• Barycentrické souřadnice 

      Mašatová, Zora (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 4. 9. 2014
      Záměrem v této práci je pojednat o barycentrických souřadnicích. Nejdříve se čtenář může seznámit s historií a vývojem těchto souřadnic, které jsou alternativou k souřadnicím kartézským. Úvod do problematiky barycentrických ...
    • Eukleidovské a přibližné konstrukce pravidelných mnohoúhelníků 

      Horáková, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 4. 9. 2013
    • GeoGebra ve vzdělávání matematice 

      Havelková, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 21. 5. 2012
      Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen ...
    • Korespondenční seminář M&M: mimoškolní aktivita pro nadané studenty 

      Hájková, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 21. 1. 2008
      Diplomová práce je zaměřena na jednu z možností mimoškolních aktivit matematicky nadaných studentů, tj. na řešení korespondenčního semináře. První část čtenáře seznamuje s organizací a zvláštnostmi korespondenčního semináře ...
    • Kruhová inverze a její využití 

      Vach, Petr (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 23. 5. 2011
      Cílem této práce je seznámit čtenáře se zobrazením jménem kruhová inverze. Definice tohoto zobrazení hned v úvodu a následný popis včetně důkazů všech vlastností tohoto zobrazení ve dvou rovinách, a sice syntetické a ...
    • Manhattanská metrika ve výuce na základní škole 

      Bruna, Jiří (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 4. 9. 2014
      Tato diplomová práce zkoumá možnost zařazení manhattanské metriky jako učiva na druhý stupeň základní školy a to několika způsoby. V první řadě zkoumá kurikulární dokument státní úrovně (RVP ZV) a rozebírá, ve kterých ...
    • Matematická olympiáda 

      Stehlík, Martin (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 23. 1. 2012
      Tato práce se zabývá soutěží Matematická olympiáda a je rozdělena na dva oddíly. První oddíl je zaměřen na její historii, organizační strukturu a také výsledky žáků v jednotlivých ročnících, jejich porovnání. Část tohoto ...
    • Neeuklidovské geometrie v historii matematiky a jejich využití pro současné cíle vyučování matematice 

      Štíbrová, Zuzana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 1. 6. 2009
      Tato diplomová práce se snaží shrnout téma neeuklidovských geometrií, především z didaktického hlediska. Přináší nástin jejich historického vývoje, uplatnění v praxi a popis těchto geometrií využitelný ve výuce zejména na ...
    • Osobnostní a sociální výchova v konstruktivisticky orientovaném vyučování matematiky na 2. stupni základní školy 

      Prikner, Milan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 11. 1. 2011
      Diplomová práce se zabývá využitím a zařazením průřezového tématu osobnostní a sociální výchova do konstruktivisticky orientovaného vyučování matematiky. Práce si klade dva hlavní cíle, a to popsat možnosti uplatnění ...
    • Platónská tělesa 

      Šmíd, Radek (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 10. 1. 2013
    • Pravděpodobnost pro žáky druhého stupně základních škol 

      Veletová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 22. 1. 2007
      Žáci základních škol se v běžném životě s pravděpodobností setkávají poměrně často. Chápou ji jako šanci nebo naději a umí ji různými způsoby přesně vyjádřit. Domnívám se, že pravděpodobnost by se měla v hodinách matematiky ...
    • Problem posing a problem solving v matematické soutěži 

      Patáková, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 1. 6. 2009
      Organizace matematických soutěží je důležitá pro rozvoj dovedností žáků talentovaných v matematice i pro motivaci talentovaných i méně talentovaných žáků. Matematických soutěží je velké množství a jejich průběh, cíle i ...
    • Proces tvorby úloh: Srovnání tvůrců podle úrovně zkušeností 

      Patáková, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 16. 9. 2014
      Název: Proces tvorby úloh: Srovnání tvůrců podle úrovně zkušeností Autor: PhDr. Eva Patáková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze Školitel: doc. RNDr. Jaroslav ...
    • Reálné problémy řešené kvadratickými rovnicemi 

      Hanzal, Petr (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 10. 6. 2013
      Práce obsahuje soubor praktických úloh řešených pomocí kvadratických rovnic. Cílem práce je shromáždit dostupné praktické úlohy, se kterými se mohou studenti různého věku setkat ve škole nebo v praktickém životě a vytvoření ...
    • Rozšíření pojmu shodné zobrazení na základní škole či nižším gymnáziu 

      Šrailová, Jitka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 29. 5. 2006
      Se skládáním shodných zobrazení jsem se poprvé setkala v prvním ročníku vysoké školy. Bylo to zajímavé rozšíření a propojení znalostí ze školy střední a základní, poznatky se najednou dostaly do souvislosti a získaly nový ...
    • Sebereflexe studentů učitelství matematiky 

      Štěpánová, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 22. 1. 2007
      V teoretické části předkládané diplomové práce shrnuji dosavadní poznatky o profesi učitele, uvádím současné trendy v přípravném vzdělávání učitelů (PVU). Soustředím se především na tzv. reflektivní model PVU a možnosti ...
    • Školní vzdělávací program a mimořádně nadaní žáci 

      Soukup, Matěj (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 21. 5. 2007
      Tato práce je zaměřená na tvorbu školního vzdělávacího programu základní školy nebo nižšího stupně víceletého gymnázia, který počítá s integrací jednotlivých mimořádně nadaných žáků, nebo početnějších skupin takovýchto ...
    • Volně stažitelné geometrické programy 

      Havelková, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 31. 5. 2010
      Cílem práce je základní seznámení s nejvyužívanějšími volně stažitelnými geometrickými programy GeoGebra, GEONExT a Cinderella. Důraz je kladen na jeden z těchto programů, dynamický software GeoGebra. Čtenář je seznámen s ...
    • Vybrané objekty v neeuklidovských metrikách 

      Bruna, Jiří (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 17. 9. 2012
      Tato bakalářská práce zkoumá tvar kružnice, elipsy, hyperboly a paraboly v manhattanské metrice pomocí elementárních matematických postupů. Vytváří tak materiál vhodný ke studiu této problematiky, aniž by kladla velké ...
    • Výuka inverzní funkce na střední škole 

      Votoček, Jakub (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 18. 1. 2010
      V první části diplomové práce uvádím, jaké informace o inverzních funkcích může naleznout běžný student střední školy v nejčastěji používaných učebnicích, shrnutích a sbírkách vhodných pro opakování k maturitě a pro přípravu ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV