Show simple item record

The transformation of Playboy Magazine cover pages 1991-2016
dc.contributor.advisorLábová, Alena
dc.creatorSýsová, Kateřina
dc.date.accessioned2018-09-25T08:26:06Z
dc.date.available2018-09-25T08:26:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100912
dc.description.abstractThe diploma thesis The transformation of Playboy Magazine cover pages 1991-2016 focuses how the Czech Playboy magazine changed the portraying of woman during the period between 1991 and 2016 on its cover pages. One analytical procedures has been used: semiotic analysis. The analysis examines the first twelve issues of the magazine, which were published during 1991 and 1992, in addition, they are compared with the cover pages released in 2016. The theoretical part of this thesis deals with topics important for the understanding of this issue. It focuses on the development of men's magazines in the Czech Republic and abroad. In the first place it describes the evolution of the Playboy magazines and it discovers the origins of magazines focused on male audiences in the Czech territory. The chapter concerning gender studies explains theimportant theories connected to this topic (Goffman, myth of beauty). The used research method is further decribed in the methodology chapter. Finally the study strives to reveal hidden meanings, stereotypes in displaying the gender and at last but not least it evaluates, how the imaging of woman has changes during the existence of the Czech Playboy.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Proměna titulních stran časopisu Playboy v letech 1991 a 2016 se zabývá tím, jak se změnilo vyobrazení žen na titulních stranách české mutace časopisu Playboy mezi lety 1991 a 2016. Pomocí sémiotické analýzy zkoumá prvních dvanáct čísel časopisu, které vyšly v Česku mezi lety 1991 a 1992, následně je porovnává s titulními stranami z roku 2016. První část práce vymezuje teoretické pole, které je důležité ve vztahu ke zkoumanému tématu. Zaměřuje se na historii časopisů pro muže, především je podrobněji popsán vývoj časopisu Playboy a časopisů určených pro mužské publikum, které vycházely na českém území. Kapitola týkající se genderu vysvětluje aspekty, které s k tomuto tématu vážou, a přináší důležité teorie, kterými je nutné disponovat v pozdější analytické části (Goffman, mýtus krásy). Metodologická část popisuje základní pojmy týkající se sémiotické analýzy, historii sémiotiky, koncept Barthesova mýtu a jeho provázanost se vznikem stereotypů. Výzkum se potom pomocí sémiotické analýzy snaží odhalit skryté významy, stereotypy v zobrazování pohlaví a v neposlední řadě také zhodnocuje to, jak se zobrazování žen v průběhu existence časopisu změnilo.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleProměna titulních stran časopisu Playboy v letech 1991 až 2016cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192840
dc.title.translatedThe transformation of Playboy Magazine cover pages 1991-2016en_US
dc.contributor.refereeŠtefaniková, Sandra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Proměna titulních stran časopisu Playboy v letech 1991 a 2016 se zabývá tím, jak se změnilo vyobrazení žen na titulních stranách české mutace časopisu Playboy mezi lety 1991 a 2016. Pomocí sémiotické analýzy zkoumá prvních dvanáct čísel časopisu, které vyšly v Česku mezi lety 1991 a 1992, následně je porovnává s titulními stranami z roku 2016. První část práce vymezuje teoretické pole, které je důležité ve vztahu ke zkoumanému tématu. Zaměřuje se na historii časopisů pro muže, především je podrobněji popsán vývoj časopisu Playboy a časopisů určených pro mužské publikum, které vycházely na českém území. Kapitola týkající se genderu vysvětluje aspekty, které s k tomuto tématu vážou, a přináší důležité teorie, kterými je nutné disponovat v pozdější analytické části (Goffman, mýtus krásy). Metodologická část popisuje základní pojmy týkající se sémiotické analýzy, historii sémiotiky, koncept Barthesova mýtu a jeho provázanost se vznikem stereotypů. Výzkum se potom pomocí sémiotické analýzy snaží odhalit skryté významy, stereotypy v zobrazování pohlaví a v neposlední řadě také zhodnocuje to, jak se zobrazování žen v průběhu existence časopisu změnilo.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis The transformation of Playboy Magazine cover pages 1991-2016 focuses how the Czech Playboy magazine changed the portraying of woman during the period between 1991 and 2016 on its cover pages. One analytical procedures has been used: semiotic analysis. The analysis examines the first twelve issues of the magazine, which were published during 1991 and 1992, in addition, they are compared with the cover pages released in 2016. The theoretical part of this thesis deals with topics important for the understanding of this issue. It focuses on the development of men's magazines in the Czech Republic and abroad. In the first place it describes the evolution of the Playboy magazines and it discovers the origins of magazines focused on male audiences in the Czech territory. The chapter concerning gender studies explains theimportant theories connected to this topic (Goffman, myth of beauty). The used research method is further decribed in the methodology chapter. Finally the study strives to reveal hidden meanings, stereotypes in displaying the gender and at last but not least it evaluates, how the imaging of woman has changes during the existence of the Czech Playboy.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeC


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV