Zobrazit minimální záznam

Reflection on Human Life in Shōhei Ōoka's Fires on the Plain
dc.contributor.advisorWeber, Michael
dc.creatorSkuhravý, Jan
dc.date.accessioned2018-08-02T10:04:45Z
dc.date.available2018-08-02T10:04:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100668
dc.description.abstractThe aim of this work is to defend the idea that the work Fires on the Plain by Ōoka Shōhei is not only a depiction of war horrors caused by participant's moral degradation and thus an expression of the antimilitaristic attitude, embodied in a warning against repeating similar historical events, the work is more of a rethinking the meaning of human life in the context of events in the book of narratives based on the personal experience of Ōoka himself. By analyzing the motif of repetition, the attempt is to show a plurality of individual existential modes, their characteristics and the desire to overcome them by the main character of the novel, in order to finally reveal the dialectical tension between the natural desire to accept them or rather deny them. By discovering that it is a coincidence that's in control of his own life, the main character is brought to a contemplation, which results in a undecidable question of the spiritual foundation of human life per se. In the last part of the thesis, the conclusion is also applied to the self-reflection of Ōoka's own life, or rather the Japanese nation.en_US
dc.description.abstractCílem této práce je obhájit tezi, že ve stěžejní díle Óoky Šóheie Ohně na planinách nejde pouze o literární zachycení válečných hrůz, jimi způsobenou deformaci morálních hodnot účastníků těchto událostí a tím vyjádření antimilitaristického postoje, vtěleného do varování před opakováním podobných historických událostí, nýbrž že hlavní odkaz díla tkví spíše v přehodnocení významu lidského života v kontextu událostí v knize vylíčených, které se zakládají na osobních zkušenostech Óoky samotného. Prostřednictvím rozboru motivu opakování se autor práce pokouší ukázat pluralitu jednotlivých existenciálních modů, jejich charakteristiky i touhu po jejich překonaní hlavním hrdinou románu, aby posléze odhalil dialektické pnutí mezi přirozenou touhou po jejich přijetí, resp. popření. Objevením nadvládu nahodilosti nad vlastním životem pak hlavního hrdinu románu přivádí až k reflexi vlastního života, která vyústila v nerozhodnutelnou otázku duchovní založenosti lidského života per se. V poslední části práce je pak zmíněný závěr aplikován i na sebereflexi Óokova vlastního život, potažmo japonského národa.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJaponská literatura|Óoka Šóhei|reflexe|motiv opakovánícs_CZ
dc.subjectJapanese literature|Ooka Shohei|reflection|motif of repetitionen_US
dc.titleReflexe lidského života v díle Šóheie Óoky Ohně na planináchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164958
dc.title.translatedReflection on Human Life in Shōhei Ōoka's Fires on the Plainen_US
dc.contributor.refereeTirala, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanese Studiesen_US
thesis.degree.disciplineJaponská studiacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJaponská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enJapanese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je obhájit tezi, že ve stěžejní díle Óoky Šóheie Ohně na planinách nejde pouze o literární zachycení válečných hrůz, jimi způsobenou deformaci morálních hodnot účastníků těchto událostí a tím vyjádření antimilitaristického postoje, vtěleného do varování před opakováním podobných historických událostí, nýbrž že hlavní odkaz díla tkví spíše v přehodnocení významu lidského života v kontextu událostí v knize vylíčených, které se zakládají na osobních zkušenostech Óoky samotného. Prostřednictvím rozboru motivu opakování se autor práce pokouší ukázat pluralitu jednotlivých existenciálních modů, jejich charakteristiky i touhu po jejich překonaní hlavním hrdinou románu, aby posléze odhalil dialektické pnutí mezi přirozenou touhou po jejich přijetí, resp. popření. Objevením nadvládu nahodilosti nad vlastním životem pak hlavního hrdinu románu přivádí až k reflexi vlastního života, která vyústila v nerozhodnutelnou otázku duchovní založenosti lidského života per se. V poslední části práce je pak zmíněný závěr aplikován i na sebereflexi Óokova vlastního život, potažmo japonského národa.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to defend the idea that the work Fires on the Plain by Ōoka Shōhei is not only a depiction of war horrors caused by participant's moral degradation and thus an expression of the antimilitaristic attitude, embodied in a warning against repeating similar historical events, the work is more of a rethinking the meaning of human life in the context of events in the book of narratives based on the personal experience of Ōoka himself. By analyzing the motif of repetition, the attempt is to show a plurality of individual existential modes, their characteristics and the desire to overcome them by the main character of the novel, in order to finally reveal the dialectical tension between the natural desire to accept them or rather deny them. By discovering that it is a coincidence that's in control of his own life, the main character is brought to a contemplation, which results in a undecidable question of the spiritual foundation of human life per se. In the last part of the thesis, the conclusion is also applied to the self-reflection of Ōoka's own life, or rather the Japanese nation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV