• Absurdní konsekvence: Beckett a Berkeley 

      Adar, Einat (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)
      Date of defense: 12. 6. 2018
      1 Abstrakt Samuel Beckett je dobře znám jako filosoficky orientovaný autor. Ve své tvorbě čerpá z řady filosofických děl, s jejichž pomocí vytváří znepokojivé obrazy a spletité texty, v nichž moderní myslitelé často spatřují ...
    • Brian Friel's Conception of Forming History and Its Implications 

      Kantorová, Aneta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 12. 9. 2011
      Cílem této bakalářské práce je analyzovat téma historie v tvorbě současného irského dramatika Briana Friela a poskytnout tak celistvý přehled o jeho postoji jak k minulosti samotné, tak k psaní prózy zasazené do určitého ...
    • Contemporary culture vs. Irishness in the plays of Martin McDonagh 

      Pichrtová, Lenka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 13. 9. 2010
      Hry irského dramatika Martina McDonagha se v posledních letech setkaly s mohutnou diváckou a kritickou odezvou. Předmětem diskuze se navzdory autorově britské národnosti nejčastěji stává jeho příslušnost k irské dramatické ...
    • "The Dead" - A critical compilation of existing interpretations 

      Fíl, Lukáš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 11. 9. 2012
      Bakalářská práce si klade za cíl zkompilovat a rozebrat několik pohledů na povídku 'Nebožtíci' ze sbírky Dubliňané (1914) od Jamese Joyce. Povídka se zde považuje za velmi vhodnou ke kreativnímu čtení a subjektivní ...
    • Fin-de-siècle Elements in Flann O'Brien's Novel The Third Policeman 

      Brymová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)
      Date of defense: 10. 9. 2014
      Práce se zabývá podobnostmi mezi románem Flanna O'Briena Třetí strážník a literaturou fin de siècle, přesněji dekadentní literaturou a literaturou rané avantgardy. Fakt, že kromě metafikce se O'Brienův román nezabývá ...
    • Folklore and myth on stage: a comparison of their use in revival and contemporary Irish drama 

      Kurz, Matouš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 11. 9. 2012
      bakalářské práce Cílem této práce je porovnání užívání mytologických a folklorních prvků v irském dramatu z doby irského národního obrození a současnosti. Jelikož téma je samo o sobě velmi rozsáhlé a jeho podrobné zpracování ...
    • Fragmentation and Disjointedness in Samuel Beckett's Plays 

      Halášková, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 12. 9. 2011
      Tato práce zkoumá různé úrovně fragmentace a nespojitosti v dramatických dílech Samuela Becketta Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days a Play. Nejdříve označí určité koncepty jako fragmentované; v souvislosti s fragmentací ...
    • Gerald MacNamara and the Northern Revival 

      Diaz, Michael (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 30. 5. 2011
      Czech Abstract Nacionalistická hnutí často využívají aspekty mytologie a historie ve svých pokusech o vytvoření nacionalistické ideologie. Prostřednictvím selekce důležitých detailů a úzkého výkladu historických událostí, ...
    • Ironické mýty a rozbité obrazy: Reflexe povstání roku 1798 v irském románu a dramatu dvacátého století 

      Markus, Radvan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 11. 9. 2012
      Irské povstání roku 1798 je společně s předcházející dekádou právem považováno za přelomovou událost ve vytváření irské národní identity. Proto nepřekvapí, že na poli historiografie i literatury dalo podnět k vzniku velkého ...
    • John Millington Synge and Irish mythology - Deirdre of the sorrows 

      Pecovová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2008)
      Date of defense: 23. 6. 2008
      Vo svojej bakalárskej práci sa zaoberám vzťahom medzi mytologickým príbehom o Deirdre and hrou Johna Millingtona Syngea Deirdre of the Sorrows. Zameriavam sa predovšetkým na aspekty ako postavy, témy a motívy, ktorými sa ...
    • The Liturgy of Revolution: Political Theory of Patrick Pearse between Catholicism and Modernism 

      Ruczaj, Maciej (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 22. 6. 2015
      Velikonoční povstání v Dublinu v roce 1916 je často popisováno s důrazem na prolínání nacionalismu a náboženské symboliky spásy skrze utrpení. Právě silná přítomnost náboženského diskurzu v odkazu lídra a hlavního ideologa ...
    • McDonaghland as a global village 

      Konárková, Michaela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2006)
      Date of defense: 8. 2. 2006
      The objective of this e-ssay is to explore various possible perspectives -of looking at Martin McDonagh's work. The author of so far six extremely successful plays premiered between the years 1996-2003 has engaged ...
    • Monologue Plays in Contemporary British and Irish Theatre 

      Pavelková, Hana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)
      Date of defense: 23. 6. 2014
      Tato práce se zabývá velmi rozšířeným trendem v současném britském a irském divadle - monologickými hrami. Jedním z důvodů vysoké obliby této úsporné dramatické formy je skutečnost, že monolog již svou podstatou představuje ...
    • Movement and stagnation in Samuel Beckett's work 

      Kudrnová, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 24. 6. 2010
      Cílem této bakalářské práce je analyzovat motiv pohybu, resp. stagnace (na fyzické i duševní úrovni) v kratší tvorbě Samuela Becketta. V jeho dramatech i próze je fyzický pohyb a nezřídka i neschopnost jej vykonávat často ...
    • The Organs of Perception and Expression in Samuel Beckett's Dramatic Works 

      Parin, Giulia (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 9. 9. 2015
      Tato diplomová práce se zaměřuje na tři divadelní hry, jejichž autorem je Samuel Beckett: Hru, Ne já a Footfalls. Ústředním tématem těchto děl je tělesnost a toto téma je rovněž spojnicí se známým a významným předmětem ...
    • The past as a leitmotif in Stewart Parker's dramatic work for stage 

      Raisová, Michaela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 14. 9. 2011
      Tato práce si klade za cíl zkoumat a pojmenovat tendence zobrazování minulosti v dramatickém díle Stewarta Parkera. Podle historika Haydena Whitea hraje při rekonstrukci historie důležitou roli míra invence. Z tohoto pohledu ...
    • (Post)Modern Inferno: Flann O'Brien's The Third Policeman between modern and medieval netherworlds 

      Ruczaj, Maciej (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2007)
      Date of defense: 19. 9. 2007
      Tématem této diplomové práce je interpretace románu irského spisovatele Flanna O'Briena The Third Policeman (v českém překladu Ondřeje Pilného Třetí strážník). Analýza se zaměřuje na motiv zásvětí / pekla, do něhož je ...
    • The Production History and Reception of Brian Friel's Dancing at Lughnasa in Irish and Czech contexts 

      Pínová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)
      Date of defense: 27. 5. 2013
      Cílem diplomové práce je porovnat irskou a českou inscenační praxi a recepci hry Briana Friela Dancing at Lughnasa / Tanec na konci léta, nepochybně jedné z jeho nejslavnějších a nejúspěšnějších her. Po více než zdařilé ...
    • The Reception of Irish Literature and Drama in Czech Translation 

      Laurincová, Alžběta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)
      Date of defense: 24. 5. 2016
      1 Abstrakt Hlavní téma této práce je představení problematiky českých překladů irské literatury, publikované v českých zemích v letech 1945 - 2014. Autorka této práce poskytuje seznam autorů, kteří byli v tomto období v ...
    • Samuel Beckett: the process of impoverishment in his theatre plays 

      Kmoníčková, Vendula (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 8. 2. 2011
      Zatímco rané hry Samuela Becketta jsou běžně řazeny k Absurdnímu divadlu, jeho pozdní hry bývají označovány jako minimalistické. Vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma směry neexistuje přímý vztah, nebyly ještě zkoumány ve ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV