Show simple item record

Teachers' premedical first-aid knowledges at selected kindergartens.
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorPiskurová, Zuzana
dc.date.accessioned2018-09-25T08:22:23Z
dc.date.available2018-09-25T08:22:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100900
dc.description.abstractThe work is dedicated to theoretical findings in the field of providing pre-medical first aid. Introduction of thesis explains general informations about first aid. Thesis also mentions Legal sanction if not giving first aid, types of first aid and emergancy phone numbers. Next part of thesis focuses on child resuscitation in detail. Other chapter looks into theoretical knowledge of teachers in nursery schools. For example nosebleed, small bruises or foreign body in nose. Conclusion of theoretical part attend to accident prevention and other practical informations that teachers use in their work. Primarily if Teacher giving medicine to student is appropriate. Practical part of thesis earned data through online questionnaire. Main goal of thesis was to find out the level of knowledge about premedical first aid, teachers in preschool have. Other topic focused on actual first aid education of teachers and whether an employer cares about teachers development in this area. According to results, level of teachers knowledge about this topic, was remarkable. Surprisingly, a lot of teachers did not know, how to react on everyday possible difficulty like foreign body in nose. Respondents also claims, that most of employers do not care about teachers education in the area of first aid. Outcome of the thesis...en_US
dc.description.abstractPráce se věnuje teoretickým poznatkům v oblasti předlékařské první pomoci. Úvod práce se zabývá všeobecnými informacemi o první pomoci. Je zde zmíněný právní postih při neposkytnutí první pomoci, druhy první pomoci a také telefonní čísla na tísňové linky. V další části se práce podrobně zabývá především resuscitací u dětí. Dále jsou zmíněné teoretické znalosti, se kterými se nejčastěji setká pedagog v mateřské škole. Jako například krvácení z nosu, drobné odřeniny nebo cizí těleso v nosní dutině. Závěr teoretické části se věnuje prevenci úrazů a jsou zde také zmíněné další praktické informace, které pedagog využívá při své práci. Jedná se především o problematiku podávání léků pedagogem. Praktická část práce se podrobně zabývá výzkumným šetřením, které probíhalo online, pomocí dotazníkové metody. Hlavním cílem práce bylo zjistit úroveň znalostí učitelů v mateřských školách o předlékařské první pomoci. Dalším tématem bylo, zda mají učitelé aktuální vzdělání v oblasti první pomoci a zda zaměstnavatel dbá na to, aby učitelé byli v této oblasti vzděláni. Úroveň znalostí učitelů je dle výsledků nadprůměrná. Překvapivý byl počet špatných odpovědí u situace, která může v mateřských školách nastat poměrně často, a to u vdechnutí cizího tělesa. Z odpovědí respondentů také vyplynulo, že většině...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfirst-aiden_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectprvní pomoccs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectznalostics_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.titleZnalosti učitelů o předlékařské první pomoci ve vybraných mateřských školách.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId191830
dc.title.translatedTeachers' premedical first-aid knowledges at selected kindergartens.en_US
dc.contributor.refereeVáchová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje teoretickým poznatkům v oblasti předlékařské první pomoci. Úvod práce se zabývá všeobecnými informacemi o první pomoci. Je zde zmíněný právní postih při neposkytnutí první pomoci, druhy první pomoci a také telefonní čísla na tísňové linky. V další části se práce podrobně zabývá především resuscitací u dětí. Dále jsou zmíněné teoretické znalosti, se kterými se nejčastěji setká pedagog v mateřské škole. Jako například krvácení z nosu, drobné odřeniny nebo cizí těleso v nosní dutině. Závěr teoretické části se věnuje prevenci úrazů a jsou zde také zmíněné další praktické informace, které pedagog využívá při své práci. Jedná se především o problematiku podávání léků pedagogem. Praktická část práce se podrobně zabývá výzkumným šetřením, které probíhalo online, pomocí dotazníkové metody. Hlavním cílem práce bylo zjistit úroveň znalostí učitelů v mateřských školách o předlékařské první pomoci. Dalším tématem bylo, zda mají učitelé aktuální vzdělání v oblasti první pomoci a zda zaměstnavatel dbá na to, aby učitelé byli v této oblasti vzděláni. Úroveň znalostí učitelů je dle výsledků nadprůměrná. Překvapivý byl počet špatných odpovědí u situace, která může v mateřských školách nastat poměrně často, a to u vdechnutí cizího tělesa. Z odpovědí respondentů také vyplynulo, že většině...cs_CZ
uk.abstract.enThe work is dedicated to theoretical findings in the field of providing pre-medical first aid. Introduction of thesis explains general informations about first aid. Thesis also mentions Legal sanction if not giving first aid, types of first aid and emergancy phone numbers. Next part of thesis focuses on child resuscitation in detail. Other chapter looks into theoretical knowledge of teachers in nursery schools. For example nosebleed, small bruises or foreign body in nose. Conclusion of theoretical part attend to accident prevention and other practical informations that teachers use in their work. Primarily if Teacher giving medicine to student is appropriate. Practical part of thesis earned data through online questionnaire. Main goal of thesis was to find out the level of knowledge about premedical first aid, teachers in preschool have. Other topic focused on actual first aid education of teachers and whether an employer cares about teachers development in this area. According to results, level of teachers knowledge about this topic, was remarkable. Surprisingly, a lot of teachers did not know, how to react on everyday possible difficulty like foreign body in nose. Respondents also claims, that most of employers do not care about teachers education in the area of first aid. Outcome of the thesis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV