Zobrazit minimální záznam

The importance of fairy-tales in child socialisation process
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorLendvay, Jakub
dc.date.accessioned2018-07-31T10:05:11Z
dc.date.available2018-07-31T10:05:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100591
dc.description.abstractThis bachelor's work The importance of fairy-tales in child socialization pro- cess is aiming to describe the fairy-tales as an important part of child so- cialization. This work is only theoretical study concern to child socializa- tion preschool child and lower school age. The first part of this work is about the terms, where I found that even for writers is hard to describe the term of fairy-tales. Next part is about basic classification. I realize that close connection among folklore, literature and author's individual pro- duction is clearly visible in modern author fairy-tales. Second part reveals fairy-tales connected to many kind of social fields. Particularly it is about family live, worth of life, child game and especially it is about perception of reality and intermediate communication development. The newest trends in medicine shows, how fairy-tales are used for healing. Finally I can state, that fairy-tales are connected to many of social fields in child life. Fairy-tales has also large psychological impact, together helps to build child personality and their future aiming. Keywords Fairy-tales, child socialization, family, family bond, folk lingual diction, social interaction, subjective reality, objective reality, social identification, preschool age, lower school age.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce Význam pohádek v procesu socializace dítěte si klade za cíl, ukázat pohádku jako důležitou součást života dítěte. Obsah bakalářské práce je teoretickou studií, která se zabývá významem pohádek v procesu socializace u dětí předškolního a mladšího školního věku. V první části této práce se krátce zabývám vymezením pojmů, kde shledávám, že sa- motný pojem pohádka je i pro autory těchto žánrů těžko uchopitelný. V další části pokračuji základním členěním pohádek na jednotlivé žánry a druhy. Zjišťuji, že vzájemné prolínání folklóru, literatury a individuální tvorby je nejpatrnější v moderní autorské pohádce. V druhé části této prá- ce odhaluji, jak moc pohádka zasahuje do různých oblastí dětského světa. Pohádka nejenže může výrazně zasahovat do života rodiny a ovlivňovat či spoluutvářet hodnoty či dětskou hru. Pohádka má také významný vliv na vnímání reality či na rozvoji mezilidské komunikace. Nejnovější tren- dy v medicíně ukazují, že pohádkou můžeme i léčit. Závěrem konstatuji, že pohádky zasahují do mnoha sociálních oblastí dítěte. Mají ale také enormní psychologický význam, spolupodílejí se na osobnostním rozvoji dítěte a spoluutváří budoucí směřování jedince. Klíčová slova Pohádka, socializace dítěte, rodina, rodinné pouto, lidová slovesnost, so- ciální interakce, subjektivní...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPohádka|socializace dítěte|rodina|rodinné pouto|lidová slovesnost|sociální interakce|subjektivní skutečnosti|objektivní realita|sociální identifikace|dítě předškolního a mladšího školního věkucs_CZ
dc.subjectFairy-tales|child socialization|family|family bond|folk lingual diction|social interaction|subjective reality|objective reality|social identification|preschool age|lower school ageen_US
dc.titleVýznam pohádek v procesu socializace dítětecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId186973
dc.title.translatedThe importance of fairy-tales in child socialisation processen_US
dc.contributor.refereeStrouhal, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Význam pohádek v procesu socializace dítěte si klade za cíl, ukázat pohádku jako důležitou součást života dítěte. Obsah bakalářské práce je teoretickou studií, která se zabývá významem pohádek v procesu socializace u dětí předškolního a mladšího školního věku. V první části této práce se krátce zabývám vymezením pojmů, kde shledávám, že sa- motný pojem pohádka je i pro autory těchto žánrů těžko uchopitelný. V další části pokračuji základním členěním pohádek na jednotlivé žánry a druhy. Zjišťuji, že vzájemné prolínání folklóru, literatury a individuální tvorby je nejpatrnější v moderní autorské pohádce. V druhé části této prá- ce odhaluji, jak moc pohádka zasahuje do různých oblastí dětského světa. Pohádka nejenže může výrazně zasahovat do života rodiny a ovlivňovat či spoluutvářet hodnoty či dětskou hru. Pohádka má také významný vliv na vnímání reality či na rozvoji mezilidské komunikace. Nejnovější tren- dy v medicíně ukazují, že pohádkou můžeme i léčit. Závěrem konstatuji, že pohádky zasahují do mnoha sociálních oblastí dítěte. Mají ale také enormní psychologický význam, spolupodílejí se na osobnostním rozvoji dítěte a spoluutváří budoucí směřování jedince. Klíčová slova Pohádka, socializace dítěte, rodina, rodinné pouto, lidová slovesnost, so- ciální interakce, subjektivní...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's work The importance of fairy-tales in child socialization pro- cess is aiming to describe the fairy-tales as an important part of child so- cialization. This work is only theoretical study concern to child socializa- tion preschool child and lower school age. The first part of this work is about the terms, where I found that even for writers is hard to describe the term of fairy-tales. Next part is about basic classification. I realize that close connection among folklore, literature and author's individual pro- duction is clearly visible in modern author fairy-tales. Second part reveals fairy-tales connected to many kind of social fields. Particularly it is about family live, worth of life, child game and especially it is about perception of reality and intermediate communication development. The newest trends in medicine shows, how fairy-tales are used for healing. Finally I can state, that fairy-tales are connected to many of social fields in child life. Fairy-tales has also large psychological impact, together helps to build child personality and their future aiming. Keywords Fairy-tales, child socialization, family, family bond, folk lingual diction, social interaction, subjective reality, objective reality, social identification, preschool age, lower school age.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV