• Efektivní výukové strategie 

      Starý, Karel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 2. 11. 2006
      V první části disertační práce jsm e si položili obecnou otázku, jaká výuka je efektivní, a pokusili jsme na ni najít odpověď v teoretických zdrojích. Nejdříve jsm e vymezili pojmy výuka a výukové strategie. Vycházíme z ...
    • Evaluace v evropských vzdělávacích systémech 

      Müllner, Jaroslav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 22. 5. 2013
      NÁZEV: Evaluace v evropských vzdělávacích systémech AUTOR: PaedDr. Jaroslav Müllner KATEDRA (ÚSTAV): Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání ŠKOLITEL: prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. ABSTRAKT: Práce se zabývá pojmem evaluace ...
    • Evropská identita učitele 

      Gröschlová, Andrea (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 29. 9. 2008
      Cílem disertační práce je na základě empirického výzkumu identifikovat a analyzovat nejvýznamnější faktory ovlivňující identifikaci učitelů s Evropou v současnosti, po vstupu ČR do EU. Neověřujeme tedy správnost "evropské ...
    • Faktory ovlivňující volbu školy při vstupu do první třídy 

      Skalová, Dana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 13. 9. 2012
      Resumé Diplomová práce se zabývá volbou základní školy. Jejím cílem je zjistit, které faktory ovlivňují volbu školy při vstupu do první třídy a která kritéria jsou pro rodiče nejdůležitější. Zabývá se také otázkami názorů, ...
    • Fenomén soukromého doučování jako stínový vzdělávací systém v České republice 

      Šťastný, Vít (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 12. 9. 2016
      Disertační práce se zabývá fenoménem stínového vzdělávání, který v českém prostředí dosud nebyl empiricky zmapován. Pojem stínové vzdělávání v mezinárodní literatuře zahrnuje různé formy a typy placeného soukromého doučování. ...
    • Implementation of the European dimension into the curriculum of lower secondary schools 

      Lochman, Ondřej (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 7. 10. 2009
      Tato práce analyzuje jak je evropská dimenze implementována do vzdělávacích systémů České Republiky, Německa (se zaměřením na Svobodný Stát Sasko) a Polska. Provedením empirického výzkumu si práce dává za cíl identifikovat, ...
    • Informační a komunikační technologie v realitě základní školy 

      Černá, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 29. 6. 2010
      Shrnutí OECD již v roce 2001, ve sv駑 dokumentu Learning to Change: ICT in Schools, označila za jeden z prostředků ke zlepšen�kvality a efektivity vzděl疱ac劜o procesu informačn�a komunikačn�technologie (d疝e jen ICT). ICT by ...
    • Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP 

      Horáková, Nina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 17. 5. 2011
      NÁZEV: Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP RESUMÉ: Diplomová práce se zabývá tématikou mimotřídních aktivit a jejich podporou kurikulárním dokumentům. Cílem práce je popsat, jak mimotřídní aktivity podporují školní ...
    • Nerovnosti v přístupu k terciárnímu vzdělání 

      Koucký, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 7. 10. 2009
      Celkovým cílem mé disertační práce je vytvořit teoreticky podložený, dostatečně propracovaný a nosný koncept a na jeho základě zpracovat srovnávací analýzu vývoje nerovností v přístupu k terciárnímu vzdělání v evropských ...
    • Přidaná hodnota ve vzdělávání 

      Ryška, Radim (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 7. 10. 2009
    • Příprava a realizace letního tábora 

      Horáková, Dana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 19. 5. 2009
      Ve své bakalářské práci se zabývám přípravou a realizací letního tábora. Kromě programu jsem se zaměřila na organizační přípravu, protože bez dobré přípravy a znalostí zákonů nemůžeme letní tábor ani naplánovat. Pokud ...
    • Role učitele v německé celodenní škole 

      Čapková, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 15. 9. 2011
      PAVLÍKOVÁ, J. Role učitele v německé celodenní škole. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2011. 198 s. Disertační práce. Disertační práce zkoumá roli učitele v německé celodenní škole, jako specifické ...
    • Šikana žáků na základní škole 

      Košťálová, Pavla (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 17. 1. 2006
      Hlavním cílem práce "Šikana žáků na základní škole" bylo prokázat, jaké jsou proměnné, které ovlivňují výskyt sledovaného jevu mezi dětmi vybraného vzorku. Z mnoha různých faktorů jsem vybrala: velikost obce, vzdělávací ...
    • Školní vzdělávání v Německu 

      Ježková, Věra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 29. 9. 2008
      Znalost vzdělávacích systémů vyspělých demokratických zemí je považována obecně za významnou pro srovnávací pedagogiku i rozvoj vzdělávací politiky jednotlivých zemí, a tedy i České republiky. Tato skutečnost se u nás ...
    • Vliv Boloňského procesu na české vysoké školství se zřetelem k vývoji Univerzity Karlovy 

      Šťastná, Věra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)
      Date of defense: 20. 6. 2018
      Předkládaná práce je věnována Boloňskému procesu, zejména přechodu na strukturované stu- dium. Jejím cílem je ukázat na základě dlouhodobě sledovaných kvalitativních i kvantitativních údajů, jak Boloňský proces z evropské ...
    • Výzkumná kompetence v učitelské profesi a ve vzdělávání učitelů 

      Seberová, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)
      Date of defense: 29. 6. 2006
      Současné české kurikulární reformy umožňují růst pedagogické autonomie škol a nesou tak s sebou zvýšené nároky na profesionalitu učitelů. Zavedením Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání se učitelé spolu ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV