Show simple item record

Programs for support of convicted persons and their socially-pedagogical potential
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorNováková, Daniela
dc.date.accessioned2018-07-20T09:56:51Z
dc.date.available2018-07-20T09:56:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100254
dc.description.abstractPráce si klade za cíl popsat programy podpory uvězněných osob a zjistit, jaký mají sociálně pedagogický potenciál pro vězně a vězeňkyně. Studie chápe programy podpory uvězněných osob jako legitimní službu napomáhající podpoře a socializaci osob ve výkonu trestu odnětí svobody a podporující jejich příznivější adaptaci na život po propuštění. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zaměřuje na úlohu resocializačních programů v průběhu výkonu trestu a po propuštění, dále na úlohu vězeňské služby a organizací, které s vězeňskou službou ČR spolupracují. V empirické části je provedena analýza textového materiálu (dopisů) na základě postupů zakotvené teorie s cílem zjistit, jaká očekávání mají vězni od toho typu psychosociální podpory a jaké přínosy ve vztahu k těmto programům zmiňují. K hlavním zjištěním patří, že informanti očekávají získání informací o životě za zdmi věznice a že se dozví co nejvíce o aktuálním dění. Informanti dále poukazují na fakt, že citové vazby s rodinou a přáteli často během výkonu trestu odnětí svobody vymizí a oni hledají skrze dopisování nový kontakt. Dále bylo zjištěno, že existují jak negativní, tak pozitivní hodnocení ze strany informantů ve vztahu k programu dopisování s vězni. V závěru jsou nastíněna doporučení pro další zkvalitnění této služby.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to describe the programs of support for convicted persons and to find out what the social and pedagogical potential for prisoners is. The study understands the support programs for convicted persons as a legitimate service that helps to support and socialize prisoners and promote their more favorable adaptation to life after release. The thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part focuses on the role of resocialization programs during the execution of sentences and after release, on the role of the prison service and organizations cooperating together with the prison service of the Czech Republic. In the empirical part, an analysis of text material (letters) is carried out on the basis of the principles of grounded theory in order to find out what expectations the prisoners have about this kind of psychosocial support and what benefits they have in relation to the programs. To the main findings belongs the fact that the informants expect to get information about the life behind the walls of the prison and learn the most about current events. The informants further point to the fact that emotional ties with their family and friends often disappear during the imprisonment, and therefore they look for new contacts through the correspondence. Moreover it...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPunishment|Purpose of punishment|Care for prisoners|Aftercare for prisoners|Prison services Czech Republic|Programs for support|Convicted personsen_US
dc.subjectTrest|Účel trestu|Penitenciární péče|Postpenitenciární péče|Vězeňská služba ČR|Programy podpory|Uvězněné osobycs_CZ
dc.titleProgramy podpory uvězněných osob a jejich sociálně pedagogický potenciálcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId190900
dc.title.translatedPrograms for support of convicted persons and their socially-pedagogical potentialen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl popsat programy podpory uvězněných osob a zjistit, jaký mají sociálně pedagogický potenciál pro vězně a vězeňkyně. Studie chápe programy podpory uvězněných osob jako legitimní službu napomáhající podpoře a socializaci osob ve výkonu trestu odnětí svobody a podporující jejich příznivější adaptaci na život po propuštění. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zaměřuje na úlohu resocializačních programů v průběhu výkonu trestu a po propuštění, dále na úlohu vězeňské služby a organizací, které s vězeňskou službou ČR spolupracují. V empirické části je provedena analýza textového materiálu (dopisů) na základě postupů zakotvené teorie s cílem zjistit, jaká očekávání mají vězni od toho typu psychosociální podpory a jaké přínosy ve vztahu k těmto programům zmiňují. K hlavním zjištěním patří, že informanti očekávají získání informací o životě za zdmi věznice a že se dozví co nejvíce o aktuálním dění. Informanti dále poukazují na fakt, že citové vazby s rodinou a přáteli často během výkonu trestu odnětí svobody vymizí a oni hledají skrze dopisování nový kontakt. Dále bylo zjištěno, že existují jak negativní, tak pozitivní hodnocení ze strany informantů ve vztahu k programu dopisování s vězni. V závěru jsou nastíněna doporučení pro další zkvalitnění této služby.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to describe the programs of support for convicted persons and to find out what the social and pedagogical potential for prisoners is. The study understands the support programs for convicted persons as a legitimate service that helps to support and socialize prisoners and promote their more favorable adaptation to life after release. The thesis has a theoretical-empirical character. The theoretical part focuses on the role of resocialization programs during the execution of sentences and after release, on the role of the prison service and organizations cooperating together with the prison service of the Czech Republic. In the empirical part, an analysis of text material (letters) is carried out on the basis of the principles of grounded theory in order to find out what expectations the prisoners have about this kind of psychosocial support and what benefits they have in relation to the programs. To the main findings belongs the fact that the informants expect to get information about the life behind the walls of the prison and learn the most about current events. The informants further point to the fact that emotional ties with their family and friends often disappear during the imprisonment, and therefore they look for new contacts through the correspondence. Moreover it...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV