Show simple item record

The digitization of work in social sciences lessons at high school
dc.contributor.advisorLánský, Ondřej
dc.creatorPriščáková, Laura
dc.date.accessioned2018-08-28T10:07:53Z
dc.date.available2018-08-28T10:07:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100773
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá odborným a didaktickým uchopením tématu digitalizace práce v hodinách základů společenských věd na středních školách. Cílem diplomové práce bylo na základě studia fenoménu digitalizace práce vytvořit vyučovací blok pro střední školy (gymnázia), který by měl pomoci studentům a studentkám k lepší orientaci ve světě práce. Zároveň je didaktické zpracování tématu koncipováno tak, aby ho bylo možné využít případnými zájemci z řad pedagogů. Práce představuje odborné pozadí připravované výuky, ve kterém jsou zohledněny klíčové pojmy, teorie, příslušná argumentace a obecně východiska přístupu autorky práce. V textu jsou transformována odborná témata do didakticky vhodné podoby pro vybraný stupeň střední školy gymnaziálního typu. Zkušební výuka se konkrétně skládá z vyučovacího bloku, který obsahuje několik lekcí, v nichž jsou tématizovány proměny trhu práce související s digitalizací a vývojem technologií. V jednotlivých vyučovacích lekcích se rozebírají on-line platformy umožňující sdílenou ekonomiku, jako jsou Uber nebo Airbnb, které mění pojetí práce v dnešní společnosti a udávají nové pracovní podmínky zaměstnanců. Odborné pozadí připravovaného vyučovacího bloku vymezuje hlavní pojmy a v jednotlivých kapitolách a podkapitolách poukazuje na historický kontext vývoje práce, dále...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on professional and didactical points of view on digitalization in high school social science education. The aim of the thesis is to create a series of lessons for high schools (grammar schools) based on research on digitalization, which is supposed to aid students in better orientation at the labour market. At the same time, the didactical part is designed to be used and adapted by teachers interested in the topic. The theoretical part presents the professional background of the prepared lessons including key words, corresponding arguments and the general work basis of the author. Professional topics are transformed into a form didactically appropriate at the chosen level of secondary education (grammar schools). The practical part consists of a series of lessons focusing on changes in the labour market related to digitalization and technology development. Individual lessons are dedicated to online sharing economy platforms such as Uber and Airbnb, which change the concept of work in today's society and determine new working conditions of employees. The professional background of the prepared series of lessons defines the key terms and points to the historical context of work development in individual chapters; furthermore, it focuses on the following topics: the meaning of work...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAirbnben_US
dc.subjectdigitization of worken_US
dc.subjectlabor marketen_US
dc.subjecton-line platformsen_US
dc.subjectsharing economyen_US
dc.subjectUberen_US
dc.subjectwork 4.0en_US
dc.subjectAirbnbcs_CZ
dc.subjectdigitalizace prácecs_CZ
dc.subjecton-line platformycs_CZ
dc.subjectpráce 4.0cs_CZ
dc.subjectsdílená ekonomikacs_CZ
dc.subjecttrh prácecs_CZ
dc.subjectUbercs_CZ
dc.titleDigitalizace práce ve výuce základů společenských věd na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196631
dc.title.translatedThe digitization of work in social sciences lessons at high schoolen_US
dc.contributor.refereeZicha, Zbyněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá odborným a didaktickým uchopením tématu digitalizace práce v hodinách základů společenských věd na středních školách. Cílem diplomové práce bylo na základě studia fenoménu digitalizace práce vytvořit vyučovací blok pro střední školy (gymnázia), který by měl pomoci studentům a studentkám k lepší orientaci ve světě práce. Zároveň je didaktické zpracování tématu koncipováno tak, aby ho bylo možné využít případnými zájemci z řad pedagogů. Práce představuje odborné pozadí připravované výuky, ve kterém jsou zohledněny klíčové pojmy, teorie, příslušná argumentace a obecně východiska přístupu autorky práce. V textu jsou transformována odborná témata do didakticky vhodné podoby pro vybraný stupeň střední školy gymnaziálního typu. Zkušební výuka se konkrétně skládá z vyučovacího bloku, který obsahuje několik lekcí, v nichž jsou tématizovány proměny trhu práce související s digitalizací a vývojem technologií. V jednotlivých vyučovacích lekcích se rozebírají on-line platformy umožňující sdílenou ekonomiku, jako jsou Uber nebo Airbnb, které mění pojetí práce v dnešní společnosti a udávají nové pracovní podmínky zaměstnanců. Odborné pozadí připravovaného vyučovacího bloku vymezuje hlavní pojmy a v jednotlivých kapitolách a podkapitolách poukazuje na historický kontext vývoje práce, dále...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on professional and didactical points of view on digitalization in high school social science education. The aim of the thesis is to create a series of lessons for high schools (grammar schools) based on research on digitalization, which is supposed to aid students in better orientation at the labour market. At the same time, the didactical part is designed to be used and adapted by teachers interested in the topic. The theoretical part presents the professional background of the prepared lessons including key words, corresponding arguments and the general work basis of the author. Professional topics are transformed into a form didactically appropriate at the chosen level of secondary education (grammar schools). The practical part consists of a series of lessons focusing on changes in the labour market related to digitalization and technology development. Individual lessons are dedicated to online sharing economy platforms such as Uber and Airbnb, which change the concept of work in today's society and determine new working conditions of employees. The professional background of the prepared series of lessons defines the key terms and points to the historical context of work development in individual chapters; furthermore, it focuses on the following topics: the meaning of work...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV