Proměny užívání sociální sítě Facebook v průběhu let 2009 -2017
Transformation of the usage of social network Facebook during the period of 200*9 - 2017
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100031Identifiers
Study Information System: 188846
Collections
- Kvalifikační práce [18161]
Author
Advisor
Referee
Miessler, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
27. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Online média, Digitální média, Sociální média, Sociální sítě, Facebook, Uživatelský obsah, Uživatelské chováníKeywords (English)
Online media, Digital media, Social media, Social network, Facebook, User content, User behaviorCílem diplomové práce "Proměny užívání sociální sítě Facebook v průběhu let 2009-2017" je odhalit změny v uživatelském chování na sociální síti Facebook v průběhu devíti let a následně vysvětlit jejich příčiny. Samotná výzkumná část práce je podepřena několika teoretickými východisky, která popisují rozvoj online médií a sociálních médií a zaměřují se na otázky jejich technologického, historického a sociálního vývoje. Výzkum je prováděn dvěma metodami - kvantitativní obsahovou analýzou a kvalitativní analýzou publika. Základní výzkumná otázka kvantitativní obsahové analýzy, která zní: "Změnilo se uživatelské chování na sociální síti Facebook v čase?", je podepřena celkem čtyřmi hypotézami, které navazují na základní myšlenky výchozího teoretického rámce. Základní výzkumná otázka kvalitativní analýzy publika: "Proč se podle uživatelů a uživatelek změnilo uživatelské chování na sociální síti Facebook?" poté navazuje na kvantitativní obsahovou analýzu a vysvětluje příčiny a motivace změny uživatelského chování na sociální síti Facebook.
The aim of Master's Degree Thesis "Transformation of the usage of social network Facebook during the period of 2009-2017" is to reveal changes in user behavior on the social network Facebook during the period 2009-2017 and to explain causes of those changes. The research part of this thesis is supported by several theoretical backgrounds describing the development of online media and social media and focusing on their technological, historical and social evolution. The research itself has two methods - quantitative content analysis and qualitative analysis of an audience. The main research question of quantitative content analysis "Has user behavior on social network Facebook changed in time?" is supported by four hypotheses that are built on main ideas of the theoretical framework. The main research question of qualitative analysis of an audience "Why the user behavior on social network Facebook has changed in time according to users?" builds on quantitative content analysis and explains causes and motivations of changes in user behavior on social media Facebook.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Defence status: DEFENDEDČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Defence status: DEFENDEDPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Defence status: DEFENDEDProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...