dc.contributor.advisor | Lukavský, Jiří | |
dc.creator | Černá, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2018-07-24T09:53:56Z | |
dc.date.available | 2018-07-24T09:53:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100416 | |
dc.description.abstract | Vizuální krátkodobá a vizuální dlouhodobá paměť jsou dva odlišné paměťové systémy s rozdílnou kapacitou uložiště. Nejnovější výzkumy kapacity krátkodobé vizuální paměti naznačují, že využívá omezený kapacitní zdroj, který je nerovnoměrně přerozdělován mezi uchované položky. Věrnost vzpomínky konkrétní položky je tím vyšší, čím více kapacitního zdroje je jí přiděleno. Protože rané výzkumy vizuální dlouhodobé paměti naznačují, že její kapacita je téměř neomezená, novější studie se zabývají především věrností uchovaných vzpomínek. Kapacita vizuální paměti, ať už krátkodobé nebo dlouhodobé, je definována obojím, jak množstvím uložených vzpomínek, tak jejich věrností. Práce je literární rešerší zpřehledňující výzkumy kapacity vizuální paměti. Popisuje vizuální paměťové systémy a charakterizuje vznik vizuální reprezentace. Zabývá se principy zapamatování si detailů vizuálních scén a zapamatovatelností obrázků. V empirické části je navržen výzkum věnující se zapamatování detailů z rozdílných dílčích centrálních částí obrázku. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Visual short-term memory and visual long-term memory are two memory systems which differ in storage capacity. The latest research on short-term visual memory indicates that it uses a limited capacity source which is being unequally re-allocated between the stored items. The fidelity of memory recall concerning a specific item improves with the increase of the allocated source capacity. Because early research on visual long-term memory suggests that its capacity is almost unlimited, newer studies focus on the fidelity of preserved memories. Visual memory capacity, be it about short-term or long-term memory, is defined by both the number of stored memories and their fidelity. The thesis presents a literature review systemizing research on visual memory capacity. It describes the visual memory systems, characterizes the formation of a visual representation, and discusses the principles of remembering details of visual scenes and the memorability of pictures. The empirical part includes a research design focusing on remembering details from different specific central parts of a picture. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | capacity of visual memory|fidelity of memories|memorability|visual representation | en_US |
dc.subject | kapacita vizuální paměti|věrnost vzpomínek|zapamatovatelnost|vizuální reprezentace | cs_CZ |
dc.title | Kapacita vizuální paměti a věrnost vzpomínek | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-06-20 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 178174 | |
dc.title.translated | Visual Memory - its capacity and fidelity | en_US |
dc.contributor.referee | Novák, Ondřej | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Vizuální krátkodobá a vizuální dlouhodobá paměť jsou dva odlišné paměťové systémy s rozdílnou kapacitou uložiště. Nejnovější výzkumy kapacity krátkodobé vizuální paměti naznačují, že využívá omezený kapacitní zdroj, který je nerovnoměrně přerozdělován mezi uchované položky. Věrnost vzpomínky konkrétní položky je tím vyšší, čím více kapacitního zdroje je jí přiděleno. Protože rané výzkumy vizuální dlouhodobé paměti naznačují, že její kapacita je téměř neomezená, novější studie se zabývají především věrností uchovaných vzpomínek. Kapacita vizuální paměti, ať už krátkodobé nebo dlouhodobé, je definována obojím, jak množstvím uložených vzpomínek, tak jejich věrností. Práce je literární rešerší zpřehledňující výzkumy kapacity vizuální paměti. Popisuje vizuální paměťové systémy a charakterizuje vznik vizuální reprezentace. Zabývá se principy zapamatování si detailů vizuálních scén a zapamatovatelností obrázků. V empirické části je navržen výzkum věnující se zapamatování detailů z rozdílných dílčích centrálních částí obrázku. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Visual short-term memory and visual long-term memory are two memory systems which differ in storage capacity. The latest research on short-term visual memory indicates that it uses a limited capacity source which is being unequally re-allocated between the stored items. The fidelity of memory recall concerning a specific item improves with the increase of the allocated source capacity. Because early research on visual long-term memory suggests that its capacity is almost unlimited, newer studies focus on the fidelity of preserved memories. Visual memory capacity, be it about short-term or long-term memory, is defined by both the number of stored memories and their fidelity. The thesis presents a literature review systemizing research on visual memory capacity. It describes the visual memory systems, characterizes the formation of a visual representation, and discusses the principles of remembering details of visual scenes and the memorability of pictures. The empirical part includes a research design focusing on remembering details from different specific central parts of a picture. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |