dc.contributor.advisor | Lukavská, Kateřina | |
dc.creator | Svobodová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2018-09-25T09:28:30Z | |
dc.date.available | 2018-09-25T09:28:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/101005 | |
dc.description.abstract | The Bachelor thesis tries to look at the problem of time perspective from the point of view of qualitative research and to find out how time perspective will be manifested in the testimonies of individuals about their own life or the life of strangers. The theoretical part focuses on the introduction of time perspective and its research. It also describes the reason for researching time perspective in adolescence and describes several influential theories about time perspective. They are the personality-motivational concept by J. Nuttin, the theory of the future perspective by T. Gjesme and the theory of perspective orientation by I. Pavelková. Most attention is devoted to P. Zimbardo's theory, which is also the basis for the carried-out research. The empirical part focuses mainly on the presentation of results from the research. It was done in several grammar schools in Prague, where students filled out a time perspective questionnaire (ZTPI) and two other questionnaires that were not used in this work. Several selected students were then interviewed using the Thematic-apperception test (TAT) and the Lifeline test. The results were processed in the program ⹂Interact" The aim of the research was to find differences and abnormalities in the testimonies of individuals. Thus, we tried to reveal how... | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se snaží pohlédnout na problematiku časové perspektivy z pohledu kvalitativního výzkumu a zjistit, jak se bude časová perspektiva projevovat ve výpovědích jedinců o vlastním životě či životech cizích. Teoretická část se zaměřuje na představení problematiky časové perspektivy a jejího zkoumání. Popisuje důvod zkoumání časové perspektivy u adolescentů a věnuje se několika vlivným teoriím zaměřeným na časovou perspektivu. Jedná se o osobnostně- -motivační koncepci J. Nuttina, teorii budoucí perspektivy od T. Gjesmeho a teorii perspektivní orientace od I. Pavelkové. Hlavní zájem je věnovaný teorii od P. Zimbarda, která je základem rovněž pro realizovaný výzkum. Empirická část se zaměřuje hlavně na prezentaci výsledků z realizovaného výzkumu. Ten byl realizován na několika pražských gymnáziích, kde studenti vyplňovali dotazník časové perspektivy (ZTPI) a další dva dotazníky, které v této práci nejsou využity. S několika vybranými studenty byl poté uskutečněn rozhovor s využitím metody Tématicko-apercepčního testu (TAT) a Testu čáry života. Výsledky byly zpracovány v programu ⹂Interact". Cílem výzkumu bylo zjistit rozdílnosti a abnormality ve výpovědích jedinců. Tedy odhalit to, jak se časová perspektiva může projevovat v rozhovorech o vlastních či cizích životech. Výsledky ukázaly na... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Time Perspective | en_US |
dc.subject | Negative Time Perspective | en_US |
dc.subject | ZTPI | en_US |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | qualitative data analysis | en_US |
dc.subject | projective methods | en_US |
dc.subject | časová perspektiva | cs_CZ |
dc.subject | negativní časová perspektiva | cs_CZ |
dc.subject | Zimbardův dotazník časové perspektivy (ZTPI) | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní analýza dat | cs_CZ |
dc.subject | projektivní metody | cs_CZ |
dc.title | Projevy negativní časové perspektivy u adolescentů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-31 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 188336 | |
dc.title.translated | Expressions of negative time perspective in adolescence | en_US |
dc.contributor.referee | High, Radka | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se snaží pohlédnout na problematiku časové perspektivy z pohledu kvalitativního výzkumu a zjistit, jak se bude časová perspektiva projevovat ve výpovědích jedinců o vlastním životě či životech cizích. Teoretická část se zaměřuje na představení problematiky časové perspektivy a jejího zkoumání. Popisuje důvod zkoumání časové perspektivy u adolescentů a věnuje se několika vlivným teoriím zaměřeným na časovou perspektivu. Jedná se o osobnostně- -motivační koncepci J. Nuttina, teorii budoucí perspektivy od T. Gjesmeho a teorii perspektivní orientace od I. Pavelkové. Hlavní zájem je věnovaný teorii od P. Zimbarda, která je základem rovněž pro realizovaný výzkum. Empirická část se zaměřuje hlavně na prezentaci výsledků z realizovaného výzkumu. Ten byl realizován na několika pražských gymnáziích, kde studenti vyplňovali dotazník časové perspektivy (ZTPI) a další dva dotazníky, které v této práci nejsou využity. S několika vybranými studenty byl poté uskutečněn rozhovor s využitím metody Tématicko-apercepčního testu (TAT) a Testu čáry života. Výsledky byly zpracovány v programu ⹂Interact". Cílem výzkumu bylo zjistit rozdílnosti a abnormality ve výpovědích jedinců. Tedy odhalit to, jak se časová perspektiva může projevovat v rozhovorech o vlastních či cizích životech. Výsledky ukázaly na... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor thesis tries to look at the problem of time perspective from the point of view of qualitative research and to find out how time perspective will be manifested in the testimonies of individuals about their own life or the life of strangers. The theoretical part focuses on the introduction of time perspective and its research. It also describes the reason for researching time perspective in adolescence and describes several influential theories about time perspective. They are the personality-motivational concept by J. Nuttin, the theory of the future perspective by T. Gjesme and the theory of perspective orientation by I. Pavelková. Most attention is devoted to P. Zimbardo's theory, which is also the basis for the carried-out research. The empirical part focuses mainly on the presentation of results from the research. It was done in several grammar schools in Prague, where students filled out a time perspective questionnaire (ZTPI) and two other questionnaires that were not used in this work. Several selected students were then interviewed using the Thematic-apperception test (TAT) and the Lifeline test. The results were processed in the program ⹂Interact" The aim of the research was to find differences and abnormalities in the testimonies of individuals. Thus, we tried to reveal how... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |