dc.contributor.advisor | Klusák, Miroslav | |
dc.creator | Havelková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2018-09-25T08:24:02Z | |
dc.date.available | 2018-09-25T08:24:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100905 | |
dc.description.abstract | As the title indicates, our thesis focuses on the moral judgment of children. In analogy to the diploma thesis of Eliška Kuruczová, we as well used situations of social games and stories about lying and unfair authority. The main source for our thesis was Jean Piaget's The moral judgment of the child, published published in 1932, in which Piaget presented the results of his interviews with children. In his research, Piaget stated that moral judgment within dimension of game rules is more complex and requires higher level of orientation in moral issues. But Piaget considers games in general as a competition because of social organization and that's a meeting point where Eliška Kuruczová's bachelor thesis follows on. This thesis examines how different social organization of games influences moral orientation in the issue of games. Thanks to this thesis, which our thesis is based on, we could focus on other questions in Piaget's research that remained unanswered, eg. whether there is a link between the level of orientation in social games and the age of children, or what type of game social organization is the most / least difficult for children's orientation. For triangulation of our research on moral judgment development, we used stories about lying and unfair authority in our interviews. We tried... | en_US |
dc.description.abstract | Jak již název napovídá, v naší práci se zabýváme morálním usuzováním dětí. Jakožto obdoba DP Elišky Kuruczové i my jsme ke zkoumání morálního usuzování použili situace sociálních her, příběhy nespravedlivě úkolující autority a příběhy trestuhodných lží. Podklady pro naši práci jsme čerpali z teorie morálního vývoje Jeana Piageta, z jeho rozsáhlé publikace The moral judgement of the child z roku 1932, ve které Piaget prezentuje výsledky svých rozhovorů s dětmi. Piaget ve svém výzkumu tvrdí, že morální usuzování v dimenzi pravidel her je oproti jiným situacím složitější a vyžaduje již lepší orientaci v morální problematice. Piaget však veškeré hry považoval svou sociální organizací za soutěž, na což navazuje BP Elišky Kuruczové, která zkoumá, zda odlišná sociální organizace hry má vliv na morální orientaci v problematice daných her. Díky této BP, ze které jsme vycházeli jsme se my mohli zaobírat dalšími nezodpovězenými otázkami z Piagetova výzkumu a to zda existuje vztah mezi úrovní orientace v sociálních hrách a věkem dětí, či který z typů sociální organizace hry je pro děti nejméně/nejvíce náročný na orientaci. K triangulaci našeho zkoumání vývoje morálního usuzování jsme v rozhovorech použili příběhy o trestuhodné lži a nespravedlivě úkolující autoritě, u kterých jsme se snažili zjistit, zda... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Moral judgement | en_US |
dc.subject | social games | en_US |
dc.subject | social organization | en_US |
dc.subject | dexterity | en_US |
dc.subject | lying | en_US |
dc.subject | objective responsibility | en_US |
dc.subject | subjective responsibility | en_US |
dc.subject | unfair authority | en_US |
dc.subject | equility | en_US |
dc.subject | autonomous morality | en_US |
dc.subject | heteronomous morality | en_US |
dc.subject | Morální usuzování | cs_CZ |
dc.subject | sociální hry | cs_CZ |
dc.subject | sociální organizace | cs_CZ |
dc.subject | obratnost | cs_CZ |
dc.subject | řevnivost | cs_CZ |
dc.subject | lhaní | cs_CZ |
dc.subject | objektivní odpovědnost | cs_CZ |
dc.subject | subjektivní odpovědnost | cs_CZ |
dc.subject | nespravedlivá autorita | cs_CZ |
dc.subject | rovnost | cs_CZ |
dc.subject | autonomní morálka | cs_CZ |
dc.subject | heteronomní morálka | cs_CZ |
dc.title | Morální usuzování dětí mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-31 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 188890 | |
dc.title.translated | Younger school aged children and their moral judgement | en_US |
dc.contributor.referee | Hrabec, Ondřej | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Jak již název napovídá, v naší práci se zabýváme morálním usuzováním dětí. Jakožto obdoba DP Elišky Kuruczové i my jsme ke zkoumání morálního usuzování použili situace sociálních her, příběhy nespravedlivě úkolující autority a příběhy trestuhodných lží. Podklady pro naši práci jsme čerpali z teorie morálního vývoje Jeana Piageta, z jeho rozsáhlé publikace The moral judgement of the child z roku 1932, ve které Piaget prezentuje výsledky svých rozhovorů s dětmi. Piaget ve svém výzkumu tvrdí, že morální usuzování v dimenzi pravidel her je oproti jiným situacím složitější a vyžaduje již lepší orientaci v morální problematice. Piaget však veškeré hry považoval svou sociální organizací za soutěž, na což navazuje BP Elišky Kuruczové, která zkoumá, zda odlišná sociální organizace hry má vliv na morální orientaci v problematice daných her. Díky této BP, ze které jsme vycházeli jsme se my mohli zaobírat dalšími nezodpovězenými otázkami z Piagetova výzkumu a to zda existuje vztah mezi úrovní orientace v sociálních hrách a věkem dětí, či který z typů sociální organizace hry je pro děti nejméně/nejvíce náročný na orientaci. K triangulaci našeho zkoumání vývoje morálního usuzování jsme v rozhovorech použili příběhy o trestuhodné lži a nespravedlivě úkolující autoritě, u kterých jsme se snažili zjistit, zda... | cs_CZ |
uk.abstract.en | As the title indicates, our thesis focuses on the moral judgment of children. In analogy to the diploma thesis of Eliška Kuruczová, we as well used situations of social games and stories about lying and unfair authority. The main source for our thesis was Jean Piaget's The moral judgment of the child, published published in 1932, in which Piaget presented the results of his interviews with children. In his research, Piaget stated that moral judgment within dimension of game rules is more complex and requires higher level of orientation in moral issues. But Piaget considers games in general as a competition because of social organization and that's a meeting point where Eliška Kuruczová's bachelor thesis follows on. This thesis examines how different social organization of games influences moral orientation in the issue of games. Thanks to this thesis, which our thesis is based on, we could focus on other questions in Piaget's research that remained unanswered, eg. whether there is a link between the level of orientation in social games and the age of children, or what type of game social organization is the most / least difficult for children's orientation. For triangulation of our research on moral judgment development, we used stories about lying and unfair authority in our interviews. We tried... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |