Zobrazit minimální záznam

The Image of Czech Beer Culture in the Media during Years 2016 and 2017
dc.contributor.advisorPodzimek, Jan
dc.creatorOtta, Marek
dc.date.accessioned2018-07-27T13:57:17Z
dc.date.available2018-07-27T13:57:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100071
dc.description.abstractThis thesis examines the media content of selected printed beer advertisements in the Czech Republic during the years 2016 and 2017. The thesis analyzes these advertisements by using multimodal semiotic analysis, particularly in terms of the three most essential modes - mode of image, mode of writing and layout. The theoretical part of the thesis mostly focuses on the theory of social semiotics and the theory of modes and multimodality, which is based on social semiotics. These theories provide the basics for the practical part of the thesis, in which there is used the method of multimodal analysis. Selected ads are subjected to a detailed analysis of semiotic modes that are consequently compared and evaluated. The thesis also concentrates on the most common themes and stereotypes related to the image of Czech beer culture in the media, which are obtained from the multimodal analysis. At the same time, the work focuses on the socio-cultural context in which the commercials take place, or on the issue of representation of men and women in these advertisements. The aim of the thesis is to bring together an overall media image of the beer culture in the Czech Republic, based on the common themes and signs that define beer advertisements in this period.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá mediální obsah vybraných tištěných reklam na pivo v Česku v průběhu let 2016 a 2017. Práce analyzuje tyto reklamy pomocí multimodální sémiotické analýzy, konkrétně tedy obsah sdělení těchto reklam z hlediska tří nejzásadnějších módů - obrazového módu, módu písma a layoutu. Teoretická část práce se nejvíce zaměřuje na teorii sociální sémiotiky a z ní vycházející teorii módů a multimodality. Tyto teorie pak poskytují základy pro praktickou část práce, jež využívá metody multimodální analýzy. Vybrané reklamy jsou podrobeny detailní analýze sémiotických módů, které jsou následně porovnány a zhodnoceny. Práce se zároveň soustředí na nejběžnější motivy a stereotypy spjaté s mediálním obrazem pivního prostředí, jež jsou na základě multimodální analýzy zpozorovány. Současně se práce zaměřuje na sociokulturní kontext, ve kterém se reklamy odehrávají, či problematiku zastoupení mužů a žen v těchto reklamách. Cílem práce je pak sestavení celkového mediálního obrazu pivní kultury v Česku na základě společných principů a znaků, kterými se reklamy v tomto období vyznačují.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectsociální sémiotikacs_CZ
dc.subjectmódycs_CZ
dc.subjectmultimodalitycs_CZ
dc.subjectmultimodální analýzacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectpivocs_CZ
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectsocial semioticsen_US
dc.subjectmodesen_US
dc.subjectmultimodalityen_US
dc.subjectmultimodal analysisen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectbeeren_US
dc.titleMediální obraz české pivní kultury v letech 2016 až 2017cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-27
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId193050
dc.title.translatedThe Image of Czech Beer Culture in the Media during Years 2016 and 2017en_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph002193450
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá mediální obsah vybraných tištěných reklam na pivo v Česku v průběhu let 2016 a 2017. Práce analyzuje tyto reklamy pomocí multimodální sémiotické analýzy, konkrétně tedy obsah sdělení těchto reklam z hlediska tří nejzásadnějších módů - obrazového módu, módu písma a layoutu. Teoretická část práce se nejvíce zaměřuje na teorii sociální sémiotiky a z ní vycházející teorii módů a multimodality. Tyto teorie pak poskytují základy pro praktickou část práce, jež využívá metody multimodální analýzy. Vybrané reklamy jsou podrobeny detailní analýze sémiotických módů, které jsou následně porovnány a zhodnoceny. Práce se zároveň soustředí na nejběžnější motivy a stereotypy spjaté s mediálním obrazem pivního prostředí, jež jsou na základě multimodální analýzy zpozorovány. Současně se práce zaměřuje na sociokulturní kontext, ve kterém se reklamy odehrávají, či problematiku zastoupení mužů a žen v těchto reklamách. Cílem práce je pak sestavení celkového mediálního obrazu pivní kultury v Česku na základě společných principů a znaků, kterými se reklamy v tomto období vyznačují.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the media content of selected printed beer advertisements in the Czech Republic during the years 2016 and 2017. The thesis analyzes these advertisements by using multimodal semiotic analysis, particularly in terms of the three most essential modes - mode of image, mode of writing and layout. The theoretical part of the thesis mostly focuses on the theory of social semiotics and the theory of modes and multimodality, which is based on social semiotics. These theories provide the basics for the practical part of the thesis, in which there is used the method of multimodal analysis. Selected ads are subjected to a detailed analysis of semiotic modes that are consequently compared and evaluated. The thesis also concentrates on the most common themes and stereotypes related to the image of Czech beer culture in the media, which are obtained from the multimodal analysis. At the same time, the work focuses on the socio-cultural context in which the commercials take place, or on the issue of representation of men and women in these advertisements. The aim of the thesis is to bring together an overall media image of the beer culture in the Czech Republic, based on the common themes and signs that define beer advertisements in this period.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990021934500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV