Browsing by Advisor "Jirotková, Darina"
Now showing items 1-20 of 31
-
Budování aritmetické triády ve dvou matematicko-didaktických prostředích: "Sousedé" a "Barevné trojice"
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 10. 1. 2012Diplomová práce se věnuje budování matematického schématu aditivní triády u žáků 1. stupně ZŠ pomocí dvou matematicko-didaktických prostředí "Sousedé" a "Barevné trojice", která se vyskytují v učebnicích matematiky, jež ... -
Cesty a strategie žáků 10-12letých při řešení vybraného typu slovních úloh
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 2. 9. 2014Název: CESTY A STRATEGIE ŽÁKŮ 10-12 LETÝCH PŘI ŘEŠENÍ VYBRANÉHO TYPU SLOVNÍCH ÚLOH Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na problematiku vybraných slovních úloh, které dělají všeobecně žákům problémy při jejich řešení. V ... -
Děda Lesoň jako motivační výukové prostředí pro hospitalizované a nemocné děti
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010)Date of defense: 20. 5. 2010Diplomová práce se zabývá použitím sémantického aritmetického prostředí "Děda Lesoň" při experimentální výuce nemocného dítěte. Prvním cílem práce bylo ověřit motivační sílu tohoto prostředí. Za tímto účelem byl realizován ... -
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)Date of defense: 17. 5. 2007Cílem diplomové práce je představit geometrickou hru s tělesy jako didaktický prvek do výuky prostorové geometrie. Aktivita je možnou alternativou, jak dle platných školských norem zprostředkovat žákům vstup do světa ... -
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých ... -
Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 20. 1. 2014Název: Didaktické prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů Abstrakt: Hlavním cílem práce je zavedení nového didaktického matematického prostředí, které by bylo atraktivní zejména pro žáky 2. a 3. stupně, ale také ... -
Hry v geometrii 1. st. ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Date of defense: 18. 5. 20225 Abstract This diploma thesis is called The Games in Primary School Geometry and it describes the benefits of the games in teaching geometry as a teaching method for acquiring and strengthening geometric knowledge. The ... -
Jak žáci prvního stupně rozumí termínům o tělesech
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Date of defense: 23. 5. 2011Název: Jak žáci prvního stupně rozumí termínům o tělesech Abstrakt: Hlavním cílem práce je získat první zkušenosti s přípravou, realizací, evidencí a analýzou experimentů v oblasti didaktiky matematiky. Práce se skládá ze ... -
Kognitivní procesy při taktilním vnímání geometrických těles nevidomými žáky
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 5. 6. 2013OF THE THESIS The topic of this thesis is to study the cognitive processes (especially perception, imagination and thinking) of blind pupils through experiments with geometric objects. Tools of the experiment are four tasks ... -
Komparace řešitelských strategií matematických úloh žáků 1. st. ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 14. 1. 2016Cílem této diplomové práce je popsat úlohu pojetí výuky zejména v oblasti matematiky a porovnat řešitelské strategie matematických úloh žáků I. stupně ZŠ, jež jsou vedeni odlišnými přístupy. V teoretické části se zaměřuji ... -
Komunikační hra s tělesy jako cesta k vytváření geometrických představ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007)Date of defense: 17. 5. 2007Tato práce se zabývá prostorovou představivostí dětí mladšího školního věku. Provedený experiment sleduje taktilní manipulaci při vyloučení zraku a schopnost komunikovat hmatový vjem druhému člověku. Práce je teoreticky ... -
Kritická místa matematiky na 1. st. ZŠ vyučované Hejného metodou
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Date of defense: 27. 5. 2021The thesis on "Critical places at the first stage of primary school in the teaching of mathematics by the Hejný method" focuses on the problematic places of the Hejný method, which make it difficult for teachers and ... -
Krychlové stavby v geometrii na 1. st. ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Date of defense: 5. 1. 2011Tato diplomová práce je věnována krychlovým tělesům a jejich využití v geometrii na 1. st. ZŠ, a to především z hlediska cíleného rozvíjení prostorové představivosti dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena ... -
Mimovýukové matematické aktivity jako nástroj hledání cest ke konstruktivistickému přístupu k vyučování
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006)Date of defense: 16. 5. 2006A b s tr a ct The thesis f ocuses on af ter school mathematical activities w hich may help the teacher to improve his education style. A notice board mathematical competition and a maths study g roup both named Ematika are ... -
Nástroje pro budování vlastní edukační strategie
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 19. 5. 2015Nástroje pro budování vlastní edukační strategie Abstrakt: Cílem této diplomové práce je seznámit se s nástroji na popis edukačního stylu učitele, který byl navržen M. Hejným a jeho týmem. Ve své práci využívám diplomovou ... -
Pohyb v matematice
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 22. 5. 2012V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době ... -
Pojmotvorný proces v prostředí čtverečkovaného papíru
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 22. 5. 2009Má diplomová práce je zaměřena na geometrická prostředí geoboardu, tečkovaného papíru, čtverečkovaného papíru a trojúhelníkového papíru. Nejdříve zkouším experiment sama na sobě, objevuji Pickovu formuli pro trojúhelníkový ... -
Poznávání geometrických tvarů
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 22. 5. 2012Diplomová práce Poznávání geometrických tvarů se zaměřuje na rozvoj prostorové představivosti žáků za pomoci tangramu. Tuto pomůcku matematicky zkoumá a ukazuje možnosti jejího použití ve výuce matematiky na prvním stupni ... -
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 13. 1. 2015diplomové práce: Tématem diplomové práce jsou učební pomůcky pro výuku geometrie na 1. stupni základní školy. Teoretická část představuje možné přínosy užívání učebních pomůcek v souvislosti s poznávacím procesem žáka a ... -
Prostředí Krokování jako nástroj rozvoje žákova porozumění číslu a aditivním operacím
Defence status: DEFENDED(Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Date of defense: 22. 5. 2009V diplomové práci je využito prostředí Krokování jako nástroj, jímž lze budovat porozumění číslu jako operátoru i jako adrese a číselným operacím sčítání a odčítání. V přípravné části je podrobně popsáno prostředí Krokování ...