Zobrazit minimální záznam

,,Child Readiness for School Education - Diagnostic Methods and Determinations of School Maturity"
dc.contributor.advisorŠvandová, Martina
dc.creatorNová, Jana
dc.date.accessioned2021-03-26T07:48:17Z
dc.date.available2021-03-26T07:48:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100586
dc.description.abstractV této bakalářské práci, Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti, se zabývám tématem školní zralosti a školní připravenosti s důrazem na připravenost dítěte na školní vzdělávání. Je tematicky rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuji na popis a vymezení pojmů školní zralosti a připravenosti a na vývoj předškolního dítěte. Dále zmiňuji možné metody přípravy dítěte na vzdělávání, nastiňuji legislativní rámec tématu a následně diagnostiku neboli zjišťování školní připravenosti. Cílem praktické části je zjistit, zda má smysl porovnávat rodičovský pohled s posuzovanými dovednostmi dítěte, otestovat fungování nového detekčního nástroje a na základě jeho pilotního testování nalézt případná hlediska pro vylepšení nástroje a jeho efektivnější uživatelské využívání. V rámci případové studie se zabývám testováním školní připravenosti skupiny šesti předškolních dětí z konkrétní mateřské školy a následně porovnávám zjištěné informace s rodičovským pohledem na posuzované dovednosti jejich dětí pomocí rodičovského dotazníku. V rámci tohoto testování u skupiny šesti předškolních dětí provádím i pilotní testování nového detekčního nástroje s tím, že kromě otestování fungování tohoto nového detekčního nástroje se zaměřuji na nalezení...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis, Child Readiness for School Education - Methods and Diagnostic Determinations of School Maturity, I deal with the topic of school maturity and school readiness with focus on child readiness for school education. It consists of two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, I describe and define the concepts of school maturity and readiness and the development of pre-school children. I further mention possible methods of preparing the child for education, the legal framework of the matter and also the diagnostics of school maturity. The goal of the practical part is to find out whether or not there is any merit in comparing the evaluation of the parents with the child skill tests; test the functioning of a new detection tool and, based on a pilot testing run, find other possible additional points of improvement of the tool itself and its user friendliness. As part of the case study, I deal with testing 6 pre-school children from a specific pre- school on their school maturity level and subsequently compare the results with their parents' assessment by means of a questionnaire answered by the parents. Part of this test of the group of pre-schools children is also a pilot run of a new detection tool while focusing not only on the functionality of the tool but also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectschool maturity|school readiness|pre-school child|preparation of a child for school|diagnostics of school maturity and readiness|detection toolen_US
dc.subjectškolní zralost|školní připravenost|dítě předškolního věku|příprava dítěte do školy|diagnostika školní zralosti a připravenosti|detekční nástrojcs_CZ
dc.title,,Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti"cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId191347
dc.title.translated,,Child Readiness for School Education - Diagnostic Methods and Determinations of School Maturity"en_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
dc.identifier.aleph002194586
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci, Připravenost dítěte na školní vzdělávání - způsoby zjišťování školní zralosti, se zabývám tématem školní zralosti a školní připravenosti s důrazem na připravenost dítěte na školní vzdělávání. Je tematicky rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuji na popis a vymezení pojmů školní zralosti a připravenosti a na vývoj předškolního dítěte. Dále zmiňuji možné metody přípravy dítěte na vzdělávání, nastiňuji legislativní rámec tématu a následně diagnostiku neboli zjišťování školní připravenosti. Cílem praktické části je zjistit, zda má smysl porovnávat rodičovský pohled s posuzovanými dovednostmi dítěte, otestovat fungování nového detekčního nástroje a na základě jeho pilotního testování nalézt případná hlediska pro vylepšení nástroje a jeho efektivnější uživatelské využívání. V rámci případové studie se zabývám testováním školní připravenosti skupiny šesti předškolních dětí z konkrétní mateřské školy a následně porovnávám zjištěné informace s rodičovským pohledem na posuzované dovednosti jejich dětí pomocí rodičovského dotazníku. V rámci tohoto testování u skupiny šesti předškolních dětí provádím i pilotní testování nového detekčního nástroje s tím, že kromě otestování fungování tohoto nového detekčního nástroje se zaměřuji na nalezení...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis, Child Readiness for School Education - Methods and Diagnostic Determinations of School Maturity, I deal with the topic of school maturity and school readiness with focus on child readiness for school education. It consists of two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, I describe and define the concepts of school maturity and readiness and the development of pre-school children. I further mention possible methods of preparing the child for education, the legal framework of the matter and also the diagnostics of school maturity. The goal of the practical part is to find out whether or not there is any merit in comparing the evaluation of the parents with the child skill tests; test the functioning of a new detection tool and, based on a pilot testing run, find other possible additional points of improvement of the tool itself and its user friendliness. As part of the case study, I deal with testing 6 pre-school children from a specific pre- school on their school maturity level and subsequently compare the results with their parents' assessment by means of a questionnaire answered by the parents. Part of this test of the group of pre-schools children is also a pilot run of a new detection tool while focusing not only on the functionality of the tool but also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantPálenská, Jana
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021945860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV