Současné tendence ve výchově dětí v rodině
Contemporary trends of education of children in family
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100693Identifikátory
SIS: 191342
Kolekce
- Kvalifikační práce [19393]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelzová, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výchova|rodina|děti|autority|výchovný styly
Klíčová slova (anglicky)
education|family|children|authority|education styles
Tato bakalářská práce nese název Současné tendence ve výchově dětí v rodině. Z názvu je patrné, že se práce věnuje především aktuálním výchovným směrům, které reagují na změny jak globálního, tak společenského charakteru. Práce je koncipována teoreticky a jejím hlavním cílem je popsat několik současných výchovných tendencí a vytyčit jejich společné znaky. Bakalářská práce je dělena na dvě pomyslné části. Jedna se zabývá pojmovému vymezení a obecnému pojetí témat rodiny a výchovy. Druhá, obsáhlejší část, se zaměřuje na popis pěti vybraných výchovných směrů a jejich následné shrnutí. V práci najdeme filozofická zamyšlení nad opěvováním individualismu a jeho dopadu na život jedinců. Mimo jiné v této bakalářské práci najdeme odkazy na klasické autory, kteří nepochybně ovlivnili i současné pojetí výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This bachelor thesis is named Contemporary trends of education of children in family. It is clear from the title that the thesis is devoted mainly to current educational approaches that respond to changes of both global and social character. The thesis is conceived in theory and its main aim is to describe several contemporary educational tendencies and to outline their common features. The bachelor thesis is divided into two imaginary parts. The first deals with the conceptual definition and general concept of family and education. The second, more extensive part focuses on the description of five selected educational approaches and their summary. In the thesis we can find a philosophical reflection on the encouragement of individualism and its impact on the lives of these individuals. This bachelor thesis also includes references to classical authors, which undoubtedly influenced the current concept of education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)