Show simple item record

Science tasks of PISA 2015 research - analysis of Czech pupils` results
Přírodovědné úlohy výzkumu PISA 2015 - analýza výsledků českých žáků
dc.contributor.advisorMandíková, Dana
dc.creatorPschotnerová, Petra
dc.date.accessioned2018-09-25T08:29:31Z
dc.date.available2018-09-25T08:29:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100921
dc.description.abstractThis bachelor thesis is concerned with the results of Czech pupils in the science tasks of PISA 2015 examination. A deeper analysis of 15-year-old pupils` results in scientific literacy is carried out in this thesis. Introductory chapters are devoted to the characteristics of PISA research, its methods and the way the results are presented. The thesis contains the definition of PISA research and briefly shows the conceptual framework of scientific literacy for the need of PISA research. The following chapters are devoted to tasks and test questions used in PISA research, tests, the type of responses and the methods of their evaluation. The summary of the number of tasks used in particular assessments is also listed in this thesis. Previous bachelor theses written by Kateřina Bašátková and Karel Havlíček are extended by this work with the results in science tasks from PISA 2012 and PISA 2015 researches. The work maps Czech pupils` results from year 2000 until 2015 and summarises the results with respect to competencies, knowledge and systems. All results are compared with the results of other OECD countries. The most important part of this work is the penultimate chapter. The results of different types of tasks are discussed in this chapter as well as the questions with the highest and lowest score....en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá výsledky českých žáků v přírodovědných úlohách testování PISA 2015. V práci je udělaný podrobný rozbor výsledků přírodovědné gramotnosti patnáctiletých žáků. Úvodní kapitoly práce se věnují charakteristice výzkumu PISA, jeho metodám a způsobu prezentace výsledků. Stručně se věnuje definici a koncepčnímu rámci přírodovědné gramotnosti pro potřeby výzkumu PISA. Pak se rozebírají úlohy a otázky používané v testování PISA, testy, typy odpovědí a jich hodnocení. V práci je přehled počtu úloh použitých napříč jednotlivými testováními. Práce doplňuje předchozí bakalářské práce Kateřiny Bašátkové a Karla Havlíčka o výsledky v přírodovědných úlohách testování PISA z let 2012 a 2015. Práce mapuje výsledky českých žáku v časovém sledu od roku 2000 do roku 2015 a shrnuje výsledky žáků podle kompetencí, znalostí a vzdělávacích oblastí. Všechny tyto výsledky porovnává s výsledky vybraných zemí OECD. Předposlední kapitola je jádrem této práce. Porovnává výsledky žáků v jednotlivých kategoriích otázek, vybírá otázky s nejvyšší a nejnižší úspěšností, porovnává výsledky kluků a dívek a speciálně pojednává o nových fyzikálně zaměřených otázkách. Poslední částí této práce jsou její přílohy. Vývoj výsledků českých žáků napříč roky 2000 - 2015 ve všech trendových otázkách použitých v testování...cs_CZ
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectPISA 2015en_US
dc.subjectscientific literacyen_US
dc.subjectCzech pupils` resultsen_US
dc.subjecttrend questionen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectPISA 2015cs_CZ
dc.subjectpřírodovědná gramotnostcs_CZ
dc.subjectvýsledky českých žákůcs_CZ
dc.subjecttrendová otázkacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectznalostcs_CZ
dc.titlePrírodovedné úlohy výskumu PISA - analýza výsledkov českých žiakovsk_SK
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId194373
dc.title.translatedScience tasks of PISA 2015 research - analysis of Czech pupils` resultsen_US
dc.title.translatedPřírodovědné úlohy výzkumu PISA 2015 - analýza výsledků českých žákůcs_CZ
dc.contributor.refereeBlažek, Radek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.disciplineFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá výsledky českých žáků v přírodovědných úlohách testování PISA 2015. V práci je udělaný podrobný rozbor výsledků přírodovědné gramotnosti patnáctiletých žáků. Úvodní kapitoly práce se věnují charakteristice výzkumu PISA, jeho metodám a způsobu prezentace výsledků. Stručně se věnuje definici a koncepčnímu rámci přírodovědné gramotnosti pro potřeby výzkumu PISA. Pak se rozebírají úlohy a otázky používané v testování PISA, testy, typy odpovědí a jich hodnocení. V práci je přehled počtu úloh použitých napříč jednotlivými testováními. Práce doplňuje předchozí bakalářské práce Kateřiny Bašátkové a Karla Havlíčka o výsledky v přírodovědných úlohách testování PISA z let 2012 a 2015. Práce mapuje výsledky českých žáku v časovém sledu od roku 2000 do roku 2015 a shrnuje výsledky žáků podle kompetencí, znalostí a vzdělávacích oblastí. Všechny tyto výsledky porovnává s výsledky vybraných zemí OECD. Předposlední kapitola je jádrem této práce. Porovnává výsledky žáků v jednotlivých kategoriích otázek, vybírá otázky s nejvyšší a nejnižší úspěšností, porovnává výsledky kluků a dívek a speciálně pojednává o nových fyzikálně zaměřených otázkách. Poslední částí této práce jsou její přílohy. Vývoj výsledků českých žáků napříč roky 2000 - 2015 ve všech trendových otázkách použitých v testování...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is concerned with the results of Czech pupils in the science tasks of PISA 2015 examination. A deeper analysis of 15-year-old pupils` results in scientific literacy is carried out in this thesis. Introductory chapters are devoted to the characteristics of PISA research, its methods and the way the results are presented. The thesis contains the definition of PISA research and briefly shows the conceptual framework of scientific literacy for the need of PISA research. The following chapters are devoted to tasks and test questions used in PISA research, tests, the type of responses and the methods of their evaluation. The summary of the number of tasks used in particular assessments is also listed in this thesis. Previous bachelor theses written by Kateřina Bašátková and Karel Havlíček are extended by this work with the results in science tasks from PISA 2012 and PISA 2015 researches. The work maps Czech pupils` results from year 2000 until 2015 and summarises the results with respect to competencies, knowledge and systems. All results are compared with the results of other OECD countries. The most important part of this work is the penultimate chapter. The results of different types of tasks are discussed in this chapter as well as the questions with the highest and lowest score....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV