• Agrese v zařízeních ústavní péče pro osoby s mentálním postižením 

      Kurzová, Gabriela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 6. 2. 2013
      Problematika agresivity v zařízeních ústavního typu, které pečují o osoby s mentálním postižením, bývá tradičně nahlížena jako výhradní problém osob s mentálním postižením. V této práci se snažím ukázat, že k problematice ...
    • Analýza písemného projevu žáků vyučovaných analyticko-syntetickou metodou a genetickou metodou v průběhu prvního ročníku 

      Veverková, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 19. 9. 2011
      Tato diplomová práce je zaměřena na písařské dovednosti ve výuce počátečního čtení a psaní v průběhu první třídy základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje vývoj písma ...
    • Analýza testu školní připravenosti v kontextu vývoje dětí na konci předškolního věku 

      Myšková, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 24. 1. 2007
      The thesis concerns various screening procedures applied on pre-school children with regard to their readiness to the school-entry. The chapters with theoretical basis mainly examine children's abilities and skills, like ...
    • Analýza zkoušky čtení u žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou metodou 

      Barešová, Pavlína (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 31. 5. 2010
      Gramotnost, jako znalost psané formy jazyka, má v dnešní společnosti zcela zásadní význam pro běžné a úspěšné fungování ve společnosti. Umět číst a psát je dnes spíše nutnost a samozřejmost, než mimořádná dovednost. ...
    • Cizojazyčná způsobilost žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka na základní škole 

      Špačková, Klára (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 22. 6. 2011
      Disertační práce se zbývá problematikou cizojazyčné způsobilosti a dílčích cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka. První část práce popisuje základní ...
    • Copingové strategie osobních asistentek 

      Bučková, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)
      Date of defense: 9. 1. 2019
      Práce osobních asistentů patří mezi pomáhající profese s vysokou mírou stresu a při jeho dlouhodobém působení v nevhodných pracovních podmínkách se u asistentů může rozvinout syndrom vyhoření. V teoretické části práce ...
    • Čtení adolescentů se specifickými poruchami učení 

      Břečková Chalupová, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 25. 9. 2012
      Disertační práce je zaměřena na problematiku čtení u adolescentů se specifickými poruchami učení. V teoretické části práce popisuje základní teoretická východiska problematiky čtení, přístupu ke specifickým poruchám učení, ...
    • Čtení u žáků s Aspergerovým syndromem 

      Štarková, Monika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 5. 9. 2014
      Bakalářská práce si klade za cíl zmapování porozumění čtenému textu u žáků s Aspergerovým syndromem navštěvujících 1. stupeň základní školy. Pro šetření jsou užity tři testy, kterými jsou test naslouchání, test čtení a ...
    • Děti s vývojovými obtížemi ve smyslu budoucích potíží ve čtení a psaní 

      Černá, Michaela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)
      Date of defense: 3. 6. 2010
    • Dítě s ADHD v mateřské škole ve vztahu k pedagogovi 

      Beranová, Klára (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 21. 5. 2008
      The thesis consider a characteristic attributes of attention deficit hyperactivity disorders and attention deficit disorders (ADHD/ADD), their origin and typical manifestations. Thesis tries to find the best method of ...
    • Dítě s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole 

      Tuhá, Michala (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 27. 5. 2014
      Diplomová práce se zabývá dětmi s narušenou komunikační schopností, které jsou vzdělávány v běžné mateřské škole. K realizaci výzkumného šetření byl vybrán výzkumný vzorek v podobě pěti dětí s narušenou komunikační schopností, ...
    • Dospělí lidé s mentálním postižením a náročné životní situace 

      Šveráková, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)
      Date of defense: 22. 5. 2007
      Tématem práce jsou náročné životní situace u dospělých lidí s mentálním postižením. Teoretická část této práce obsahuje uvedení do problematiky náročných životních situací, identifikaci a popis těchto situací u většinové ...
    • Faktory ovlivňující vývoj sourozeneckého vztahu z pohledu zdravého sourozence dítěte s postižením 

      Soukupová, Marie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)
      Date of defense: 2. 6. 2011
      Tato bakalářská práce se zabývá percepcí sourozeneckého vztahu z pohledu zdravého sourozence dítěte s mentálním postižením. První část této práce pojednává o sourozeneckém vztahu jako součásti systému rodiny, upozorňuje ...
    • Funkcionalita a problémy v psaní u žáků Comenia Script (v etapě upevněného čtení) 

      Kučerová, Olga (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 8. 9. 2014
      Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice písma Comenia Script u žáků třetích tříd základních škol. Práce je tradičně rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována škoní výuce ...
    • Funkcionalita a problémy v psaní u žáků třetích tříd 

      Kubín, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)
      Date of defense: 8. 9. 2014
      Písmo a písemný projev je nedílnou součástí naší kultury a civilizace. Jedná se o významnou a nepostradatelnou dovednost, která z nás dělá plnohodnotného člena společnosti. Při osvojování této dovednosti mohou vznikat dílčí ...
    • Individualizovaný přístup k žákovi na počátku vzdělávání jako prevence školních obtíží 

      Mrázková, Andrea (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)
      Date of defense: 12. 9. 2012
      Cílem této diplomové práce je zjistit a představit, jak nahlížejí učitelé 1. tříd na možnosti realizace individualizovaného přístupu z hlediska prevence školních obtíží. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena metoda ...
    • Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD? 

      Vašátková, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)
      Date of defense: 14. 9. 2009
      V této diplomové práci s názvem Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD se zaměřuji na konkrétní problémy dětí s ADHD, jejich spolužáky, rodiče a učitele a snažím se zjišťovat, jakým způsobem je možné dětem s ...
    • Jazykové uvědomování u dětí na počátku školní docházky 

      Votrubová, Alena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)
      Date of defense: 14. 9. 2015
      Diplomová práce se věnuje sledování jazykového uvědomování u dětí 1. a 2. ročníků základní školy a to v obou metodách čtení, jak analyticko-syntetické, tak genetické metodě čtení. V rámci teoretické části práce je provedena ...
    • Kresba předškolních dětí očima rodičů 

      Nováková, Pavlína (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)
      Date of defense: 21. 6. 2013
      Bakalářská práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí očima rodičů. Cílem práce je zjistit, zda se rodiče zajímají o kresbu svého dítěte, zda mají doma nějaké pomůcky k výtvarným činnostem, zda věnují dostatečnou pozornost ...
    • Kresebný projev dětí vyrůstajících v dětském domově 

      Šeflová, Pavlína (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008)
      Date of defense: 19. 5. 2008
      The theme of my diploma theses is "drawings of pre-school aged children in children's home". The main aim was to find out what are the drawing specificities of children living in children's home and find out differences ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV