Show simple item record

Social Competencies of IT professionals
dc.contributor.advisorHoráková Hoskovcová, Simona
dc.creatorKubásková, Monika
dc.date.accessioned2018-07-19T09:51:03Z
dc.date.available2018-07-19T09:51:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100144
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje tématu sociálních kompetencí u IT pracovníků. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se nejprve věnuje kompetencím na obecné úrovni. Popisuje vymezení tohoto pojmu a vývoj přístupu založeném na kompetencích. Uváděny jsou složky kompetencí a teoretické přístupy chápající kompetence různým způsobem. Další kapitola se zabývá sociálními kompetencemi, jejich definici a vymezení či podobnosti s dalšími koncepty (př. emoční a sociální inteligence). Zmíněny j sou některé teoretické přístupy s důrazem na chápání sociálních kompetencí U. P. Kanningem. Následující kapitola rozebírá různé způsoby měření sociálních kompetencí se stručným popisem nejčastěji uváděných diagnostických metod. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se sociálním kompetencím v rámci informačně technologického oboru. Na příkladu několika studií prezentuje klíčové sociální kompetence pro IT pracovníky na různých pozicích, hodnocených z různých úhlů pohledu. Doplňuje tak teoretické základy o poznatky z praxe. Empirická část obsahuje výsledky realizovaného výzkumného projektu, který má za cíl zmapovat sociální kompetence u IT pracovníků. Výsledky prokázaly statisticky významné rozdíly při srovnání se standardizačním souborem. Celkem dvě sekundární škály a devět primárních škál...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis describes the topic of social competencies of IT professionals. It is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part describes competencies at a general level. It includes the definition of this term and the development of a competence-based approach. The next part speaks about components of competencies and theoretical approaches that understand competencies in different ways. Next chapter is about social competencies, their definition and specification or similarity with other concepts (for example emotional and social intelligence). There are also mentioned some theoretical approaches with an emphasis on the understanding of social competencies by U. P. Kanning. The following chapter discusses different ways of measuring social competencies with a brief description of the most frequently mentioned diagnostic methods. The theoretical part concludes with a chapter devoted to social competencies within the IT field. On the example of several studies, it presents key social competencies for IT professionals in different positions, rated from different angles. The previous information is supplemented by practical results. The empirical part contains the results of a research project that aims to map the social competencies of IT professionals. The results...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSocial Competencies|Emotional Intelligence|Social Intelligence|IT Professionals|Interpersonal Competence Questionnaire|U. P. Kanningen_US
dc.subjectSociální kompetence|emoční inteligence|sociální inteligence|IT pracovníci|Inventář sociálních kompetencí|U. P. Kanningcs_CZ
dc.titleSociální kompetence u IT pracovníkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId185721
dc.title.translatedSocial Competencies of IT professionalsen_US
dc.contributor.refereeStehlík, Luděk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje tématu sociálních kompetencí u IT pracovníků. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část se nejprve věnuje kompetencím na obecné úrovni. Popisuje vymezení tohoto pojmu a vývoj přístupu založeném na kompetencích. Uváděny jsou složky kompetencí a teoretické přístupy chápající kompetence různým způsobem. Další kapitola se zabývá sociálními kompetencemi, jejich definici a vymezení či podobnosti s dalšími koncepty (př. emoční a sociální inteligence). Zmíněny j sou některé teoretické přístupy s důrazem na chápání sociálních kompetencí U. P. Kanningem. Následující kapitola rozebírá různé způsoby měření sociálních kompetencí se stručným popisem nejčastěji uváděných diagnostických metod. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se sociálním kompetencím v rámci informačně technologického oboru. Na příkladu několika studií prezentuje klíčové sociální kompetence pro IT pracovníky na různých pozicích, hodnocených z různých úhlů pohledu. Doplňuje tak teoretické základy o poznatky z praxe. Empirická část obsahuje výsledky realizovaného výzkumného projektu, který má za cíl zmapovat sociální kompetence u IT pracovníků. Výsledky prokázaly statisticky významné rozdíly při srovnání se standardizačním souborem. Celkem dvě sekundární škály a devět primárních škál...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis describes the topic of social competencies of IT professionals. It is divided into two parts - theoretical and empirical. The theoretical part describes competencies at a general level. It includes the definition of this term and the development of a competence-based approach. The next part speaks about components of competencies and theoretical approaches that understand competencies in different ways. Next chapter is about social competencies, their definition and specification or similarity with other concepts (for example emotional and social intelligence). There are also mentioned some theoretical approaches with an emphasis on the understanding of social competencies by U. P. Kanning. The following chapter discusses different ways of measuring social competencies with a brief description of the most frequently mentioned diagnostic methods. The theoretical part concludes with a chapter devoted to social competencies within the IT field. On the example of several studies, it presents key social competencies for IT professionals in different positions, rated from different angles. The previous information is supplemented by practical results. The empirical part contains the results of a research project that aims to map the social competencies of IT professionals. The results...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV