dc.contributor.advisor | Klumparová, Štěpánka | |
dc.creator | Chalupský, Radek | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T18:33:33Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T18:33:33Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100757 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá současnou českou prózou a její výukou na střední škole. Teoretické kapitoly práce se zaměřují na faktory ovlivňující výuku literatury na střední škole: psychologický a čtenářský profil adolescentního studenta, středoškolské prostředí pohledem učitelů a pohledem státního kurikula a vlastní návrh literárního semináře, jenž svou koncepcí v některých aspektech vyhovuje zažitému schématu a v jiných se ho snaží inovovat. Praktická část práce se zabývá didaktickou interpretací románu Miloše Urbana Hastrman a jejím využitím při tvorbě příprav na dvě výukové jednotky v duchu navržené koncepce literárního semináře. Ověření navrhovaných příprav je následně reflektováno a v závěru práce jsou nastíněny další možné proměny předkládaného konceptu i konkrétních příprav. Klíčová slova: současná česká literatura, literatura na střední škole, didaktická interpretace, didaktický potenciál textu | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis reflects the contemporary Czech prose and its teaching at high schools. Theoretical chapters are focused on factors influencing the literature tuition at high schools: psychological and readers' profile of an adolescent student, high school particular environment from the teachers' perspective as well as state curriculum scope. In some respect the proposal of the own literary seminar aims with its concept to follow the ingrained scheme but there are some obvious aspects of innovation. The practical part tackles the didactic interpretation of the novel "Hastrman" by Miloš Urban and its usage when preparing two teaching units according to the proposed literary seminar concept. There is also a reflection of the proposed lesson preparations check up and finally are also mentioned the possible modifications in the concept as well as in those preparations. Key words: contemporary Czech literature, high school literature, didactic interpretation, didactic potential of the text | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | contemporary czech literature | en_US |
dc.subject | high school literature | en_US |
dc.subject | methodological interpretation | en_US |
dc.subject | methodological text potential | en_US |
dc.subject | současná česká literatura | cs_CZ |
dc.subject | literatura na střední škole | cs_CZ |
dc.subject | didaktická interpretace | cs_CZ |
dc.subject | didaktický potenciál textu | cs_CZ |
dc.title | Současná česká próza v interpretacích pro střední školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-21 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 162354 | |
dc.title.translated | Contemporary Czech Prose and its Interpretation for Grammar Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Hausenblas, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 002196699 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Music | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Music | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá současnou českou prózou a její výukou na střední škole. Teoretické kapitoly práce se zaměřují na faktory ovlivňující výuku literatury na střední škole: psychologický a čtenářský profil adolescentního studenta, středoškolské prostředí pohledem učitelů a pohledem státního kurikula a vlastní návrh literárního semináře, jenž svou koncepcí v některých aspektech vyhovuje zažitému schématu a v jiných se ho snaží inovovat. Praktická část práce se zabývá didaktickou interpretací románu Miloše Urbana Hastrman a jejím využitím při tvorbě příprav na dvě výukové jednotky v duchu navržené koncepce literárního semináře. Ověření navrhovaných příprav je následně reflektováno a v závěru práce jsou nastíněny další možné proměny předkládaného konceptu i konkrétních příprav. Klíčová slova: současná česká literatura, literatura na střední škole, didaktická interpretace, didaktický potenciál textu | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis reflects the contemporary Czech prose and its teaching at high schools. Theoretical chapters are focused on factors influencing the literature tuition at high schools: psychological and readers' profile of an adolescent student, high school particular environment from the teachers' perspective as well as state curriculum scope. In some respect the proposal of the own literary seminar aims with its concept to follow the ingrained scheme but there are some obvious aspects of innovation. The practical part tackles the didactic interpretation of the novel "Hastrman" by Miloš Urban and its usage when preparing two teaching units according to the proposed literary seminar concept. There is also a reflection of the proposed lesson preparations check up and finally are also mentioned the possible modifications in the concept as well as in those preparations. Key words: contemporary Czech literature, high school literature, didactic interpretation, didactic potential of the text | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Kubíček, Tomáš | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990021966990106986 | |