Zobrazit minimální záznam

Romance versus slash - evolution of reading strategies of female readers
dc.contributor.advisorPavlíčková, Tereza
dc.creatorKalaninová, Soňa
dc.date.accessioned2018-09-25T09:02:01Z
dc.date.available2018-09-25T09:02:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100974
dc.description.abstractThe aim of the theses is to describe meanings, which female readers of the slash subgenre derive from it, and interpretive strategies they use to create those meanings. Slash is a type of literature that conceives or develops the same-sex romantic and sexual relationships of male characters from original media art. The subject of work study is the public of this type of literature, which is composed primarily of women. The work is based on the perspective of interpretivism and uses the concept of interpretative communities. According to this concept, meanings are being negotiated within a group of readers sharing interpretative strategies. In this work, I view slashers as an interpretive community and therefore assume that the readers' strategies and meanings will show some similarities. The technique of semi-structured interviews is used to achieve the goals of the theses. The interviews took place with nine female slashers. Data collected in this way were analyzed by the method of grounded theory.en_US
dc.description.abstractCílem práce je utvořit obraz o významech subžánru fanfikce zvaném slash pro jeho recipientky a popsat interpretační strategie, které při jeho recepci využívají. Slash je typ literatury domýšlející, či rozvíjející stejnopohlavní romantické a sexuální vztahy mužských postav z originální mediální tvorby. Předmětem studia práce je tohoto druhu literatury, které je složeno primárně z heterosexuálních žen. Práce vychází z perspektivy interpretivismu a využívá konceptu interpretačních komunit. Dle tohoto konceptu je význam vyjednáván v rámci kolektivu čtenářů sdílejících interpretační strategie. Slashařky v práci nahlížím jako takovou interpretačních komunitu a proto vycházím z předpokladu, že čtenářské strategie a významy budou vykazovat jisté podobnosti, které postihuji v praktické části práce. K dosažení cílů práce slouží technika polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory proběhly s devíti slashařkami. Takto sebraná data byla analyzována metodou zakotvené teorie.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpublics studiesen_US
dc.subjectreception studiesen_US
dc.subjectinterpretive communityen_US
dc.subjectinterpretive strategiesen_US
dc.subjectfanfictionen_US
dc.subjectslashen_US
dc.subjectgrounded theoryen_US
dc.subjectstudia publikcs_CZ
dc.subjectrecepční studiacs_CZ
dc.subjectinterpretační komunitacs_CZ
dc.subjectinterpretační strategiecs_CZ
dc.subjectfanfikcecs_CZ
dc.subjectslashcs_CZ
dc.subjectzakotvená teoriecs_CZ
dc.titleRomance versus slash - vývoj čtenářských strategií ženských čtenářekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId179971
dc.title.translatedRomance versus slash - evolution of reading strategies of female readersen_US
dc.contributor.refereeJakubisko, Jorik
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je utvořit obraz o významech subžánru fanfikce zvaném slash pro jeho recipientky a popsat interpretační strategie, které při jeho recepci využívají. Slash je typ literatury domýšlející, či rozvíjející stejnopohlavní romantické a sexuální vztahy mužských postav z originální mediální tvorby. Předmětem studia práce je tohoto druhu literatury, které je složeno primárně z heterosexuálních žen. Práce vychází z perspektivy interpretivismu a využívá konceptu interpretačních komunit. Dle tohoto konceptu je význam vyjednáván v rámci kolektivu čtenářů sdílejících interpretační strategie. Slashařky v práci nahlížím jako takovou interpretačních komunitu a proto vycházím z předpokladu, že čtenářské strategie a významy budou vykazovat jisté podobnosti, které postihuji v praktické části práce. K dosažení cílů práce slouží technika polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory proběhly s devíti slashařkami. Takto sebraná data byla analyzována metodou zakotvené teorie.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the theses is to describe meanings, which female readers of the slash subgenre derive from it, and interpretive strategies they use to create those meanings. Slash is a type of literature that conceives or develops the same-sex romantic and sexual relationships of male characters from original media art. The subject of work study is the public of this type of literature, which is composed primarily of women. The work is based on the perspective of interpretivism and uses the concept of interpretative communities. According to this concept, meanings are being negotiated within a group of readers sharing interpretative strategies. In this work, I view slashers as an interpretive community and therefore assume that the readers' strategies and meanings will show some similarities. The technique of semi-structured interviews is used to achieve the goals of the theses. The interviews took place with nine female slashers. Data collected in this way were analyzed by the method of grounded theory.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeD


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV