Zobrazit minimální záznam

The Role of the Student Movement in the Democratization Process of the Republic of Korea in '70s and '80s
dc.contributor.advisorZemánek, Marek
dc.creatorJurečka, Vlastimil
dc.date.accessioned2018-07-27T14:13:05Z
dc.date.available2018-07-27T14:13:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100522
dc.description.abstractThe aim of this bachelor's thesis is to analyze and evaluate the role of the student movement in the democratization process of the Republic of Korea. In the first part, after a thorough introduction of the current discourse in the fields of transitology and social movements, I focus on explaining the causes of the phenomenon of student movements at the vanguard of democratization processes based on two theories, Vanguard in a Vacuum and the crisis of historical subjectivity theory. The second part attempts to supply necessary socio-cultural context and to point out important social changes beneficial to the democratization process. Finally, I attempt to illustrate the ideological shift inside the student movement in the aftermath of the Gwangju Uprising as a key factor in the success of the June Struggle. Keywords democratization, social movements, student movement, minjung, Gwangjuen_US
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit roli studentského hnutí v procesu demokratizace Korejské republiky. V první části se po zevrubném představení současného diskurzu na polích tranzitologie a lidových hnutí věnuji příčinám vzniku fenoménu studentských hnutí v čele procesu demokratizace na základě dvou teorií, Vanguard in a Vacuum a teorie krize historické subjektivity. Ve druhé části se pak snažím doplnit potřebný socio-kulturní kontext a poukázat na důležité společenské změny prospěšné pro demokratizační proces. V závěru práce se pokouším v odkazu na incident v Kwangdžu nastínit ideologický vývoj uvnitř studentského hnutí jakožto jeden z klíčových faktorů v úspěchu Červnového boje za demokracii. Klíčová slova demokratizace, lidová hnutí, studentské hnutí, mindžung, Kwangdžucs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdemokratizace|lidová hnutí|studentské hnutí|mindžung|Kwangdžucs_CZ
dc.subjectdemocratization|social movements|student movement|minjung|Gwangjuen_US
dc.titleRole studentského hnutí v procesu demokratizace Korejské republiky v 70. a 80. letech.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-14
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId197064
dc.title.translatedThe Role of the Student Movement in the Democratization Process of the Republic of Korea in '70s and '80sen_US
dc.contributor.refereeHorák, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKorean Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKoreanistikacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKoreanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enKorean Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit roli studentského hnutí v procesu demokratizace Korejské republiky. V první části se po zevrubném představení současného diskurzu na polích tranzitologie a lidových hnutí věnuji příčinám vzniku fenoménu studentských hnutí v čele procesu demokratizace na základě dvou teorií, Vanguard in a Vacuum a teorie krize historické subjektivity. Ve druhé části se pak snažím doplnit potřebný socio-kulturní kontext a poukázat na důležité společenské změny prospěšné pro demokratizační proces. V závěru práce se pokouším v odkazu na incident v Kwangdžu nastínit ideologický vývoj uvnitř studentského hnutí jakožto jeden z klíčových faktorů v úspěchu Červnového boje za demokracii. Klíčová slova demokratizace, lidová hnutí, studentské hnutí, mindžung, Kwangdžucs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor's thesis is to analyze and evaluate the role of the student movement in the democratization process of the Republic of Korea. In the first part, after a thorough introduction of the current discourse in the fields of transitology and social movements, I focus on explaining the causes of the phenomenon of student movements at the vanguard of democratization processes based on two theories, Vanguard in a Vacuum and the crisis of historical subjectivity theory. The second part attempts to supply necessary socio-cultural context and to point out important social changes beneficial to the democratization process. Finally, I attempt to illustrate the ideological shift inside the student movement in the aftermath of the Gwangju Uprising as a key factor in the success of the June Struggle. Keywords democratization, social movements, student movement, minjung, Gwangjuen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV