• Diskurzivní analýza "Mamet speaku": promítání moci do jazyka a jeho limity 

      Defence status: DEFENDED
      Skřivanová, Martina (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)
      Date of defense: 12. 2. 2015
      This master's thesis analyses the following plays by contemporary American playwright, David Mamet: Oleanna (1992) and Glengarry Glen Ross (1983). The thesis deals with the discourse that was used and the question of the ...
    • Hračka jako sociokulturní fenomén televizní reklamy (mediální konstrukce produktu) 

      Defence status: DEFENDED
      Kyselá, Daniela (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2014)
      Date of defense: 14. 2. 2014
      Tato diplomová práce se zaměřuje na téma mediální konstrukce "hračky jako produktu" v televizních reklamních spotech. Hlavním důvodem pro výběr tohoto tématu je zmapování způsobů mediální konstrukce hračky v televizní ...
    • Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci 

      Defence status: DEFENDED
      Macháček, Roman (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2016)
      Date of defense: 23. 9. 2016
      In this thesis we will focus on the concept of the influence of mass media and the Internet on human society, due to the development of the media from the first half of the twentieth century to the present time. The aim ...
    • Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci 

      Defence status: NOT DEFENDED
      Macháček, Roman (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2016)
      Date of defense: 29. 1. 2016
      The diploma thesis deals with the issue of communication in the mass media in terms of constructing the media reality and in terms of the relationship between media, politics and the public. The work is devoted to the ...
    • Marketingová komunikace v performativním umění 

      Defence status: DEFENDED
      Hájková, Eliška (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2014)
      Date of defense: 14. 2. 2014
      The diploma thesis focuses on marketing communications in performing arts. In particular, it concentrates on poster advertising of the Divadlo na Vinohradech. Marketing in art is specific because it must adapt to the ...
    • Móda - prostriedok prezentácie rešpektu a uznania 

      Defence status: DEFENDED
      Hrubalová, Zuzana (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 7. 2. 2013
      Diplomová práca Móda - prostriedok prezentácie re pektu a uznania pojednáva o móde - odeve ako o prostredníkovi pri prezentovaní re pektu a vydobýjaní uznania v zamestnaní mojich respondentov. Sna í sa ukáza , aký význam ...
    • Mystifikace a intertextualita ve hrách Divadla Járy Cimrmana 

      Defence status: NOT DEFENDED
      Černá, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2016)
      Date of defense: 23. 9. 2016
      This Diploma thesis deals with the plays of the Divadlo Járy Cimrmana. I will use description and explanation to examine the influence of mystification, intertextuality and comicality on the success of this Prague theatre. ...
    • Mystifikace a intertextualita ve hrách Divadla Járy Cimrmana 

      Defence status: DEFENDED
      Černá, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2018)
      Date of defense: 2. 2. 2018
      1 Abstract In my diploma thesis I deal with the concept of the Jára Cimrman Theater. Using description and explanation, I examine the influence of mystification, fictional worlds, intertextuality, and special effects of ...
    • Narace a rétorika v krimi filmech 

      Defence status: DEFENDED
      Majtánová, Martina (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2017)
      Date of defense: 2. 2. 2017
      The thesis Narration and Rhetoric in Crime Films is conceived as a formal analytical case study, which examines the object of legal movies, their genre specifics and narrative differences between detective stories and ...
    • Obchodní centrum, utopie naší doby. Rozbor designu a uspořádání prostoru obchodního centra 

      Defence status: DEFENDED
      Růžičková, Klára (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)
      Date of defense: 12. 2. 2015
      Ve své diplomové práci se zabývám změnou vztahu člověka ke světu, k objektům, kterými se obklopuje, důvody neustálé spotřeby, reklamou a motivací k nakupování v prostoru obchodního centra. Vycházím z myšlenek Jeana ...
    • Podoby klaunství: smích jako intertextualita a transgrese 

      Defence status: DEFENDED
      Benešová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2017)
      Date of defense: 16. 6. 2017
      Submitted thesis follows up clowning as phenomenon that can be approached in different ways and understood from different points of view. The perspective depends on a theoretical base and methodological tools, including a ...
    • Postmodernismus a marketing. Komunitní marketing 

      Defence status: DEFENDED
      Josková, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2014)
      Date of defense: 19. 9. 2014
      Tato diplomová práce je zaměřena na vymezení termínu postmoderní marketing, jako oblasti v marketingové literatuře, jehož cílem je inovativní adaptace marketingových strategií na specifické proměny společnosti a chování ...
    • Product placement v českém filmu 

      Defence status: DEFENDED
      Šťastná, Hana (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 25. 9. 2013
      This thesis deals with product placement in Czech cinematographic work as a specific way of presentation branded product. From a few points of view consumer aesthetics, semiotics of cinema and marketing semiotics is explored ...
    • Role symbolu v mediální komunikaci 

      Defence status: DEFENDED
      Pečenková, Jana (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2014)
      Date of defense: 14. 2. 2014
      My thesis is devoted to the topic of symbols in media messages. I choose this topic mainly because I work in media communication, specifically in the field of public relations, and that is why I wanted to focus on the area ...
    • Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks 

      Defence status: NOT DEFENDED
      Gundová, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2016)
      Date of defense: 16. 2. 2016
      This thesis focus on semiological analysis of selected corporate logo. Logos are part of the corporate identity and they are surrounding us all the time. Logo is visual identity of brand. Our society is overloaded with ...
    • Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks 

      Defence status: NOT DEFENDED
      Gundová, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)
      Date of defense: 24. 9. 2015
      Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logá ako súčasť firemnej identity nás neustále obklopujú. Naša spoločnosť je presýtená logami, a preto musí byť logo vytvorené tak, aby bolo dobre zapamätateľné, ...
    • Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks 

      Defence status: DEFENDED
      Gundová, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2016)
      Date of defense: 23. 9. 2016
      Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logo je vizuálnou identitou spoločnosti. Vizuálna identita je súčasťou firemnej identity. Logo je spojením grafického umenia a marketingových stratégii. ...
    • Sémiotika a ideologie v politickém marketingu: Analýza vybraných volebních kampaní 

      Defence status: NOT DEFENDED
      Macháček, Roman (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2015)
      Date of defense: 24. 9. 2015
      V diplomové práci se budu věnovat verbálním a vizuálním projevům vybraných volebních kampaní. Především kampaní Baracka Obamy a Andreje Babiše, zvolených na základě výrazných podobností, ale i konkurenčních kampaní Karla ...
    • Sémiotika divadelního prostoru 

      Defence status: DEFENDED
      Krátká, Denisa (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2014)
      Date of defense: 19. 9. 2014
      Práce se zabývá divadlem jako specifickou estetickou formou spojující vizuální a akustický přenos informací v rámci zvláštního komunikačního modelu. Teorií divadla, které je samostatným a soběstačným uměleckým útvarem ...
    • Sémiotika místa prodeje a merchandising produktu 

      Defence status: DEFENDED
      Plecitá, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2013)
      Date of defense: 25. 9. 2013
      Diplomová práce Sémiotika místa prodeje a merchandising produktu se zaměřuje na studování prostoru jako sémiotického fenoménu. Prostor zde bude analyzován z hlediska klíčových pojmů, jako je orientace a identifikace. Práce ...

      © 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

      Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

      Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

      DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
      Theme by 
      @mire NV