• Argumentace a manipulace v persuasivních textech 

      Hornová, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 25. 6. 2012
    • Asertivita ve škole 

      Vlášková, Jana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 13. 9. 2010
      Bakalářská práce morutoruje současnou úroveň asertivní komunikace ve škole, zaměřuje se především na komunikaci mezi žáky a učiteli. Vychází ze základních tezí asertivity a hodnotí jejich aplikace ve škole s přihlédnutím ...
    • Časoprostorové vztahy v dětském vyprávění 

      Šmídová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2008)
      Date of defense: 15. 9. 2008
      Diplomová práce se zabývá charakteristikou dětského vyprávění z hlediska vyjadřování časoprostorových vztahů. Dětské narativní texty jsou zkoumány v kontextu kognitivní a především diskurzivní lingvistiky. Východiskem práce ...
    • Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury 

      Šťastná, Kamila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)
      Date of defense: 17. 6. 2013
      AND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language ...
    • Griceův kooperační princip ve vztahu k Leechovu principu zdvořilosti 

      Belingerová, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 20. 6. 2011
      Griceův kooperační princip ve vztahu k Leechovu principu zdvořilosti Abstrakt: Cílem bakalářské práce je konfrontovat teoretické poznatky o kooperačním principu H. P. Grice a zdvořilostního principu G. Leeche s praktickými ...
    • Metafora a emoce. "Zatanči emoce" - interpretace verbálního projevu tancem 

      Hronková, Libuše (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2008)
      Date of defense: 15. 9. 2008
      Konceptualizace jazykového myšlení o emocích prostřednictvím metafor se projevila v podobě přímé souvislosti mezi prostorovými a dynamickými elementy pohybů, představovými schématy, metaforami a aspekty jejich zdrojových ...
    • Metoda zrcadlení z hlediska psychoterapeutické komunikace 

      Hlobilová, Lenka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 20. 9. 2010
      Diplomová práce pojednává o komunikační metodě zrcadlení. Vzhledem k dosavadnímu nedostatku odborné literatury o tomto tématu, je hlavním cílem obecně metodu představit a popsat její základní rysy a specifika. Předkládaná ...
    • Neverbální komunikace mužů a žen 

      Prchlíková, Klára (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 25. 6. 2012
    • Neverbální komunikace při pracovních pohovorech 

      Odobesco, Natalia (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 10. 9. 2012
      Tématem bakalářské práce je neverbální komunikace při pracovních pohovorech. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část je zaměřena na popis základních druhů neverbálních prostředků, jejich zakotvení v ...
    • Neverbální komunikace ve škole 

      Zinke, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 10. 9. 2012
    • Neverbální komunikace ve škole 

      Zinke, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)
      Date of defense: 4. 2. 2013
    • Osvojovování cizího jazyka (angličtiny) na základě mateřského jazyka (češtiny) - souvislosti s teorií dětského jazykového obrazu světa 

      Lopatová, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 19. 6. 2012
      Diplomová práce se věnuje jazykovému osvojování mateřského jazyka (češtiny) a druhého jazyka (angličtiny) v předškolním věku a na základě dostupných teorií, výsledků ilustrativního výzkumu a ročního pozorování v mateřské ...
    • Porovnání Griceových a Leechových konverzačních principů 

      Marhanová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 20. 6. 2011
      Cílem této bakalářské práce je prozkoumat kooperační princip, který postuloval Herbert Paul Grice, a princip zdvořilostní, jehož autorem je Geoffrey Neil Leech, a na základě těchto poznatků pomocí ukázek konkrétních textů ...
    • Psycholingvistický a pragmalingvistický přístup ke komunikaci žáků 1. stupně 

      Mačugová, Radka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 25. 6. 2012
    • Sémantické charakteristiky sloves v písemném projevu dětí mladšího školního věku 

      Trojanová, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 10. 9. 2012
      Bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat oblast sémantických charakteristik sloves, která užívají děti na konci mladšího školního věku ve svých písemných projevech. Podkladem pro výzkum jsou samostatné písemné práce ...
    • Specifické rysy chování a komunikace adolescentů 

      Machková, Klára (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)
      Date of defense: 17. 6. 2013
      Diplomová práce se zakládá na teoretických poznatcích z vývojové psychologie se zaměřením na období adolescence. Cílem práce je popsání specifických rysů adolescence jakožto svébytné vývojové etapy, která s sebou přináší ...
    • Státní maturita pro sluchově postižené studenty 

      Najmanová, Milena (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2008)
      Date of defense: 15. 9. 2008
      Diplomová práce seznamUje čtenáře s historií a pojetím maturitní zkoušky na školách, které poskytují úplné středoškolské vzdělání. Součástí práce jsou i dotazníky, jež mapují situaci na středních školách pro sluchově ...
    • Státní maturitní zkouška z českého jazyka pro neslyšící studenty 

      Andrejsek, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 6. 9. 2010
      Práce se v širších souvislostech zabývá maturitní zkouškou z českého jazyka prelingválně neslyšících žáků v nové koncepci státem garantované maturitní zkoušky. Na pozadí stávající podoby maturitní zkoušky z českého jazyka ...
    • Stereotypy v publicistice z hlediska persvazivní funkce 

      Kozmová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2009)
      Date of defense: 25. 5. 2009
      Tato diplomová práce si klade za úkol popsat a klasifikovat lexikální prostředky, které ve vybraných denících přispívají k utváření některých frekventovaných stereotypů, jako jsou například stereotypy národnostních menšin, ...
    • Základní charakteristiky pragmaticky orientované lingvistiky 

      Šťastná, Kamila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 28. 6. 2010
      Bakalářská práce mapuje komunikačně pragmatický obrat v lingvistice, sleduje impulzy, které vedly k pragmalingvistickým zkoumáním. V práci je charakterizována pragmaticky orientovaná lingvistika a její základní témata: ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV