Zobrazit minimální záznam

The effect of Mindfulness therapy on the psyche of children with twice exceptional
dc.contributor.advisorŠvandová, Martina
dc.creatorTichavová, Denisa
dc.date.accessioned2018-08-02T10:01:14Z
dc.date.available2018-08-02T10:01:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100648
dc.description.abstractThe bachelor thesis describes the degree to which mindfulness therapy influences the psyche of a child diagnosed with twice exceptionality. The goal of my thesis is to prove positive effect of mindfulness therapy on gifted girl suffering with ADD syndrome. Theoretical part of the thesis presents the issue of being gifted form historical, neurological, cognitive and social viewpoint altogether with the means of identification, forms of education and typology of gifted individuals. Second part deals with principles and influence of the mindfulness therapy on health of a human. Practical part is presented in a form of case study describing psychic condition of the girl for a period of three years preceding the therapy. Further a detailed analysis of eight-week therapy. The last part of the study includes observation of mental conditions during two months long period following the end of the therapy primarily focusing on reduction of anxiety and improvement of concentration.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce popisuje míru vlivu mindfulness terapie na psychiku dítěte s duální výjimečností. Cílem mé práce je prokázání pozitivního vlivu mindfulness terapie na nadanou dívku se syndromem ADD. Teoretická část seznamuje s problematikou nadání z historického, neurologického, kognitivního a sociálního hlediska, společně s možnostmi identifikace, způsobů vzdělávání a typologiemi nadaných. Druhá část se zabývá principy a vlivem mindfulness terapie na zdraví člověka. Praktická část je pojata formou případové studie, popisující psychický stav dívky po dobu tří let před terapií. Dále pak obsahuje podrobnou analýzu osmitýdenní terapie. Poslední část studie se zabývá dvouměsíčním pozorováním duševních stavů v období po ukončení terapie, a primárně se zaměřuje na snížení úzkostných stavů a zlepšení koncentrace.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDuální vyjímečnost|nadané dítě|Mindfulness|terapie všímanosti|Porucha pozornostics_CZ
dc.subjectTwice exceptional|Gifted child|Mindfulness|Mindfulness therapy|Attention Deficit Disorderen_US
dc.titleVliv Mindfulness terapie na psychiku dítěte s Duální vyjímečnostícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId191459
dc.title.translatedThe effect of Mindfulness therapy on the psyche of children with twice exceptionalen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce popisuje míru vlivu mindfulness terapie na psychiku dítěte s duální výjimečností. Cílem mé práce je prokázání pozitivního vlivu mindfulness terapie na nadanou dívku se syndromem ADD. Teoretická část seznamuje s problematikou nadání z historického, neurologického, kognitivního a sociálního hlediska, společně s možnostmi identifikace, způsobů vzdělávání a typologiemi nadaných. Druhá část se zabývá principy a vlivem mindfulness terapie na zdraví člověka. Praktická část je pojata formou případové studie, popisující psychický stav dívky po dobu tří let před terapií. Dále pak obsahuje podrobnou analýzu osmitýdenní terapie. Poslední část studie se zabývá dvouměsíčním pozorováním duševních stavů v období po ukončení terapie, a primárně se zaměřuje na snížení úzkostných stavů a zlepšení koncentrace.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis describes the degree to which mindfulness therapy influences the psyche of a child diagnosed with twice exceptionality. The goal of my thesis is to prove positive effect of mindfulness therapy on gifted girl suffering with ADD syndrome. Theoretical part of the thesis presents the issue of being gifted form historical, neurological, cognitive and social viewpoint altogether with the means of identification, forms of education and typology of gifted individuals. Second part deals with principles and influence of the mindfulness therapy on health of a human. Practical part is presented in a form of case study describing psychic condition of the girl for a period of three years preceding the therapy. Further a detailed analysis of eight-week therapy. The last part of the study includes observation of mental conditions during two months long period following the end of the therapy primarily focusing on reduction of anxiety and improvement of concentration.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV