• Budování čtenářsky podnětného prostředí ve vybrané mateřské škole 

      Defence status: DEFENDED
      Svačinová, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)
      Date of defense: 8. 1. 2019
    • Children's books from the Baobab publishing house for pre-schoolchildren and their role in the development of the reading literary 

      Defence status: DEFENDED
      Smutná, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)
      Date of defense: 29. 5. 2018
      The aim of this diploma thesis is to describe the uniqueness of the Baobab publishing house books for pre-school children and to find out what is the opinion of parents and pre- school teachers on selected books from this ...
    • Co čteme dětem předškolního věku doma a v mateřské škole 

      Defence status: DEFENDED
      Kubecová, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)
      Date of defense: 30. 5. 2017
      Cílem diplomové práce je zjistit, jaké knihy čtou předškolním dětem rodiče a učitelky mateřských škol. Teoretická část vymezuje čtenářskou pregramotnost a předškolní věk, zabývá se setkáním s knihou v rodině a v mateřské ...
    • "Co se děje pod zemí" aneb Projekt na rozvoj souvislého vyjadřování a podporu porozumění předčítanému textu dětí předškolního věku 

      Defence status: DEFENDED
      Zyklová, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)
      Date of defense: 30. 5. 2017
      Diplomová práce se zabývá rozvojem souvislého vyjad ování a porozum ní p ed ítanému textu d tí p edškolního v ku. Teoretická ást práce je v nována vývoji e i, souvislému vyjad ování, tená ské pregramotnosti, pohádkám a ...
    • Co si děti vyprávějí při výtvarných činnostech? 

      Defence status: DEFENDED
      Švandrlíková, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)
      Date of defense: 7. 9. 2021
      Bakalářská práce pojednává o vzájemné komunikaci dětí předškolního věku v mateřské škole při výtvarných činnostech, jejich sdílení pocitů, nadšení z tvoření. Cílem práce je popsat komunikaci dětí během záměrně vybraných ...
    • Čtenářské kostky a jejich role v rozvoji čtenářské pregramotnosti 

      Defence status: DEFENDED
      Waldaufová, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)
      Date of defense: 17. 9. 2018
      This thesis focuses on work with reading cubes and with game named Story Cubes. It deals with possibilities how to use it to support reading literacy, understanding of text and speech development of pre-school children. ...
    • Čtenářské strategie jako podpora porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku 

      Defence status: DEFENDED
      Rybárová, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 23. 5. 2016
      Cílem práce bylo prokázat, že čtenářské strategie jsou vhodnou metodou pro podporu porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem se věnovala vymezení pojmu čtenářská pregramotnost, její ...
    • Čtenářské strategie v rozvoji čtenářské pregramotnosti: případová studie na české a slovenské škole 

      Defence status: DEFENDED
      Orošová, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)
      Date of defense: 11. 9. 2017
      The aim of the Master's thesis was to evaluate the level of access of kindergartens in the Czech Republic and Slovakia to the development of reading literacy, and the concrete use of reader strategies by nursery teachers. ...
    • Čtenářský koutek a jeho role v rozvoji čtenářské pregramotnosti 

      Defence status: DEFENDED
      Vohralíková, Zuzana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 23. 5. 2016
      Práce je založena na kvalitativní výzkumné činnosti, ve které byla využita metoda vícečetné případové studie na záměrně vybraných mateřských školách. Hlavní náplní práce je zorientování se v základních teoretických ...
    • Dětské čtenářství na 2.stupni základní školy 

      Defence status: DEFENDED
      Staňková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)
      Date of defense: 6. 9. 2021
      The diploma thesis is focused on the condition of contemporary teenage reading. It ascertains the basic attributes of the chosen basic school pupils' reading. The thesis occupies with characteristic signs of pupil's reader's ...
    • Dětské knihovny v mateřských školách a jejich využití 

      Defence status: DEFENDED
      Míková, Martina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)
      Date of defense: 14. 1. 2020
    • Dětské knihovny v mateřských školách: možnosti, limity a výzvy 

      Defence status: DEFENDED
      Švejnohová, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)
      Date of defense: 11. 9. 2017
      Diplomová práce vychází z tvrzení, že využití dětské knihovny v mateřské škole není dosud v ČR systematicky zpracováno, ačkoliv z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je patrné, že existence dětské knihovny v mateřské škole ...
    • Dětský čtenář a dětský básník pohledem současných oceněných básnických děl 

      Defence status: DEFENDED
      Perglerová, Jitka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)
      Date of defense: 3. 6. 2020
      The presented diploma thesis maps the situation of contemporary child's reading. It deals with the factors which form the child reader externally (especially family, school and libraries, or the projects supporting child's ...
    • Distanční vzdělávání z pohledu pedagoga na 1. stupně ZŠ 

      Defence status: DEFENDED
      Malá, Alexandra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)
      Date of defense: 7. 9. 2021
      Tato diplomová práce se zabývá současným stavem distančního vzdělávání na 1. stupni ZŠ konkrétní škole ve 4. a 5. ročníku v období školního roku 2020/2021. Stěžejní část představuje struktury řízení distančního vzdělávání ...
    • Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti 

      Defence status: DEFENDED
      Sedláčková, Magdaléna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)
      Date of defense: 14. 9. 2016
      Diplomová práce Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti sleduje nejprve v teoretické části charakteristiky dítěte předškolního věku a jeho možnosti. Dále uvádí, jakými způsoby je možné a ...
    • Dítě v předškolním věku a příběh 

      Defence status: DEFENDED
      Šťastná, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)
      Date of defense: 28. 5. 2019
      Tato práce se zabývá rozvojem čtenářské pregramotnosti a práci s příběhem u dětí v předškolním věku. V teoretické části se věnuje pojmům jako je předškolní věk, kde popisuje jednotlivé oblasti vývoje a jeho zákonitostí, ...
    • "Domov" pohledem učitelů mateřských škol a dětí předškolního věku a zprostředkování tohoto tématu dětem v mateřské škole prostřednictvím knih 

      Defence status: DEFENDED
      Sedláčková, Dominika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)
      Date of defense: 19. 1. 2021
      Tato diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu domova a jeho podob dětem v mateřské škole metodou práce s knihou. Cílem této práce je vybrat vhodné knihy, které nabízejí různé podoby domova, ať už v tradiční, či ...
    • Důkaz o učení při literární výchově v 5. ročníku základní školy 

      Defence status: DEFENDED
      Vávřeová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)
      Date of defense: 4. 6. 2020
      The diploma thesis deals with the topic of assessment, introduction of formative evaluation in literature environmental education at grades 5 of elementary school. It focuses on linking the assessment of outcomes of pupils ...
    • Formativní hodnocení v přírodovědných předmětech na úrovni ISCED 2 a 3 

      Defence status: DEFENDED
      Sobotková, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)
      Date of defense: 7. 9. 2020
      Diplomová práce se zaměřuje na formativní hodnocení v přírodovědných předmětech, a to zejména předmětů biologie a chemie na úrovni ISCED 2 a 3. Cílem práce je přiblížit formativní hodnocení jako takové a představit návrhy ...
    • Hravé vstupy do žánru pohádky u dětí předškolního věku 

      Defence status: DEFENDED
      Skálová, Kristýna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)
      Date of defense: 20. 1. 2020
      Diplomová práce se zabývá uvedením předškolního dítěte do žánru pohádky. Cílem práce je promyslet, realizovat a reflektovat činnosti, které uvádějí děti předškolního věku do žánru pohádky, vedou je k rozvoji slovní zásoby ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV