Browsing by Advisor "Valášková Vincejová, Eva"
Now showing items 1-13 of 13
-
Administrativní zatížení v práci ředitele základní školy
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Date of defense: 31. 1. 2020This bachelor thesis with the topic "The administrative burden in the work of headmaster of the primary school" is aiming to find out, which factors of administrative management, headmasters of the primary school perceive ... -
Asistent pedagoga a vliv jeho spolupráce s učitelem na řízení učebních činností žáka
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 3. 6. 2021(česky) Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat spolupráci asistenta pedagoga a učitele při řízení učebních činností žáka jak z pohledu asistenta pedagoga, tak i učitele. V teoretické části je věnována pozornost samotnému ... -
Efektivita vzdělávacího programu Národního institutu dalšího vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Date of defense: 8. 9. 2020The diploma thesis deals with the effectiveness of the educational program of the National Institute of Further Education in Prague (National Institute of Pedagogy) from the point of view of its graduates, teaching assistants. ... -
Hiporehabilitace v pedagogické a sociální praxi jako prostředek k začleňování handicapovaných dětí do volnočasové zájmové skupiny
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022This diploma thesis aims to determine whether hyporehabilitation in pedagogical and social practice is a suitable tool of integrating handicapped children into a group. The research is divided into theoretical and research ... -
Motivace a faktory ovlivňující zapojení pedagogů do dalšího vzdělávání
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022The diploma thesis deals with the motivation for further education of pedagogical staff and the factors that influence this motivation. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part ... -
Podpora začínajícího učitele v mateřské škole
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 8. 9. 2021Bakalářská práce pojednává o podporách začínajících učitelů v mateřských školách. Cílem práce je zjistit, jaké podpory jsou nabízeny začínajícím učitelům v mateřských školách a zda je tato podpora pro začínající učitele ... -
Porovnání systémů pěstounské péče a dětských domovů v Ústeckém kraji.
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 6. 9. 2021Diplomová práce je zaměřena na rozdíly v systému péče o děti v dětském domově a v pěstounské péči. Mezi základní právo dětí v případě jejich odloučení od rodičů, které vychází z Úmluvy o právech dítěte, patří právo na ... -
Působení stresorů na studenty gymnázia při maturitní zkoušce
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 5. 9. 2022The bachelor's thesis deals with the effects of stress and stressors on grammar school students in relation to the graduation exam. The focus is also on coping strategies, that are being used by students for the sake of ... -
Spolupráce mateřské školy a rodiny
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Date of defense: 31. 1. 2020(in English): The bachelor thesis deals with the issue of cooperation between nursery school and family. The aim of the bachelor thesis is to analyze the cooperation of nursery school and family in the context of socialization ... -
Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte
Defence status: NOT DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 29. 1. 2021Anotace: "Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte" zjišťuje kvalitu spolupráce základních škol a rodin dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a její vliv na vnímání integrace či inkluze. Zkoumá rozdíly ... -
Spolupráce rodiny a školy při integraci/inkluzi dítěte
Defence status: NOT DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Date of defense: 16. 6. 2020"Family and school cooperation in child integration / inclusion" identifies the quality of cooperation between primary schools and families of children with special educational needs and its impact on the perception of ... -
Syndrom vyhoření u vychovatelů školních družin
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 6. 9. 2022The bachelor's thesis "Burnout syndrome of after-school club teachers" deals with the issue of burnout syndrome among after school club teachers. The theoretical part is focused on clarifying the concept of burnout syndrome ... -
Školní z(ne)hodnocení
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 7. 9. 2021Diplomová práce Školní z(ne)hodnocení se zabývá fenoménem hodnocení ve školním prostředí v širším smyslu. Soustředí se zejména na psychosociální souvislosti hodnotících procesů. Jedná se o kvalitativní studii zaměřenou na ...