Browsing by Advisor "Starý, Karel"
Now showing items 1-16 of 16
-
Didaktické materiály pro výuku přírodopisu u žáků s odlišným mateřským jazykem
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 26. 5. 2016Práce se zabývá vzděláváním cizinců a tvorbou didaktických materiálů pro žáky druhého stupně základních škol, kteří hovoří odlišným mateřským jazykem. Práce mapuje a porovnává přístupy ke vzdělávání cizinců v České republice ... -
Formativní hodnocení
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 21. 9. 2009Diplomová práce Formativní hodnocení pojednává o jedné z forem školního hodnocení, zaměřující se na časté, interaktivní hodnocení žákova pokroku. Po uvedení do problematiky školního hodnocení, se zabývá hodnocením z pohledu ... -
Formativní hodnocení
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 30. 5. 2016This dissertation thesis is focused on the theme of formative assessment on a secondary level of education. The aim of this thesis is to define formative assessment and to show how it is implemented to the teaching process ... -
Konzultace učitel - žák - rodič na 1. stupni ZŠ se zaměřením na poskytování zpětné vazby
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Date of defense: 7. 1. 2019Diplomová práce s názvem Konzultace učitel - žák - rodič na 1. stupni ZŠ se zaměřením na poskytování zpětné vazby pojednává o specifické roli konzultací ve vzdělávacím procesu jako formě spolupráce rodiny a školy. Cílem ... -
Korektivní zpětná vazba v písemném projevu ve výuce anglického jazyka
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 20. 6. 2018The dissertation thesis is focused on feedback on writing in English lessons, and describes its character and pupil's perception of its comprehensibility. The theoretical part defines feedback as a tool of pedagogical ... -
Markovo evangelium v českých překladech Bible
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 21. 5. 2018Resumé Tato práce se zabývá Evangeliem podle Marka sepsaným v 1. století našeho letopočtu a sledovala 3 základní cíle: vliv překladatelské činnosti na srozumitelnost textu, kvalitu čtenářského zážitku a pedagogické zásady ... -
Osobní organizace vysokoškolských studentů
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 2. 3. 2017The aim of the thesis is to explore the first-year undergraduates' strategies of self-management. The thesis contains the theoretical and empirical part. The theoretical part deals with the transformation of higher education ... -
Písemný projev z cizích jazyků a jeho způsob hodnocení v kontextu evropské jazykové vzdělávací politiky. Reliabilita hodnocení otevřených úloh na příkladu písemného projevu z německého jazyka ověřovaného maturitní zkouškou
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 15. 12. 2015This dissertation deals with the assessment of open-ended test items in the Writing Part of the Maturita Exam. The influence of the European language policy on Czech curricular documents and the conception of foreign ... -
Případová studie: zavádění prvků formativního hodnocení do výuky
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018The Diploma Thesis named Case Study: Implementing Formative Assessment into Education focuses on formative assessment and its place as well as specifics in educational reality from two perspectives - it aims at first-hand ... -
Realizace přechodu žáků na druhý stupeň po 5. a 4. ročníku
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 4. 9. 2017Práce se zabývá přechodem žáků základní školy na 2. stupeň. Teoretická část popisuje vývoj českého primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. Dále porovnává povinné vzdělávání jednotlivých evropských států a zabývá se ... -
Sebehodnocení žáků na 2. stupni vybrané základní školy
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 21. 5. 2018Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda jsou žáci 2. stupně vybrané základní školy v Praze schopni účinné sebereflexe a zda jim s budováním sebehodnotících dovedností někdo na škole pomáhá. Hlavní výzkumný problém, ... -
Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 4. 9. 2017This thesis named Verbal assessment at primary schools in the Czech Republic and in Switzerland focuses on an introduction and a comparison of verbal assessment in these two countries. The comparison is intended as a tool ... -
Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebědůvěru žáka
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)Date of defense: 25. 5. 2010Diplomová práce s názvem Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebedůvěru žáka se zabývá opravou chyby učitelem v mluveném projevu v hodinách anglického jazyka a vlivem způsobu opravy chyby na sebedůvěru žáka. ... -
Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 19. 6. 2013Diplomová práce s názvem Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ se zabývá v ČR zatím relativně málo propracovaným tématem vyučovacích stylů. Pracuje s českými i zahraničními zdroji, na základě kterých tuto ... -
Využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve 3. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 21. 5. 2018Diplomová práce pojednává o využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve třetím ročníku, které by mělo plnohodnotně sloužit k běžné diagnostice ze strany učitele a dále by mělo plnit funkci zpětné vazby pro žáka a rodiče ... -
Výukové strategie rozvíjející kompetenci k učení
Defence status: NOT DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 16. 1. 2015Práce je pokusem o představení specifické metodiky výuky žáků-cizinců, jejichž jazykové dovednosti dosud nedosahují úrovně potřebné ke zvládnutí běžné výuky na druhém stupni českých základních škol. Autorka popisuje využití ...