Zobrazit minimální záznam

Enjoyment from reading
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorPřibylová, Kateřina
dc.date.accessioned2018-08-24T10:02:08Z
dc.date.available2018-08-24T10:02:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100756
dc.description.abstractMaster's thesis was focused on enjoyment from reading. The aim of the thesis was to analyze and after that characterize, where the enjoyment from reading lies, which factors do affect it, which elements of titel do participate on iit, by different respondents based on qualitative survey. The first part of thesis was dedicated to theoretical treatise about enjoyment generally and enjoyment from art. Focus was placed on conception of reader and author, on reading and literary work from literry theory point of view. In practical part was at first introduced and commented set of questions, that was used as a tool for enjoyment study together with methodology of qualitative research. After that my answers on questions focused on immediate enjoyment and perception were submitted also with expected answers from respondents, following the elaboration of respondents reader's profiles nad their enjoyment from reading. The analyzes of answers related to respondent's enjoyment were part of annexes. Keywords Enjoyment, enjoyment chaining, reader, reading, readership, reader's biography, self- reflection, analysis, author, literary work, literatureen_US
dc.description.abstractDiplomová práce byla zaměřena na zážitek z četby. Cílem práce bylo analyzovat a následně charakterizovat, v čem zážitek z četby spočívá, jaké faktory jej ovlivňují, jaké prvky díla se na něm podílí, u jednotlivých respondentů na základě kvalitativního šetření. První část práce byla věnována teoretickému pojednání o zážitku obecně i o zážitku z umění. Důraz byl kladen také na pojetí čtenáře a autora, na čtenářství a na literární dílo z hlediska literární teorie. V praktické části byla nejdříve představena a okomentována sada otázek, která byla nástrojem pro zkoumání zážitku, společně s metodologií kvalitativního výzkumu. Poté byly předloženy mé odpovědi na otázky zaměřené na bezprostřední zážitek a vnímání díla včetně předpokládaných odpovědí respondentů a následovaly vypracované čtenářské profily respondentů a jejich zážitky z četby. Analýzy odpovědí týkajících se zážitku z četby respondentů byly součástí příloh. Klíčová slova Zážitek, řetězení zážitku, čtenář, čtení, čtenářství, čtenářská biografie, sebereflexe, analýza, autor, literární dílo, literaturacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectZážitekcs_CZ
dc.subjectřetězení zážitkucs_CZ
dc.subjectčtenářcs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjectčtenářstvícs_CZ
dc.subjectčtenářská biografiecs_CZ
dc.subjectsebereflexecs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectautorcs_CZ
dc.subjectliterární dílocs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectEnjoymenten_US
dc.subjectenjoyment chainingen_US
dc.subjectreaderen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectreadershipen_US
dc.subjectreader's biographyen_US
dc.subjectself-reflectionen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectauthoren_US
dc.subjectliterary worken_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.titleZážitek z četbycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145270
dc.title.translatedEnjoyment from readingen_US
dc.contributor.refereePeterka, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce byla zaměřena na zážitek z četby. Cílem práce bylo analyzovat a následně charakterizovat, v čem zážitek z četby spočívá, jaké faktory jej ovlivňují, jaké prvky díla se na něm podílí, u jednotlivých respondentů na základě kvalitativního šetření. První část práce byla věnována teoretickému pojednání o zážitku obecně i o zážitku z umění. Důraz byl kladen také na pojetí čtenáře a autora, na čtenářství a na literární dílo z hlediska literární teorie. V praktické části byla nejdříve představena a okomentována sada otázek, která byla nástrojem pro zkoumání zážitku, společně s metodologií kvalitativního výzkumu. Poté byly předloženy mé odpovědi na otázky zaměřené na bezprostřední zážitek a vnímání díla včetně předpokládaných odpovědí respondentů a následovaly vypracované čtenářské profily respondentů a jejich zážitky z četby. Analýzy odpovědí týkajících se zážitku z četby respondentů byly součástí příloh. Klíčová slova Zážitek, řetězení zážitku, čtenář, čtení, čtenářství, čtenářská biografie, sebereflexe, analýza, autor, literární dílo, literaturacs_CZ
uk.abstract.enMaster's thesis was focused on enjoyment from reading. The aim of the thesis was to analyze and after that characterize, where the enjoyment from reading lies, which factors do affect it, which elements of titel do participate on iit, by different respondents based on qualitative survey. The first part of thesis was dedicated to theoretical treatise about enjoyment generally and enjoyment from art. Focus was placed on conception of reader and author, on reading and literary work from literry theory point of view. In practical part was at first introduced and commented set of questions, that was used as a tool for enjoyment study together with methodology of qualitative research. After that my answers on questions focused on immediate enjoyment and perception were submitted also with expected answers from respondents, following the elaboration of respondents reader's profiles nad their enjoyment from reading. The analyzes of answers related to respondent's enjoyment were part of annexes. Keywords Enjoyment, enjoyment chaining, reader, reading, readership, reader's biography, self- reflection, analysis, author, literary work, literatureen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV