor skills and specific game skills in young football players.
dc.contributor.advisorKokštejn, Jakub
dc.creatorPfeifer, Radim
dc.date.accessioned2018-09-26T10:06:31Z
dc.date.available2018-09-26T10:06:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101090
dc.description.abstractTitle: Relationship between fundamental motor skills and specific game skills in young football players Objectives: The aim of this thesis is to determinate the level of fundamental motor skills and specific game skills at football players of youth league. Next aim is to determinate the relationship between these skills. Methods: The main research method of this thesis was the observation method. Followed group was consisted of football players in U12 age category from FC Tempo Praha (n=24). The level of fundamental motor skills was examinated by TGMD-2 (Test of Gross Motor Development) and the level of specific football skills was examinated by test of leading the football ball and accuracy of shooting. Results: In TGMD-2 4% of probands achieved excellent level. Next 4% of probands achieved above-average level, 46% of probands were on average level, 13% of probands were evaluated as slightly below average. Below the average were 25% of probands and 8% of probands were on very below average level. Statistically significant relationship was found between the level of fundamental motor skills and specific game skill- leading the football ball (p<0,05; r = -0,70). Furthermore, it was found that the level of specific game skill (leading the football ball) is influenced more by object control skills...en_US
dc.description.abstractNázev: Vztah mezi úrovní základních pohybových dovedností a specifických herních dovedností u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků Cíle: Cílem této práce je zjistit aktuální úroveň základních motorických dovedností a specifických herních dovedností u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků. Současně je cílem zjistit vzájemný vztah mezi těmito dvěma proměnnými. Metody: Pro tuto práci byla použita výzkumná metoda pozorování - měření. Výzkumný soubor byl tvořen hráči věkové kategorie U12 z fotbalového klubu FC Tempo Praha (n=24). Úroveň základních pohybových dovedností byla zjištěna pomocí testu TGMD-2 (Test of Gross Motor Development) a úroveň specifických fotbalových dovedností byla zjištěna pomocí testů vedení míče a přesnosti střelby. Výsledky: Bylo zjištěno, že v testu TGMD-2 dosáhli 4 % probandů vynikající úrovně. Další 4 % probandů dosáhli nadprůměrné úrovně, 46 % probandů se nacházelo na průměrné úrovni, 13 % probandů bylo hodnoceno jako mírně podprůměrní. Podprůměrných probandů bylo 25 % a velmi podprůměrných 8 %. Statisticky významný vztah byl zjištěn mezi úrovní základních pohybových dovedností a specifickou herní dovedností vedení míče (p<0,05; r = -0,70). Dále bylo zjištěno, že úroveň specifické herní dovednosti vedení míče významněji ovlivňují manipulační dovednosti (p<0,05; r =...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectfundamental motor skillsen_US
dc.subjectgame skillsen_US
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjectfundamentální pohybové dovednostics_CZ
dc.subjectherní dovednostics_CZ
dc.titleVztah mezi úrovní základních pohybových dovedností a specifických herních dovedností u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentSportovní hrycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId193712
dc.title.translatedRelationship between fundamental motor skills and specific game skills in young football players.en_US
dc.contributor.refereeBuzek, Mario
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vztah mezi úrovní základních pohybových dovedností a specifických herních dovedností u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků Cíle: Cílem této práce je zjistit aktuální úroveň základních motorických dovedností a specifických herních dovedností u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků. Současně je cílem zjistit vzájemný vztah mezi těmito dvěma proměnnými. Metody: Pro tuto práci byla použita výzkumná metoda pozorování - měření. Výzkumný soubor byl tvořen hráči věkové kategorie U12 z fotbalového klubu FC Tempo Praha (n=24). Úroveň základních pohybových dovedností byla zjištěna pomocí testu TGMD-2 (Test of Gross Motor Development) a úroveň specifických fotbalových dovedností byla zjištěna pomocí testů vedení míče a přesnosti střelby. Výsledky: Bylo zjištěno, že v testu TGMD-2 dosáhli 4 % probandů vynikající úrovně. Další 4 % probandů dosáhli nadprůměrné úrovně, 46 % probandů se nacházelo na průměrné úrovni, 13 % probandů bylo hodnoceno jako mírně podprůměrní. Podprůměrných probandů bylo 25 % a velmi podprůměrných 8 %. Statisticky významný vztah byl zjištěn mezi úrovní základních pohybových dovedností a specifickou herní dovedností vedení míče (p<0,05; r = -0,70). Dále bylo zjištěno, že úroveň specifické herní dovednosti vedení míče významněji ovlivňují manipulační dovednosti (p<0,05; r =...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Relationship between fundamental motor skills and specific game skills in young football players Objectives: The aim of this thesis is to determinate the level of fundamental motor skills and specific game skills at football players of youth league. Next aim is to determinate the relationship between these skills. Methods: The main research method of this thesis was the observation method. Followed group was consisted of football players in U12 age category from FC Tempo Praha (n=24). The level of fundamental motor skills was examinated by TGMD-2 (Test of Gross Motor Development) and the level of specific football skills was examinated by test of leading the football ball and accuracy of shooting. Results: In TGMD-2 4% of probands achieved excellent level. Next 4% of probands achieved above-average level, 46% of probands were on average level, 13% of probands were evaluated as slightly below average. Below the average were 25% of probands and 8% of probands were on very below average level. Statistically significant relationship was found between the level of fundamental motor skills and specific game skill- leading the football ball (p<0,05; r = -0,70). Furthermore, it was found that the level of specific game skill (leading the football ball) is influenced more by object control skills...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hrycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV