• Analýza mediální organizace Seznam Zprávy 

      Hodboď, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)
      Date of defense: 27. 6. 2018
      In the thesis I deal with the transformation of the media environment in the postmodern (fluid) period and the influence of these changes on the identity of the journalists. I look at the transformation of the media landscape ...
    • České a americké beauty blogy: komparativní obsahová analýza reklamního potenciálu 

      Šílová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 20. 6. 2016
      Cílem práce je srovnání českých a amerických beauty blogů z pohledu reklamy. Jsou americké beauty blogerky v komerčním využívání svých blogů dále než české? Hledání odpovědi probíhá pomocí kvantitativní obsahové analýzy a ...
    • Český policista a jeho mediální vzory 

      Sláma, Vladimír (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2006)
      Date of defense: 20. 6. 2006
    • Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny 

      Částová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 27. 6. 2016
      Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání ...
    • Divácké zvyky kvalifikovaných diváků 

      Dostál, Ivo (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2007)
      Date of defense: 26. 6. 2007
      Náš hlavní zájem se ve výzkumu, který jsme provedli a budeme popisovat, soustředil na získání vzorku, popis a interpretování určité verbální výbavy recipientů, která se vztahuje k intertextualizaci obecně záporně hodnocených ...
    • Domestikace televizního zpravodajství 

      Fišerová, Sylvie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2010)
      Date of defense: 22. 3. 2010
      Práce se zabývá tím, jak a proč jsou v rodinném prostředí užívány večerní televizní zprávy. K tomuto tématu text přistupuje z hlediska auditoriálního přístupu kulturálních studií, počítá s existencí autonomního aktivního ...
    • "Dvě ženy, dva úplně odlišné životní styly." : analýza konstruování ženské role v reality show Výměna manželek 

      Jelínková, Blanka (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2007)
      Date of defense: 25. 6. 2007
      V posledních měsících začal do českých médií pronikat nový trend televizní zábavy - formát reality show. Ve své práci se budu věnovat analýze první odvysílané série reality show Výměna manželek. Tato reality show je založena ...
    • Faktory úspěchu TV kuchařů aneb TV chefs' values 

      Burianová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)
      Date of defense: 29. 1. 2014
      There is only little attention payed to cooking shows in academic world. Mostly only mass media and public give their opinion on this topic. Due to many shows that exist and their spread, it is sufficient to concentrate ...
    • Fenomén antihrdinů v současných televizních seriálech Kvalitativní výzkum recepce seriálu Breaking Bad 

      Turnová, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 22. 6. 2016
      Diplomová práce pojednává o fenoménu antihrdinů v současných televizních seriálech. Tento fenomén pak daný text objasňuje prostřednictvím kvalitativního výzkumu divácké recepce seriálu Breaking Bad. Cílem výzkumu je porozumět ...
    • Fenomén seznamovacích reality show: hledání lásky či zábavy? 

      Vodrážka, Prokop (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)
      Date of defense: 16. 6. 2014
      Bakalářská práce popisuje fenomén seznamovacích reality show. Práce se soustředí na několik rovin, které v sobě TV Dating Shows obsahují. Za prvé se zaměřuje na pojem reality TV, tedy na obraz skutečné televize, která ...
    • Fenomén video tutoriálů na YouTube 

      Hora, Samuel (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)
      Date of defense: 31. 1. 2018
      The diploma thesis discusses the phenomenon of tutorials uploaded on the most visited server for viewing and sharing video content nowadays - YouTube. The term tutorial here is used for referring to the specific instructional ...
    • Funkce humoru v současné mediované politické debatě 

      Hacker, Pavel (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2006)
      Date of defense: 26. 6. 2006
      The work aimes at the usage of the verbal humour in mediated political debates, with stress on the temporary television debates periodically broadcasted both by the Czech commercial and public service stations. Powered by ...
    • Generační rozdíly v sociálním užití audiovizuálních obsahů 

      Karlasová, Eva (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2010)
      Date of defense: 21. 6. 2010
      Diplomová práce "Generační rozdíly v sociálním užití audiovizuálních obsahů" pojednává o problematice proměňujícího se charakteru mediálních publik, zabývá se definicí nových médií, představuje pojem re-mediace a trend ...
    • Generování významu populárního textu na příkladu českého televizního seriálu Místo nahoře 

      Fričová, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2006)
      Date of defense: 6. 2. 2006
      Televizní seriály jsou produktem populární kultury, která podle předních teoretiků kulturálních studií slouží zájmům dominantní ideologie ve společnosti. Jednou z hlavních otázek a cílů práce bude postihnout, jak populární ...
    • Hledání ontologického bezpečí v médiích 

      Šušáková, Martina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 14. 9. 2016
      Cílem práce je zanalyzovat schopnost médií, zejména nových médií, konstruovat uživatelům pocit ontologického bezpečí. Změny, které s sebou přináší nové uspořádání světa přechodem z tradiční společnosti k moderní, jsou podle ...
    • Ideologie normalizace, nebo normalizace ideologie ? 

      Hladík, Radim (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2007)
      Date of defense: 30. 10. 2007
      Tato magisterská diplomová práce si dala za úkol vyhledat v českých postkomunistických filmech o každodenním životě za normalizace ideologické techniky a obsahy, aby mohla zodpovědět výzkumnou otázku: Zobrazují, odrážejí ...
    • Ideologie normalizace, nebo normalizace ideologie? : narativní a ideologická analýza filmů o každodenním životě za "normalizace" 

      Hladík, Radim (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2006)
      Date of defense: 26. 6. 2006
      The topic of this master's degree thesis - "Ideology of the Normalization, or the Normalization of Ideology: Narrative and Ideological Analysis of Films about Everyday Life during the 'Normalization'" - is an inquiry into ...
    • Jak matky a dcery vnímají a užívají tématiku módy v ženských lifestylových časopisech 

      Šimíková, Nikola (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)
      Date of defense: 28. 6. 2016
      (abstrakt) Práce Jak matky a dcery vnímají a užívají tematiku módy v ženských lifestylových časopisech se zabývá tématem generačních rozdílů ve vnímání mediálních obsahů, konkrétně rozdílným vnímáním módy prezentované v ...
    • Kdo jsou fanoušci seriálu BBC Sherlock? 

      El Bournová, Amal (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)
      Date of defense: 27. 6. 2017
      Diplomová práce "Kdo jsou fanoušci seriálu BBC ?" se zabývá seriálem televize BBC a charakteristikou jeho českých fanoušků. Práce se nejprve zaměřuje na obraz proměny technologií a vývoj médií, které vedly ke změně chování ...
    • Koncepce studií populární hudby pro český akademický kontext - příspěvek k rozvoji českých mediálních studií 

      Pospíšil, Michal (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)
      Date of defense: 16. 9. 2013
      Populární hudbě nebylo zatím v českém akademickém prostředí, a o to méně v rámci studia médií, věnováno příliš pozornosti. Mediovaná populární hudba bývá v analýzách týkajících se role médií opomíjena a její účinek přehlížen. ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV