Zobrazit minimální záznam

Posttraumatic stress and growth in holocaust survivors and their families
dc.contributor.advisorPreiss, Marek
dc.creatorTanzerová, Adéla
dc.date.accessioned2018-09-26T09:54:23Z
dc.date.available2018-09-26T09:54:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101026
dc.description.abstractThis master's thesis focusses on long-term effects of the Holocaust on the generation of survivors as well as on their offspring. Firstly, the theoretical part defines the terms 'stress' and 'trauma'. This is followed by an outline of possible reactions to severely stressful situations as well as questionnaires that can be used to measure the levels of traumatization. Afterwards, attention is focused on the phenomenon of posttraumatic growth, mainly based on the perspectives of L. G. Calhoun and R. G. Tedeschi who identify five domains of growth. The possibility of facilitating posttraumatic growth is briefly mentioned alongside with one inventory that can be used to measure the extent of positive change following traumatic experiences. Furthermore, the complexity of the Holocaust is discussed and generations of the Holocaust survivors and their offspring are characterised. In conclusion, attention is drawn to the studies that are concerned with the transgenerational transmission of trauma. The empirical component of the thesis is dedicated to the mapping of specific aspects of posttraumatic stress and growth in Holocaust survivors and their offspring. This data was collected by using a PTSD CheckList (PCL-C) and a Posttraumatic Growth Inventory (PTGI), and afterwards was processed by quantitative...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá dlouhodobými dopady holocaustu na generaci přeživších i na jejich potomky. V teoretické části jsou nejdříve definovány pojmy stres a trauma. Dále jsou nastíněny možné reakce jedince na silně stresující události i dotazníkové metody, jimiž lze míru traumatizace zjistit. Následně je pozornost věnována posttraumatickému růstu a to především v pojetí L. G. Calhouna a R. G. Tedeschiho, jež zahrnuje pět růstových oblastí. Krátce je zmíněna i možnost facilitování posttraumatického růstu a dotazník, který umožňuje zjistit míru rozvoje pozitivní změny po prožitém traumatu. Dále je stručně zachycena komplexita holocaustu a charakterizovány jednotlivé generace přeživších holocaustu i jejich potomků a prapotomků. Závěrem je pozornost věnována výzkumům, které se týkají mezigeneračního dopadu traumatu. Empirická část této práce se věnuje mapování konkrétních aspektů posttraumatického stresu a růstu u přeživších holocaustu a jejich potomků. Data byla získána prostřednictvím Dotazníku posttraumatického stresu (PCL-C) a Dotazníku posttraumatického růstu (PTGI) a následně zpracována kvantitativní metodologií. Ukázalo se, ve shodě s dalšími výzkumy, že se u přeživších holocaustu a jejich potomků vyskytuje vyšší míra posttraumatického stresu i růstu a mezi oběma fenomény existuje...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectposttraumatic stressen_US
dc.subjectposttraumatic growthen_US
dc.subjectreactions to stressen_US
dc.subjectHolocaust traumaen_US
dc.subjectHolocaust survivorsen_US
dc.subjecttransgenerational transmission of traumaen_US
dc.subjectposttraumatický strescs_CZ
dc.subjectposttraumatický růstcs_CZ
dc.subjectreakce na strescs_CZ
dc.subjecttrauma holocaustucs_CZ
dc.subjectpřeživší holocaustucs_CZ
dc.subjectmezigenerační přenos traumatcs_CZ
dc.titlePosttraumatický stres a růst u přeživších holokaustu a jejich rodincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId185429
dc.title.translatedPosttraumatic stress and growth in holocaust survivors and their familiesen_US
dc.contributor.refereeJuríčková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá dlouhodobými dopady holocaustu na generaci přeživších i na jejich potomky. V teoretické části jsou nejdříve definovány pojmy stres a trauma. Dále jsou nastíněny možné reakce jedince na silně stresující události i dotazníkové metody, jimiž lze míru traumatizace zjistit. Následně je pozornost věnována posttraumatickému růstu a to především v pojetí L. G. Calhouna a R. G. Tedeschiho, jež zahrnuje pět růstových oblastí. Krátce je zmíněna i možnost facilitování posttraumatického růstu a dotazník, který umožňuje zjistit míru rozvoje pozitivní změny po prožitém traumatu. Dále je stručně zachycena komplexita holocaustu a charakterizovány jednotlivé generace přeživších holocaustu i jejich potomků a prapotomků. Závěrem je pozornost věnována výzkumům, které se týkají mezigeneračního dopadu traumatu. Empirická část této práce se věnuje mapování konkrétních aspektů posttraumatického stresu a růstu u přeživších holocaustu a jejich potomků. Data byla získána prostřednictvím Dotazníku posttraumatického stresu (PCL-C) a Dotazníku posttraumatického růstu (PTGI) a následně zpracována kvantitativní metodologií. Ukázalo se, ve shodě s dalšími výzkumy, že se u přeživších holocaustu a jejich potomků vyskytuje vyšší míra posttraumatického stresu i růstu a mezi oběma fenomény existuje...cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis focusses on long-term effects of the Holocaust on the generation of survivors as well as on their offspring. Firstly, the theoretical part defines the terms 'stress' and 'trauma'. This is followed by an outline of possible reactions to severely stressful situations as well as questionnaires that can be used to measure the levels of traumatization. Afterwards, attention is focused on the phenomenon of posttraumatic growth, mainly based on the perspectives of L. G. Calhoun and R. G. Tedeschi who identify five domains of growth. The possibility of facilitating posttraumatic growth is briefly mentioned alongside with one inventory that can be used to measure the extent of positive change following traumatic experiences. Furthermore, the complexity of the Holocaust is discussed and generations of the Holocaust survivors and their offspring are characterised. In conclusion, attention is drawn to the studies that are concerned with the transgenerational transmission of trauma. The empirical component of the thesis is dedicated to the mapping of specific aspects of posttraumatic stress and growth in Holocaust survivors and their offspring. This data was collected by using a PTSD CheckList (PCL-C) and a Posttraumatic Growth Inventory (PTGI), and afterwards was processed by quantitative...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV