Browsing by Advisor "Wildová, Radka"
Now showing items 1-20 of 70
-
Aktivní učení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 22. 5. 2012Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se současnými trendy ve výuce čtení. Teoretická část se zaměřuje na aktivní učení, jak ovlivňuje klima třídy, jaké požadavky klade na učitele, jaký má přínos pro žáka. Dále ... -
Aktuální metody výuky počátečního čtení (se specifickým > zaměřením na metodu SFUMATO)
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 23. 5. 2018Jako téma své diplomové práce jsem si vybrala Aktuální metody výuky počátečního čtení (se specifickým zaměřením na metodu SFUMATO). V teoretické části práce se věnuji problematice čtenářské gramotnosti v oblasti preprimárního ... -
Analyticko-syntetická metoda v modifikovaném pojetí (možnosti inovativních přístupů)
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 4. 6. 2015The dissertation thesis focuses on approaches to teaching beginning reading and writing with the specifics of the analytic-synthetic method and the possible innovations of this method. It introduces the analytic-synthetic ... -
Čtenářské strategie v předškolním vzdělávání
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Date of defense: 29. 1. 2021Cílem práce bylo objasnit, jak učitelé mateřských škol rozvíjejí porozumění dětí předčítanému textu a jak hodnotí možnost využití čtenářských strategií jako podpory porozumění dětí během předčítání. V teoretické části jsem ... -
Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)Date of defense: 15. 5. 2006Thesis on Didactical games as a means of developing reading skills in the first class, dealing with primary school educational themes, mainly the current concept of primary education reading (aim, tasks, organisations, ... -
Distanční výuka u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Date of defense: 12. 1. 2022Diplomová práce pojednává o vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část se zabývá definicemi specifických poruch učení, potřebami žáků a možnostmi reedukace jednotlivých poruch. Jsou zde definovány ... -
Establishing trust-based relationships between action research participants: A case study of teacher's collaboration to facilitate inclusive educational practices within a school setting
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)Date of defense: 5. 10. 2008The importance of trust-based relationships for the facilitation of collaboration between educational professionals is well recognised. Action research methodology also relies on collaborative relationships between its ... -
Evaluace kvality učebnic užívaných v rámci primárního školství v ČR. Vytvoření kvalitativního evaluačního rastru
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 19. 3. 2015TITLE: Evaluation of the schoolbooks used in the primary school system in the Czech Republic. Creation of a qualitative evaluation grid. AUTHOR:: Department: SUPERVISOR: ABSTRACT: KEYWORDS: Schoolbook, qualitative schoolbook ... -
Genetická metoda v současné praxi
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 15. 9. 2009Předkládaná práce se zaměřuje na téma genetické metody v současné praxi. Důležitým činitelem je rozvíjení čtenářské gramotnosti a nácviku čtení. Práce poukazuje na jednotlivé fáze čtení, tj. příprava na čtení, rozvoj sluchu ... -
Integrace dětí se specifickými poruchami učení do běžné třídy základní školy
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 19. 5. 2009Cílem mé diplomové práce je zmapování, do jaké míry jsou dnes vnímány děti se specifickými poruchami učení v dnešní společnosti. V teoretické části jsem se podrobně zaměřila na specifické poruchy učení, na jejich podobu ... -
Inter-professional Collaborations to Support Children with SEN in Preschool
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)Date of defense: 13. 8. 2010This research aims to explore inter-professional collaborations to support children with SEN in preschool. Related research findings suggest that inter-professional collaborations in support service delivery improve the ... -
Investigation into the role of Pedagogical counsellor (výchovný poradce) in the Education of Children with Special Education Needs (SEN) in the Mainstream Primary Schools of Central Prague
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 17. 8. 2009The movement for inclusive education produces number of innovations. One of this is special services coordinators (SENCOs) in the mainstream schools. When the schools start accepting the children with special education ... -
Levorucí lidé v dnešní společnosti
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)Date of defense: 18. 5. 2010Překládaná diplomová práce Levorucí lidé v dnešní společnosti nabízí pohled do minulosti, kdy se leváctví stávalo rovnocenným partnerem praváctví. Práce se zabývá tématem leváctví a pohlíží na něj z různých úhlů pohledu. ... -
Metody výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 22. 5. 2014Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z aspektů výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii. Tímto aspektem jsou metody, které jsou při výuce počátečního čtení a psaní používány. ... -
Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 4. 4. 2014Anotace: Diplomová práce s názvem Modernizace počátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ prostřednictvím metod RWCT a interaktivní tabule v teoretické části shrnuje současné pojetí výuky počátečního čtení a psaní, dále pak ... -
Modernizace ve výuce čtení a psaní na 1. stupni základní školy
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 22. 5. 2012Diplomová práce se zabývá třemi oblastmi modernizace čtení a psaní, které jsem si zvolila, protože je považuji za nejaktuálnější. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základními ... -
Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specificky zaměřených úloh
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 3. 9. 2013TITLE: Possibilities of development of the reading literacy by means of specific tasks AUTHOR: Mgr. Věra Vykoukalová DEPARTMENT: The department of primary education PedF UK Prague SUPERVISOR: doc. PaedDr. Radka Wildová, ... -
Možnosti zefektivnění výuky čtení a psaní v 1.třídě
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 19. 5. 2009Diplomová práce se zabývá možnostmi zefektivnění výuky čtení a psaní v1. ročníku základní školy. Nabízí pohled na výučování čtení a psaní v minulosti a na současné pojetí výuky počátečního čtení a psaní. Zaměřuje se na ... -
Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 22. 5. 2012Tato diplomová práce se zabývá tématem ,,Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol". První roky školní docházky jsou velmi důležité pro budoucí psychický vývoj dětí. Na 1. stupni základní školy si žáci budují základní ... -
Obsah vzdělávání na 1. stupni Základní školy
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)Date of defense: 12. 9. 2006České školství prochází počátkem 21. století významnou etapou přerodu a změn, které se dotýkají nás všech, neboť každý z nás chodil do školy a máme pocit, že problematice školství všichni rozumíme. Většina z nás má rovněž ...