Show simple item record

Expressions of negative time perspective in adolescence
dc.contributor.advisorLukavská, Kateřina
dc.creatorSvobodová, Lucie
dc.date.accessioned2018-09-25T09:28:30Z
dc.date.available2018-09-25T09:28:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101005
dc.description.abstractThe Bachelor thesis tries to look at the problem of time perspective from the point of view of qualitative research and to find out how time perspective will be manifested in the testimonies of individuals about their own life or the life of strangers. The theoretical part focuses on the introduction of time perspective and its research. It also describes the reason for researching time perspective in adolescence and describes several influential theories about time perspective. They are the personality-motivational concept by J. Nuttin, the theory of the future perspective by T. Gjesme and the theory of perspective orientation by I. Pavelková. Most attention is devoted to P. Zimbardo's theory, which is also the basis for the carried-out research. The empirical part focuses mainly on the presentation of results from the research. It was done in several grammar schools in Prague, where students filled out a time perspective questionnaire (ZTPI) and two other questionnaires that were not used in this work. Several selected students were then interviewed using the Thematic-apperception test (TAT) and the Lifeline test. The results were processed in the program ⹂Interact" The aim of the research was to find differences and abnormalities in the testimonies of individuals. Thus, we tried to reveal how...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se snaží pohlédnout na problematiku časové perspektivy z pohledu kvalitativního výzkumu a zjistit, jak se bude časová perspektiva projevovat ve výpovědích jedinců o vlastním životě či životech cizích. Teoretická část se zaměřuje na představení problematiky časové perspektivy a jejího zkoumání. Popisuje důvod zkoumání časové perspektivy u adolescentů a věnuje se několika vlivným teoriím zaměřeným na časovou perspektivu. Jedná se o osobnostně- -motivační koncepci J. Nuttina, teorii budoucí perspektivy od T. Gjesmeho a teorii perspektivní orientace od I. Pavelkové. Hlavní zájem je věnovaný teorii od P. Zimbarda, která je základem rovněž pro realizovaný výzkum. Empirická část se zaměřuje hlavně na prezentaci výsledků z realizovaného výzkumu. Ten byl realizován na několika pražských gymnáziích, kde studenti vyplňovali dotazník časové perspektivy (ZTPI) a další dva dotazníky, které v této práci nejsou využity. S několika vybranými studenty byl poté uskutečněn rozhovor s využitím metody Tématicko-apercepčního testu (TAT) a Testu čáry života. Výsledky byly zpracovány v programu ⹂Interact". Cílem výzkumu bylo zjistit rozdílnosti a abnormality ve výpovědích jedinců. Tedy odhalit to, jak se časová perspektiva může projevovat v rozhovorech o vlastních či cizích životech. Výsledky ukázaly na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTime Perspectiveen_US
dc.subjectNegative Time Perspectiveen_US
dc.subjectZTPIen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectqualitative data analysisen_US
dc.subjectprojective methodsen_US
dc.subjectčasová perspektivacs_CZ
dc.subjectnegativní časová perspektivacs_CZ
dc.subjectZimbardův dotazník časové perspektivy (ZTPI)cs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýza datcs_CZ
dc.subjectprojektivní metodycs_CZ
dc.titleProjevy negativní časové perspektivy u adolescentůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-31
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188336
dc.title.translatedExpressions of negative time perspective in adolescenceen_US
dc.contributor.refereeHigh, Radka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se snaží pohlédnout na problematiku časové perspektivy z pohledu kvalitativního výzkumu a zjistit, jak se bude časová perspektiva projevovat ve výpovědích jedinců o vlastním životě či životech cizích. Teoretická část se zaměřuje na představení problematiky časové perspektivy a jejího zkoumání. Popisuje důvod zkoumání časové perspektivy u adolescentů a věnuje se několika vlivným teoriím zaměřeným na časovou perspektivu. Jedná se o osobnostně- -motivační koncepci J. Nuttina, teorii budoucí perspektivy od T. Gjesmeho a teorii perspektivní orientace od I. Pavelkové. Hlavní zájem je věnovaný teorii od P. Zimbarda, která je základem rovněž pro realizovaný výzkum. Empirická část se zaměřuje hlavně na prezentaci výsledků z realizovaného výzkumu. Ten byl realizován na několika pražských gymnáziích, kde studenti vyplňovali dotazník časové perspektivy (ZTPI) a další dva dotazníky, které v této práci nejsou využity. S několika vybranými studenty byl poté uskutečněn rozhovor s využitím metody Tématicko-apercepčního testu (TAT) a Testu čáry života. Výsledky byly zpracovány v programu ⹂Interact". Cílem výzkumu bylo zjistit rozdílnosti a abnormality ve výpovědích jedinců. Tedy odhalit to, jak se časová perspektiva může projevovat v rozhovorech o vlastních či cizích životech. Výsledky ukázaly na...cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis tries to look at the problem of time perspective from the point of view of qualitative research and to find out how time perspective will be manifested in the testimonies of individuals about their own life or the life of strangers. The theoretical part focuses on the introduction of time perspective and its research. It also describes the reason for researching time perspective in adolescence and describes several influential theories about time perspective. They are the personality-motivational concept by J. Nuttin, the theory of the future perspective by T. Gjesme and the theory of perspective orientation by I. Pavelková. Most attention is devoted to P. Zimbardo's theory, which is also the basis for the carried-out research. The empirical part focuses mainly on the presentation of results from the research. It was done in several grammar schools in Prague, where students filled out a time perspective questionnaire (ZTPI) and two other questionnaires that were not used in this work. Several selected students were then interviewed using the Thematic-apperception test (TAT) and the Lifeline test. The results were processed in the program ⹂Interact" The aim of the research was to find differences and abnormalities in the testimonies of individuals. Thus, we tried to reveal how...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV