dc.contributor.advisor | Klumparová, Štěpánka | |
dc.creator | Přibylová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2018-08-24T10:02:08Z | |
dc.date.available | 2018-08-24T10:02:08Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100756 | |
dc.description.abstract | Master's thesis was focused on enjoyment from reading. The aim of the thesis was to analyze and after that characterize, where the enjoyment from reading lies, which factors do affect it, which elements of titel do participate on iit, by different respondents based on qualitative survey. The first part of thesis was dedicated to theoretical treatise about enjoyment generally and enjoyment from art. Focus was placed on conception of reader and author, on reading and literary work from literry theory point of view. In practical part was at first introduced and commented set of questions, that was used as a tool for enjoyment study together with methodology of qualitative research. After that my answers on questions focused on immediate enjoyment and perception were submitted also with expected answers from respondents, following the elaboration of respondents reader's profiles nad their enjoyment from reading. The analyzes of answers related to respondent's enjoyment were part of annexes. Keywords Enjoyment, enjoyment chaining, reader, reading, readership, reader's biography, self- reflection, analysis, author, literary work, literature | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce byla zaměřena na zážitek z četby. Cílem práce bylo analyzovat a následně charakterizovat, v čem zážitek z četby spočívá, jaké faktory jej ovlivňují, jaké prvky díla se na něm podílí, u jednotlivých respondentů na základě kvalitativního šetření. První část práce byla věnována teoretickému pojednání o zážitku obecně i o zážitku z umění. Důraz byl kladen také na pojetí čtenáře a autora, na čtenářství a na literární dílo z hlediska literární teorie. V praktické části byla nejdříve představena a okomentována sada otázek, která byla nástrojem pro zkoumání zážitku, společně s metodologií kvalitativního výzkumu. Poté byly předloženy mé odpovědi na otázky zaměřené na bezprostřední zážitek a vnímání díla včetně předpokládaných odpovědí respondentů a následovaly vypracované čtenářské profily respondentů a jejich zážitky z četby. Analýzy odpovědí týkajících se zážitku z četby respondentů byly součástí příloh. Klíčová slova Zážitek, řetězení zážitku, čtenář, čtení, čtenářství, čtenářská biografie, sebereflexe, analýza, autor, literární dílo, literatura | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Zážitek | cs_CZ |
dc.subject | řetězení zážitku | cs_CZ |
dc.subject | čtenář | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | čtenářství | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská biografie | cs_CZ |
dc.subject | sebereflexe | cs_CZ |
dc.subject | analýza | cs_CZ |
dc.subject | autor | cs_CZ |
dc.subject | literární dílo | cs_CZ |
dc.subject | literatura | cs_CZ |
dc.subject | Enjoyment | en_US |
dc.subject | enjoyment chaining | en_US |
dc.subject | reader | en_US |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | readership | en_US |
dc.subject | reader's biography | en_US |
dc.subject | self-reflection | en_US |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | author | en_US |
dc.subject | literary work | en_US |
dc.subject | literature | en_US |
dc.title | Zážitek z četby | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-21 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 145270 | |
dc.title.translated | Enjoyment from reading | en_US |
dc.contributor.referee | Peterka, Josef | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce byla zaměřena na zážitek z četby. Cílem práce bylo analyzovat a následně charakterizovat, v čem zážitek z četby spočívá, jaké faktory jej ovlivňují, jaké prvky díla se na něm podílí, u jednotlivých respondentů na základě kvalitativního šetření. První část práce byla věnována teoretickému pojednání o zážitku obecně i o zážitku z umění. Důraz byl kladen také na pojetí čtenáře a autora, na čtenářství a na literární dílo z hlediska literární teorie. V praktické části byla nejdříve představena a okomentována sada otázek, která byla nástrojem pro zkoumání zážitku, společně s metodologií kvalitativního výzkumu. Poté byly předloženy mé odpovědi na otázky zaměřené na bezprostřední zážitek a vnímání díla včetně předpokládaných odpovědí respondentů a následovaly vypracované čtenářské profily respondentů a jejich zážitky z četby. Analýzy odpovědí týkajících se zážitku z četby respondentů byly součástí příloh. Klíčová slova Zážitek, řetězení zážitku, čtenář, čtení, čtenářství, čtenářská biografie, sebereflexe, analýza, autor, literární dílo, literatura | cs_CZ |
uk.abstract.en | Master's thesis was focused on enjoyment from reading. The aim of the thesis was to analyze and after that characterize, where the enjoyment from reading lies, which factors do affect it, which elements of titel do participate on iit, by different respondents based on qualitative survey. The first part of thesis was dedicated to theoretical treatise about enjoyment generally and enjoyment from art. Focus was placed on conception of reader and author, on reading and literary work from literry theory point of view. In practical part was at first introduced and commented set of questions, that was used as a tool for enjoyment study together with methodology of qualitative research. After that my answers on questions focused on immediate enjoyment and perception were submitted also with expected answers from respondents, following the elaboration of respondents reader's profiles nad their enjoyment from reading. The analyzes of answers related to respondent's enjoyment were part of annexes. Keywords Enjoyment, enjoyment chaining, reader, reading, readership, reader's biography, self- reflection, analysis, author, literary work, literature | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |