Show simple item record

The vision of the future of chiltren in institutional care
dc.contributor.advisorŠvandová, Martina
dc.creatorMičínová, Lucie
dc.date.accessioned2018-07-20T09:50:21Z
dc.date.available2018-07-20T09:50:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100217
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá představy o budoucnosti dětí, přesněji adolescentů ve věku okolo 15 let, vyrůstajících v dětských domovech. Vychází ze zkušeností vychovatelů v dětských domovech s velmi ambiciózními představami dětí, které zůstávají často nenaplněné. Teoretická část těží z poznatků o charakteru ústavní péče, o specifických rysech adolescence, psychické deprivaci jako důsledku ústavní výchovy a shrnuje výsledky zahraničních výzkumů týkajících se představ o budoucnosti dětí a způsobu jejich konstruování. Cílem praktické části je hlouběji prozkoumat představy/prekoncepce o budoucnosti dětí z dětských domovů, které se týkají jejich profesního zaměření a kariérních ambicí, vztahových otázek, hodnot, popř. i volného času, a porovnat, zda se tyto představy liší od výsledků výzkumů, které zkoumaly představy dětí vyrůstajících v rodinách. K tomuto účelu jsou realizovány rozhovory s dětmi, které jsou interpretovány pomocí metody kódování. Výsledky lze využít pro cílenou výchovnou práci s dětmi vyrůstajícími v ústavní péči se záměrem připravit je lépe na vstup do samostatného života.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis studies preconceptions regarding future of children at the age of 15, growing up in institutional care. It is based on experience of educators working in children homes when hearing children's ambitious preconceptions about future which often remain unfulfilled. Theoretical part characterizes institutional care, specifics of adolescence, psychological deprivation as a result of institutional care and describes outcomes of foreign studies on children's preconceptions regarding future and how it is constructed. The aim of empirical part is to deeply examine children's preconceptions regarding future in institutional care in areas of profession, career ambitions, relationships, values and hobbies and to compare them with the body of research exploring preconceptions regarding future of children living in their families. For this purpose, interviews with children are carried out and interpreted using the coding method. Results can be used for targeted educational work with children growing up in institutional care with the intention of preparing them better for entry into independent life.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescence|children's home|constructing future|leaving institutional care|preconceptions|psychological deprivation|institutional care|educator|mental development|basic psychological needs|life storyen_US
dc.subjectadolescence|dětský domov|konstruování budoucnosti|odchod z ústavní péče|prekoncepce|psychická deprivace|ústavní výchova|vychovatel|vývoj psychiky|základní psychické potřeby|životní příběhcs_CZ
dc.titlePředstavy dětí z dětského domova o jejich budoucnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId178595
dc.title.translatedThe vision of the future of chiltren in institutional careen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá představy o budoucnosti dětí, přesněji adolescentů ve věku okolo 15 let, vyrůstajících v dětských domovech. Vychází ze zkušeností vychovatelů v dětských domovech s velmi ambiciózními představami dětí, které zůstávají často nenaplněné. Teoretická část těží z poznatků o charakteru ústavní péče, o specifických rysech adolescence, psychické deprivaci jako důsledku ústavní výchovy a shrnuje výsledky zahraničních výzkumů týkajících se představ o budoucnosti dětí a způsobu jejich konstruování. Cílem praktické části je hlouběji prozkoumat představy/prekoncepce o budoucnosti dětí z dětských domovů, které se týkají jejich profesního zaměření a kariérních ambicí, vztahových otázek, hodnot, popř. i volného času, a porovnat, zda se tyto představy liší od výsledků výzkumů, které zkoumaly představy dětí vyrůstajících v rodinách. K tomuto účelu jsou realizovány rozhovory s dětmi, které jsou interpretovány pomocí metody kódování. Výsledky lze využít pro cílenou výchovnou práci s dětmi vyrůstajícími v ústavní péči se záměrem připravit je lépe na vstup do samostatného života.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis studies preconceptions regarding future of children at the age of 15, growing up in institutional care. It is based on experience of educators working in children homes when hearing children's ambitious preconceptions about future which often remain unfulfilled. Theoretical part characterizes institutional care, specifics of adolescence, psychological deprivation as a result of institutional care and describes outcomes of foreign studies on children's preconceptions regarding future and how it is constructed. The aim of empirical part is to deeply examine children's preconceptions regarding future in institutional care in areas of profession, career ambitions, relationships, values and hobbies and to compare them with the body of research exploring preconceptions regarding future of children living in their families. For this purpose, interviews with children are carried out and interpreted using the coding method. Results can be used for targeted educational work with children growing up in institutional care with the intention of preparing them better for entry into independent life.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV