• Bedřich Smetana: symfonická báseň "Tábor" 

      Šochman, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 31. 5. 2011
      Následující bakalářská práce se zabývá Smetanovou symfonickou básní Tábor z několika úhlů pohledu: V první kapitole je vyložen fenomén dějinné recepce husitství v 19. století jako úrodné půdy pro vznik řady uměleckých děl, ...
    • Hudební pole jako sociologický problém: Příspěvek k hudební sociologii. 

      Šochman, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 5. 6. 2012
      Následující teoreticky orientovaná diplomová práce z hudebně-sociologické oblasti - jež obsahuje, jak je představeno v kapitole Hudebně-sociologická zkoumání, tradičně přinejmenším dvě rozdílné discipliny: hudební sociologii ...
    • K otázce dramaturgie Kittlovy opery Bianca und Giuseppe oder Die Franzosen vor Nizza 

      Šochman, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)
      Date of defense: 6. 9. 2016
      Česká operní produkce tzv. "předsmetanovského" období představuje doposud hudebními historiky nezaslouženě opomíjené téma. Cílem této práce je zčásti splatit onen dluh, a to ukázáním Kittlovy opery Bianca und Giuseppe oder ...
    • K otázce pojetí civilizací a civilizačního vývoje v díle Jaroslava Krejčího 

      Šochman, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 23. 6. 2010
      Teoreticky zamerena prace se zabyva fenomenem civilizaci v dile ceskeho sociologa Jaroslava Krejciho. Vsima si autoni, kteri ovlivnili promysleni pojmu civilizace u tohoto badatele, zvlastni pozornost je venovana osobnosti ...
    • Praha jako evropská operní křižovatka poloviny 19. století se zvláštním ohledem na osobnost J. F. Kittla 

      Šochman, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)
      Date of defense: 20. 2. 2019
      One of the most fundamental changes of the European opera production of the so-called long 19th century - apart from the change of the music structure itself, opera dramaturgy (or poetics) and forming of stable repertoire ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV