Zobrazit minimální záznam

Fears in adolescence
dc.contributor.advisorPresslerová, Pavla
dc.creatorVrabcová, Denisa
dc.date.accessioned2018-09-26T09:52:07Z
dc.date.available2018-09-26T09:52:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101015
dc.description.abstractThe topic of this diploma thesis is Fears in adolescence. The aim of this work was to explore what are the fears of adolescents and how they cope with them. Attention is also paid to the topic of communication on the subject of fear in the family and the importance of fear by adolescents. The work is divided into theoretical part and empirical part. The theoretical part consists of three chapters. It is opened by the defining the emotions of fear and anxiety, the concept of anxiety and fear in various psychological schools and also a view of physiology. The second chapter focuses on the ontogenesis of fear with a focus on adolescence. In the end of the theoretical part, attention is paid to coping with fears in adolescence. The focus of this thesis is on its empirical part. It is realized within the qualitative methodological approach. The data was obtained mainly by semi-structured interviews with adolescents. The supplementary method was unfinished sentences. The research sample consists of five boys and five girls aged 16 - 19. The topics of in-depth interviews were subject of fear, the importance of fear, coping with fear or communication in the family. Based on the research was the topic Fear as a determinant of relationships to one's own person, the family and others identified as the central...en_US
dc.description.abstractTématem předkládané diplomové práce jsou Strachy v období dospívání. Cílem této práce bylo prozkoumat, jaké strachy prožívají dospívající a jak se s nimi vyrovnávají. Pozornost je věnována rovněž tématu komunikace na téma strach v rodině a významům, kterých strach v očích dospívajících nabývá. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část práce je složena ze tří hlavních kapitol. Otevírá ji téma vymezení emocí strachu a úzkosti, pojetí úzkosti a strachu v různých psychologických školách doplněným o pohled fyziologie. Následuje kapitola zaměřující se na ontogenezi strachu s akcentem na období dospívání. V závěru teoretické části je pozornost věnována zvládání zátěže v adolescenci. Těžištěm této práce je její empirická část. Ta je realizovaná v rámci kvalitativního metodologického přístupu. Data byla získána hloubkovými polostrukturovanými rozhovory s adolescenty a jako doplňková metoda sběru dat byly použity nedokončené věty. Výzkumný vzorek sestával z pěti chlapců a pěti dívek ve věku od 16 do 19 let. Obsahem hloubkových rozhovorů byla témata jako asociace spojené se slovem strach, předmět strachu, význam strachu, zvládání strachu či komunikace na toto téma v rodině. Centrálním tématem se na základě analýzy dat vynořilo téma Vztah jako determinant vztahů k sobě, k rodině...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectadolescentsen_US
dc.subjectfearen_US
dc.subjectrelationshipsen_US
dc.subjectfutureen_US
dc.subjectfailureen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectdospívánícs_CZ
dc.subjectdospívajícícs_CZ
dc.subjectstrachcs_CZ
dc.subjectvztahycs_CZ
dc.subjectbudoucnostcs_CZ
dc.subjectselhánícs_CZ
dc.subjectzvládání strachucs_CZ
dc.titleStrachy v období dospívánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174669
dc.title.translatedFears in adolescenceen_US
dc.contributor.refereeMyšková, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem předkládané diplomové práce jsou Strachy v období dospívání. Cílem této práce bylo prozkoumat, jaké strachy prožívají dospívající a jak se s nimi vyrovnávají. Pozornost je věnována rovněž tématu komunikace na téma strach v rodině a významům, kterých strach v očích dospívajících nabývá. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část práce je složena ze tří hlavních kapitol. Otevírá ji téma vymezení emocí strachu a úzkosti, pojetí úzkosti a strachu v různých psychologických školách doplněným o pohled fyziologie. Následuje kapitola zaměřující se na ontogenezi strachu s akcentem na období dospívání. V závěru teoretické části je pozornost věnována zvládání zátěže v adolescenci. Těžištěm této práce je její empirická část. Ta je realizovaná v rámci kvalitativního metodologického přístupu. Data byla získána hloubkovými polostrukturovanými rozhovory s adolescenty a jako doplňková metoda sběru dat byly použity nedokončené věty. Výzkumný vzorek sestával z pěti chlapců a pěti dívek ve věku od 16 do 19 let. Obsahem hloubkových rozhovorů byla témata jako asociace spojené se slovem strach, předmět strachu, význam strachu, zvládání strachu či komunikace na toto téma v rodině. Centrálním tématem se na základě analýzy dat vynořilo téma Vztah jako determinant vztahů k sobě, k rodině...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this diploma thesis is Fears in adolescence. The aim of this work was to explore what are the fears of adolescents and how they cope with them. Attention is also paid to the topic of communication on the subject of fear in the family and the importance of fear by adolescents. The work is divided into theoretical part and empirical part. The theoretical part consists of three chapters. It is opened by the defining the emotions of fear and anxiety, the concept of anxiety and fear in various psychological schools and also a view of physiology. The second chapter focuses on the ontogenesis of fear with a focus on adolescence. In the end of the theoretical part, attention is paid to coping with fears in adolescence. The focus of this thesis is on its empirical part. It is realized within the qualitative methodological approach. The data was obtained mainly by semi-structured interviews with adolescents. The supplementary method was unfinished sentences. The research sample consists of five boys and five girls aged 16 - 19. The topics of in-depth interviews were subject of fear, the importance of fear, coping with fear or communication in the family. Based on the research was the topic Fear as a determinant of relationships to one's own person, the family and others identified as the central...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV