• (A)pollonia 

      Dlouhý, Petr (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)
      Date of defense: 20. 6. 2016
      Tato bakalářská práce si vzala za téma analýzu jedné z nejikoničtějších inscenací současného polského divadla, (A)pollonie od režiséra Krzystofa Warlikowského. Práce je zaměřená na rozboru textových pramenů, z nichž vychází ...
    • Co je zač český operní divák? 

      Řeháková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 13. 9. 2010
      Bakalářská práce zpracovává sociologicko-marketingový výzkum o českých operních divácích, který provádí Jednota hudebního divadla s podporou grantu Ministerstva kultury ČR ve všech operních domech v České republice. Snaží ...
    • Čínská inspirace v divadelní tvorbě Bertolta Brechta 

      Janoušková, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 10. 9. 2012
    • Divadlo dle Stefana Hulfelda 

      Kunčarová, Helena (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 15. 6. 2015
      Předkládaná diplomová práce se věnuje teatralitě, jak ji na základě svého bádání definuje švýcarský teatrolog Stefan Hulfeld. Práce se snaží představit Hulfeldova bádání, která jsou založena na studiu dobových dokumentů, ...
    • Dílo Henrika Ibsena v režii Jana Nebeského 

      Pártlová, Magdalena (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 7. 9. 2015
      Tématem této bakalářské práce je podrobná analýza tří inscenací Ibsenových dramat - Přízraků, Divoké kachny a Arnie má problém (Když my mrtví procitneme), které nastudoval Jan Nebeský, jeden z nejosobitějších současných ...
    • Dramatizace větších epických celků určené dětskému herci 

      Hrnečková, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 12. 9. 2011
      Diplomová práce analyzuje dramatizace větších epických celků, které se objevily na českých celostátních (popř. krajských) přehlídkách dětského divadla po roce 1989. Po charakterizaci úlohy dramatického textu v divadle ...
    • Farm in the Cave--a Laboratory Theatre 

      Mogilnicka, Krystyna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 22. 9. 2015
      Resumé Disertace Farma v jeskyni - divadlo laboratoř prezentuje Mezinárodní divadelní studio Farma v jeskyni Viliama Dočolomanského v kontextu diskurzu "divadel laboratoří". První část práce zkoumá koncept divadla ...
    • Fenomén Les Misérables - Bídníci: Nejdéle uváděný muzikál na světě 

      Pacasová, Veronika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)
      Date of defense: 11. 9. 2017
      7 Abstract: In my bachelor thesis I focus on several points of view within the musical phenomenon Les Miserables. I describe it's history in France, England and Czechoslovakia. I analyze final musical dramatization from ...
    • Istvan Kantor: portrét performera 

      Vlčková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)
      Date of defense: 3. 2. 2015
      Cílem této magisterské práce je představit jednoho ze zakládajících členů neoistické skupiny, kontroverzního multimediálního performera Istvana Kantora. Práce se snaží zasadit Kantorovy aktivity do širšího historického, ...
    • Jitka Smutná, Jan Vlasák - herecká a pedagogická metoda 

      Balonová, Izabela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 21. 9. 2010
      Tato práce je studií zabývající se hereckou a pedagogickou metodou dvou významných českých herců, Jitky Smutné a Jana Vlasáka. Na základě vybraných rolí jsem se pokusila dospět k tomu, jakým způsobem oba herci přistupují ...
    • Mezidruhové transplantace embryonálních zárodečných buněk u ryb 

      Fučíková, Michaela (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016)
      Date of defense: 8. 9. 2016
      Primordiální gonocyty (PGC), jsou embryonální zárodečné buňky, tedy prekurzory spermií a vajíček. Tyto buňky lze identifikovat, izolovat, pěstovat v buněčných kulturách, dlouhodobě uchovávat zamražené v tekutém dusíku a ...
    • Muzikál Fantom opery a jeho postavení na pražské muzikálové scéně 

      Jirsová, Jitka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)
      Date of defense: 11. 9. 2017
      This bachelor thesis named Musical The Phantom of the Opera and its Position on the Prague Musical Scene presents the history of one of the world's most successful musicals, focusing on its first Czech production at Prague's ...
    • Podoby současné post-dramatické tvorby mladých umělců-performerů 

      Špačková, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 13. 9. 2010
      Tato bakalářská práce se zabývá především porovnáním dvou historických etap umělecké činnosti na pomezí divadla a výtvarného umění na území České Republiky. Snaží se nalézt konotace mezi tvorbou vybraných pražských umělců ...
    • Poetika diela Mariny Carr 

      Hladká, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)
      Date of defense: 13. 9. 2016
      Predmetom tejto diplomovej práce írska dramatička Marina Carr (1964) a poetika jej kľúčového diela, takzvanej Midlandskej trilógie. prostredníctvom troch kľúčových dramatických textov jej tvorby. Maja, Portia Coughlanová ...
    • Post-koloniální adaptace shakespearových her 

      Hlaváčková, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)
      Date of defense: 4. 2. 2010
      Tato diplomová práce se zabývá analýzou tří adaptací Shakespearových her v postkoloniálních zemích, jako je Kanada, Trinidad a Tobago a Jihoafrická republika. Trojice her je zkoumána v historickém a kulturním kontextu ...
    • Prosazování inspiračních zdrojů asijského divadla ve tvorbě Jiřího Frejky 

      Burešová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)
      Date of defense: 5. 9. 2018
      Traditional Asian theatre genres have fascinated western audiences since the end of the 19th century. In my thesis, I focused on the means by which Jiří Frejka, a leading representative of Czech avant- garde theatre, dealt ...
    • Revue z bedny 

      Holbeinová, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)
      Date of defense: 12. 9. 2017
      The aim of this diploma thesis is to make available and analyze the production called Revue from the Case, which premiered on the experimental stage of the State Theatrical Studio Prague on March 25, 1968. This premiere ...
    • Režijní postupy Yoshi Oidy v inscenacích Smrt v Benátkách a Ideomeneo 

      Vlčková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)
      Date of defense: 13. 9. 2011
      Bakalářská práce se zabývá režijní tvorbou japonského herce, režiséra a pedagoga herectví Yoshi Oidy ve dvou inscenacích, které režíroval v Praze, Smrt v Benátkách ve Státní opeře Praha a Idomeneo ve Stavovském divadle. ...
    • Role diváka během velké divadelní reformy 

      Vodehnalová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)
      Date of defense: 10. 9. 2012
      Práce se věnuje roli a pozici diváka v období velké divadelní reformy. Uvádí fenomén diváka do historických souvislostí a mapuje jeho nové postavení a proměny, jimiž na přelomu 19. a 20. století procházel. Popisuje ...
    • Študentské divadlo Karla Horáka 

      Repická, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)
      Date of defense: 9. 9. 2013

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV